تور

اجاره خودرو در دبی
جهانگردیچین

ساحل قرمز پانجین چین کجاست؟ + 11 نکته شگفت انگیز در مورد ساحل سرخ چین

ساحل قرمز پانجین در کجا واقع شده است؟ چرا این ساحل به رنگ قرمز است؟ علت نامگذاری این ساحل به ساحل سرخ چین چیست؟ همه ما زمانی که ساحل را در ذهن خود تصور می‌کنیم، با تصویری از شن و ماسه رو به رو می‌شویم، اما جالب است بدانید که ساحل قرمز پانجین تمام تصورات ما را زیر سوال می‌برد، چرا که این ساحل هیچ شباهتی با دیگر سواحل دنیا ندارد. ساحل سرخ چین چندین دهه است که به یکی از مناطق شگفت‌انگیز دنیا تبدیل شده است و گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز قصد دارید با این ساحل قرمز رنگ آشنا شوید، حتما تا پایان همراه با ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید؛ چرا که قصد داریم به سیر تا پیاز ساحل قرمز پانجین بپردازیم.

آشنایی کامل با ساحل سرخ چین

یکی از چشم‌اندازهای طبیعی کشور چین، که هر سال گردشگران متعددی از کشورهای مختلف جهان را به خود جذب می‌کند، ساحل سرخ چین یا به عبارتی ساحل قرمز پانجین است. این ساحل در حاشیه رودخانه‌های لیائو در منطقه پانچین قرار دارد و یک منطقه تالابی را شکل می‌دهد. جالب است بدانید که در این تالاب، پرندگان متنوعی زندگی می‌کنند و زیبایی این ساحل را تکمیل می‌کنند. در ادامه با ویژگی ها و امکانات آن بیشتر آشنا می شوید:

علت نامگذاری ساحل سرخ پانچین چیست؟

1. تاریخچه ساحل سرخ

این منطقه از قرون پیش به صورت قرمز رنگ بوده است، چرا که جلبک‌های دریایی قرمز رنگ در این منطقه سالیان سال رشد می‌کنند. اما جالب است بدانید که این منطقه در سال ۱۹۸۴ به عنوان مقصدی برای گردشگران انتخاب شده است. در واقع، ساحل قرمز پانجین را می‌توان به عنوان یک مقصد اکوتوریسم برتر در جهان شناخت، زیرا بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. لازم به ذکر است که این منطقه به صورت حفاظت شده در نظر گرفته شده است و افراد می‌توانند به صورت عمومی از این منطقه دیدن کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

2. علت نامگذاری ساحل سرخ چین

علت اینکه این ساحل را به نام ساحل قرمز پانجین می‌شناسند، به دلیل رنگ قرمز بودن آن است. علت قرمزی شدن این ساحل نیز به رشد گیاهانی که در این منطقه رخ می‌دهد، برمی‌گردد. اما چرا این گیاهان به رنگ قرمز رشد می‌کنند؟ لازم به ذکر است که آب این منطقه شور است و خاک آن با سایر مناطق کمی متفاوت است؛ به همین دلیل، گیاهانی که در این خاک رشد می‌کنند، در فصل‌های مختلف رنگ‌های متفاوتی به خود می‌گیرند. در واقع، قرمزی این منطقه در ماه‌های مختلف به دلیل خصوصیات خصوصیات خاک منطقه، آب و همچنین رشد گیاهان بوجود آمده است. لازم به ذکر است که نوع گیاهی که در این منطقه رشد می‌کند، پوشش گیاهی سوداسالسا است که از گیاهانی منحصر به فرد است که می‌تواند در مناطق قلیایی رشد کند.

3. جغرافیا و موقعیت ساحل سرخ

این ساحل در شهر پانچین چین واقع شده است. این شهر در واقع مرکز استان لیائونینگ است و دارای مساحتی حدود ۴ هزار متر مربع است. همچنین، تعداد جمعیت آن حدود ۱.۴ میلیون نفر است. جالب است بدانید که این ساحل در یکی از مناطق معروف پانچین، یعنی داوا و امتداد رودخانه لیائو قرار دارد. علاوه بر این، حضور جلبک‌های دریایی قرمز باعث می‌شود که چشم انداز این ساحل قرمز شود و هر بیننده‌ای را شگفت‌زده کند.

4. امکانات گردشگری در ساحل قرمز پانچین

با وجود اینکه ساحل قرمز پانجین یک منطقه گردشگری و تفریحی است، اما شما نمی‌توانید فعالیت‌های مختلف گردشگری را در این منطقه تجربه کنید. دولت چین در این منطقه مسیرهای مشخصی را تعیین کرده است و گردشگران تنها می‌توانند در این مسیرها از سواحل دیدن کنند و قدم بردارند، اما نمی‌توانند به طور آزاد در این منطقه سپری کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

ساحل سرخ چین

5. سایر زیبایی های موجود در ساحل قرمز چین

شاید با خود فکر کرده باشید که این منطقه فقط به دلیل قرمز بودن آن توجه می‌کند و زیبایی‌های دیگری را ندارد. اما اشتباه می‌کنید، زیرا این منطقه دارای ۴۰۰ گونه جانوری است که هر کدام زیبایی‌های خاصی را به این منطقه ارائه می‌دهند. همچنین، در این تالاب می‌توانید بیش از ۲۵۰ گونه پرنده را مشاهده کنید. ساحل قرمز پانجین ماهی های متنوعی دارد و همین امر باعث استراحت و تغذیه پرندگان مختلف در این منطقه می‌شود.

6. نحوه دسترسی به ساحل سرخ

برای دسترسی به ساحل قرمز پانجین کار سخت و پیچیده‌ای ندارید، زیرا با هر وسیله‌ای می‌توانید خود را به این منطقه زیبا و شگفت‌انگیز برسانید. اگر قصد دارید با هواپیما به این سمت بروید، می‌توانید از فرودگاه‌های مختلفی مانند Shenyang TaoXian، Dalian ZhouShuiZi و JinZhou XiaoLing استفاده کنید. همچنین، اگر می‌خواهید از طریق تور به این منطقه بروید، در شهر پانچین تورهایی وجود دارد که می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید. جالب است بدانید که می‌توانید از مینی بوس، توک توک، تاکسی و سایر گزینه‌ها نیز استفاده کنید و با قیمت مناسب به این ساحل زیبا و شگفت‌انگیز حرکت کنید.

7. بهترین زمان بازدید از ساحل قرمز

جالب است بدانید که این ساحل در ۱۲ ماه سال همیشه قرمز نیست و به همین دلیل نمی‌توان در طول سال از تمامی زیبایی‌های این منطقه بهره برد. قرمز بودن این ساحل تنها در چند ماه از سال رخ می‌دهد. جالب است بدانید که در فصل بهار، پوشش گیاهی این ساحل دارای جوانه‌های سبز رنگ است و در اوایل تابستان به سبز روشن متمایل می‌شود و در نهایت به سمت قرمزی می‌روید. با این توضیحات به این نتیجه می‌توان رسید که بهترین زمان برای بازدید از این منطقه از اوایل ماه آوریل شروع می شود و تا مدت چهار ماه ادامه می یابد. اوایل ماه آوریل است و تا ۴ ماه بعد آن نیز ادامه دارد.

8. رعایت نکات ایمنی در هنگام بازدید

در هنگام بازدید از ساحل قرمز پانجین باید تمام نکات ایمنی را رعایت کنید؛ زیرا این منطقه، بزرگترین میدان نفتی چین است و گونه‌های گیاهی و جانوری که در آن زندگی می‌کنند در معرض خطر قرار دارند. به همین دلیل، دولت چین این منطقه را به صورت حفاظت شده در آورده است و برای بازدید کنندگان، مسیرها و پل‌های اختصاصی را آماده کرده است تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود. لطفاً هنگام بازدید از این منطقه، با احتیاط از مسیرها و پل‌های تعیین شده استفاده کنید.

ساحل قرمز پانچین

9.غذای اصلی ساحل سرخ پانچین

آیا می‌دانستید که غذای اصلی ساحل قرمز چین برنج و ماهی است؟ جالب است بدانید که برنج نیمه دانه در این ساحل از کیفیت بالایی برخوردار است. نکته قابل توجه در مورد برنج نیمه دانه این است که این برنج به عنوان برنج رسمی این منطقه در سال ۲۰۰۸ در المپیک زمستانی پکن انتخاب شده است.

10. مشاغل مردم ساحل قرمز چین

همانطور که مطالعه کردید، این ساحل در بزرگترین منطقه نفتی چین واقع شده است. بنابراین، فعالیت‌های اکثر مردم در این منطقه به نفت مرتبط است. اما در این میان، پرورش ماهی و کشاورزی در مرازع برنج نیز از بیشترین فعالیت‌هایی است که مردم این منطقه مشغول آن‌ها هستند.

11. تنوع زیستگاه ساحل قرمز پانجین

این منطقه به صورت کلی دارای بیش از ۲۴۰ نوع پرنده و بیش از ۳۹۹ گونه حیوان و گیاه است. در این میان، درنای قرمز و کاکای ساندرز از گونه‌های پرندگانی هستند که با خطر انقراض روبرو هستند و در ساحل قرمز چین تحت حفاظت قرار دارند. لازم به ذکر است که این منطقه برای گونه های مختلف پرندگان یک منطقه عالی محسوب می شود، زیرا تنوع ماهی‌ها در این منطقه بسیار بالاست.

تنوع زیستگاه ساحل قرمز پانجین

ساحل قرمز چین؛ شفگت انگیزترین ساحل دنیا

امروزه در سطح جهان مناطق گردشگری بسیار زیادی وجود دارد و یکی از این مناطق بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز ساحل قرمز پانجین در کشور چین است. این ساحل به دلیل پوشش گیاهی خاص خود به رنگ قرمز مشهور است و جلوه بسیار دیدنی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، ساحل قرمز چین دارای تنوع پرنده‌ها و جانوری‌های مختلف است که هر کدام زیبایی‌های خاصی را به این منطقه می‌بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا