تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااروپاجهانگردیروسیهمسکو

میدان سرخ مسکو ، روسیه

میدان سرخ مسکو

میدان اصلی شهر مسکو، میدان سرخ نام دارد.دلیل اصلی این که این میدان اصلی ترین میدان شهر است این است که تمام خیابان های شهر مسکو به این میدان ختم می شود. برای آشنایی بیشتر با این مکان همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

آشنایی مختصر با مسکو

مسکو، پایتخت روسیه و پرجمعیت ترین شهر، تقریباً 3.5 برابر تهران است. این بزرگ ترین کلان شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت جهان با بیش از 13 میلیون نفر جمعیت است.

این شهر دارای چهار فرودگاه بین‌المللی، 9 ایستگاه راه‌آهن و یکی از عمیق‌ترین سیستم‌های متروی جهان، متروی مسکو است. بعد از متروی توکیو، متروی مسکو با 206 ایستگاه بیشترین مسافر را در جهان دارد.

میدان سرخ مسکو

میدان اصلی شهر مسکو، میدان سرخ نام دارد.دلیل اصلی این که این میدان اصلی ترین میدان شهر است این است که تمام خیابان های شهر مسکو به این میدان ختم می شود. این میدان به عنوان قلب کشور روسیه است چون تمام وقایع مهم تاریخی را درخود جای داده است.این میدان در شهر مسکو و در کشور روسیه بسیار شناخته شده است.

میدان سرخ یکی از جاذبه های گردشگری شهر مسکو است.در اطراف این میدان جاذبه های گردشگری چون کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل قرارگرفته است.این میدان علاوه بر مکان های گردشگری در اطراف خود محلی برای کنسرت های بسیار بزرگ روسیه و خارجی نیز بوده است.

میدان سرخ مسکو

تاریخچه

میدان سرخ به فرمان ایوان سوم و در قرن 15 بنا گردیده است.در اوایل ساخت به علت اینکه کلیسای تثلیت در نزدیکی میدان قرارداشت نام میدان را هم برگرفته از کلیسا ِمیدان تثلیت می گفتند.چندی بعد نام «Krasnaya Ploschad» بر روی میدان قراردادند.معنای کلمه «Krasnaya» قدری قابل فهم نبود.در روسیه قدیم این کلمه به معنای زیبا بود که به سرخ تغییر کرد.حال عده ای ادعا دارند که نام سرخ میدان را به کمونیسم و خون های ریخته شده و یا حتی رنگ بناهای اطراف میدان ربط می دهند که کاملا اشتباه است.

میدان سرخ مسکو

این میدان مثل دیگر انجمن های کشورهای دیگر مکانی برای ملاقات های مهم و گفت وگوهای مختلف است همچنین مکانی برای برگزاری جشن های مذهبی و اعدام هایی که  از سوی دولت به اجرا می گذارند و… به شمار می رود.

علاوه بر معماری های زیبای میدان و تاریخ پر فراز و نشیب آن ، چند جاذبه گردشگری دیگر هم وجود دارد.در این میدان شما شانس دیدن یک شخصیت تاریخی هر چند مومیایی شده را دارید که با رفتن به مقبره لنین و دیدن آن به دست می آورید. یکی دیگر از جاذبه های میدان کلیسای سنت باسیل است.دیدن میراث معماری روسیه بدون لنز دوربین و با چشم خود چیزی دیگر است از جمله این میراث می توان به دیدن قبه ها ، گنبدها ، تاق وستون ها و مناره های آن اشاره کرد.

میدان سرخ مسکو

بازار های بزرگ GUM یکی از بزرگ و لوکس ترین بازارهای روسیه است که شما برای قدم زدن و فرار از سرما می توانید به این بازار بروید که درمیدان سرخ و نزدیک شما است.

در ضلع شمالی میدان موزه تاریخی ملی است که مجموعه های تاریخی شگفت انگیزی در آن است .اما مهمترین و آخرین بخش از میدان ، کاخ کرملین است .ترک کردن روسیه بدون بازدید ازاین کاخ باشکوه می تواند بزرگترین اشتباه شما باشد.

دلایلی که شما باید از میدان سرخ بازدیدکنید

  • یکی از تاریخی ترین و مهم ترین مکان ها در روسیه و مسکو است.
  • نزدیک بودن جاذبه های گردشگری مسکو در اطراف میدان سرخ
  • یکی از اصلی ترین مکان ها برای برگزاری جشن ها و کنسرت ها در مسکو می باشد.
  • یکی از جاذبه های تاریخی روسیه که در یونسکو به ثبت رسیده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا