تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد یکی از پارک های وسیع و قدیمی مشهد میباشد. که در جنوب غربی مشهد قرار دارد. پارک جنگلی وکیل آباد که درگذشته میرطراز یا باغ وکیل آباد نامیده می شد.

این پارک در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، خامه حسین آقای ملک ، به صورت رسمی وقف استفاده عموم شد.و به شهرداری مشهد واگذار گشت و هم اکنون جزو محدوده خدماتی منطقه ۹ می باشد.

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

آشنایی با پارک جنگلی وکیل آباد

پارک وکیل آباد که دارای ۲۵۹۶۵۹ متر مربع مساحت است. با آب قنات آبیاری می شود. این پارک قدیمی با پستی و بلندی های طبیعی و درختان کاج و چنار از گذشته های دور به عنوان یکی از مراکز ییلاقی استفاده شده است.

پارک وکیل آباد به علت قدمت و انبوهی از درختان کاج، چنار ، سرو و قرار گرفتن ، در دره ای باصفا و خوش آب و هوا و همچنین نهرهای متعددی که در آن جاری میباشد. از قدیم ، مورد توجه ساکنین شهر و مسافران میباشد.

پارک وکیل آباد دارای یک باغ طبیعی پر از درختان نار و کاج و درختان کهنسال و رودخانه فصلی است. که آب این رودخانه از طریق چشمه وکیل آباد که سرچشمه آن بند گلستان میباشد، تامین می‌شود.

پیش از آنکه پل مهندس پرتوی روی رودخانه احداث شود .راه ارتباطی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه عبور می کرد. که جاده ای باریک به همراه درختانی تنومند و سر به فلک کشیده بوده است.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

بازسازی پارک جنگلی

بازسازی  این پارک در آبان ماه سال ۱۳۹۲ با مصالح طبیعی، انجام گرفت. در مطالعات اولیه مشخص شد .سنگ بستر پارک جنگلی وکیل آباد از سنگ خارا یا گرانیت میباشد. و ضمن زیبایی، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار میباشد. در کف سازی، پله‌ ها و نماکاری‌ های پارک نیز از همین سنگ استفاده شده .

همچنین یک چشمه قدیمی و فعال با سه دهانه در پارک واقع شده بود .که بازسازی و ترمیم شده و از برداشت غیر قانونی آب از آن جلوگیری کرده اند.

پارک جنگلی وکیل آباد

مکان

پارک وکیل آباد در انتهای بلوار وکیل آباد مشهد واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا