تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیبهشهر

آبشار سمبی استان مازندران

آبشار سمبی ، مازندران

آبشارها یکی از جذاب ترین و زیباترین مناظر طبیعت اند. که در مناطق کوهستانی مشاهده می گردند. این مناظر زیبا در سراسر جهان به یکی از بهترین مقاصد گردشگری بدل شده است. آبشار سمبی مازندران یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری این استان میباشد. که تا حدودی بکر و دست نخورده است. این آبشار دارای ارتفاع ۳۰ متر در میان جنگلهای انبوه و درختان سرسبز و سر به فلک کشیده محصور گشته است.

در دامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. تا با آبشار سمبی مازندران که یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای تورهای طبیعت گردی، و یکی از گزینه های محبوب و پرطرفدار در میان مسافران شمال میباشد. آشنا شویم.

آبشار سمبی مازندران

آشنایی با آبشار سمبی

آبشار سمبی که از دل کوه سرچشمه گرفته است. بعد از مسافتی در حدود ۲۰۰ متر از یک مسیر جنگلی به رودخانه زیبا و پرآبی متصل می گردد. و منظره‌ای خاص و بینظیر را در دل طبیعت ایجاد می کند.

آب‌وهوای دلپذیر، چشم‌اندازهای بینظیر و نزدیکی آبشار سمبی به تهران موجب گشته، که این مقصد منحصر به‌فرد شده باشد.

آبشار سمبی مازندران

موقعیت آبشار سمبی

آبشار سمبی یکی از جاذبه های طبیعی و جاذبه های گردشگری مازندران میباشد. این آبشار در نزدیکی روستای یخکش یکی از توابع شهرستان بهشهر قرار دارد. یخکش میان جنگل‌های هزارجریب و رودخانه نکا واقع شده است. و دارای چشم‌ اندازی بی‌نظیری میباشد.

روستای یخکش از سمت شرق به روستای اوارد که جز حوزه استحفاظی شهرستان گلوگاه امتداد میابد. و از سمت غرب به روستای پچیم منتهی می گردد.

مشخصات آبشار سمبی

آبشار در مسیر رودخانه سمبی به وجود آمده است. آبی که که از داخل ارتفاعات اطراف سرچشمه گرفته است. بعد از ۲۰۰ متر جاری شدن در جنگل از ارتفاع ۳۰ متری از چند مسیر به پایین سرازیر می گردد. در پایین دست آبشار برکه زیبایی نیز به وجود آمده است. که یکی دیگر از جذابیتهای این منطقه میباشد.

آبشار سمبی در نزدیکی جاذبه‌های دیگری همچون، ییلاق یخکش، آبشار اسپه او و مجموعه عباس‌آباد قرار گرفته است.

سنگ‌های روی آبشار لیز نمی باشند. و می‌توانید روی آنها راه بروید. و به وسط آبشار حرکت کنید. آب آبشار آنقدر یخ میباشد. که فراموش خواهید کرد. آن طرف‌تر تابستان و خورشید سوزان وسط آسمان میباشد. با وجود تابش خنک آفتاب، اگر خیس هم شوید، چندان احساس سرما نمی کنید.

آبشار سمبی، مازندران

پوشش گیاهی و حیات وحش 

جنگلهای انبوه این روستا دارای درختان سر به فلک کشیده ای چون سوردار وسرخ دار، موزی، انجیلی و کچب میباشد. که مناظر زیبایی را خلق کرده اند.

این منطقه همچنین دارای حیات وحش بسیار غنی میباشد. که از پلنگ، خرس، گرگ، روباه، شغال و پرندگانی از قبیل تیرنگ، کبک، کبوتر صحرایی می توان نام برد.

آبشار سمبی ، مازندران

مکان

آبشار سمبی در نزدیکی روستای یخکش، یکی از توابع شهرستان بهشهر قرار گرفته است.

اگر قصد رفتن به آبشار سمبی را از سمت تهران دارید. باید اول خودتان را به شهرستان بهشهر رسانید. و بعد از بهشهر به سمت گلوگاه و از آنجا به کیاسر حرکت کنید. بعد از طی مسیری در جاده کیاسر به جاده جنگلی زیبایی خواهید رسید. که در یک طرف جاده کوه و در یک طرف دره‌های پر از جنگل واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا