تور

اجاره خودرو در دبی
استان سیستان و بلوچستانایرانگردیچابهار

اقامتگاه بومگردی دُر بلوچ چابهار

چابهار، تنها بندر اقیانوسی کشور است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر ساحلی، تعدادی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری را در خود جای‌داده است. از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چابهار که با نام سرای دُر بلوچ شناخته می‌شود، اقامتگاهی متفاوت با اقامتگاه‌های معمول، بافاصله ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از شهر قرار گرفته است. از نظر آب‌وهوایی، دما و شرجی بودن در سرای دُر بلوچ، 5 الی 6 درجه از درجة هوای عادی کم‌تر و رطوبتش پایین‌تر و هوای بهتری نسبت به سایر اقامتگاه‌ها دارد.

درباره اقامتگاه

در این اقامتگاه ۲۶ واحد اقامتی وجود دارد. اتاق‌های این اقامتگاه به‌صورت کپر که گونه‌ای اقامتگاه سایه‌بانی در جنوب ایران است هستند که تعدادی از آنها کپر گرد، تعدادی کپر مستطیلی و باقی کپرها به‌صورت VIP و ویژه هستند. همچنین اتاق‌ها دارای:

  1. یخچال
  2. سرویس بهداشتی
  3. حمام
  4. سیستم سرمایشی
  5. وسایل خواب
  6. برق و آب و گاز

تمامی واحدهای اقامتی در بلوچ در دو نوع تخت دار و بدون تخت هستند. تخت‌های بوم‌گردی دُر بلوچ از چوب و برگ درخت خرما درست شدند. همچنین بنا و خود واحدها، برای حفظ اصالت از شاخ‌وبرگ درخت خرما بنا شدند. طراحی داخلی این مجموعه نیز با استفاده از صنایع‌دستی زیبا و اصیل مناطق جنوبی انجام شده است.

اقامتگاه بومگردی دُر بلوچ چابهار

اتاق‌ها بنا به تخت‌دار نبودن از لحاظ قیمتی تفاوت دارند و به‌ازای هر شب محاسبه می‌گردد.

ظرفیت اتاق‌ها به طور معمول تا ۳ نفر است (۲ نفر پایه و ۱ نفر اضافه).

کارکنان عملکرد خوب و مناسبی دارند و خدماتی که ارائه می‌گردد نسبت به قیمت پرداختی، ارزش دارد.

غذا کیفیت و تنوع دارد، هتل زیبا و تمیز است و دسترسی و امکانات هتل خوب است.

صبحانه این اقامتگاه، به‌صورت سلف‌سرویس، کامل و شامل دو مدل صبحانه ایرانی و محلی است.

امکانات اقامتگاه

اقامتگاه در بلوچ دارای:

  • رستوران
  • حیاط سرسبز و فضای باز
  • سرویس ایرانی
  • سرویس فرنگی
  • اینترنت
  • پارکینگ غیر مسقف
  • فضایی کاملاً سنتی و محلی
  • دسترسی آسان
  • نزدیکی به منطقه آزاد

نکته:

پذیرش کودکان خردسال زیر ۸ سال رایگان است.

ساعت ورود به اقامتگاه ۱۴ و ساعت تحویل اتاق ۱۲ است.

اقامتگاه بومگردی در بلوچ چابهار

قوانین کنسلی

قوانین کنسلی نیز به شرح ذیل است:

روزهای عادی سال:

  • از یک هفته تا 72 ساعت به زمان ورود به اقامتگاه، 20 درصد کل مبلغ کسر می‌گردد.
  • از 72 ساعت تا 24 ساعت به زمان ورود به اقامتگاه، هزینه یک شب کسر می‌گردد.
  • کمتر از 24 ساعت به زمان ورود هزینه یک شب به‌علاوه 10 درصد شب‌های باقی‌مانده کسر می‌گردد.

روزهای پیک و عید:

  • قبل از یک هفته به زمان ورود 20 درصد مبلغ کل کسر می‌گردد.
  • کمتر از یک هفته اعلام به لغو، هیچ مبلغی به مهمان برگشت داده نمی‌شود.

قوانین و مقررات سرای دُر بلوچ

  • پذیرش ۲۴ ساعته مهمان
  • الزام همراه داشتن مدارک محرمیت و عدم امکان‌پذیرش گروه‌های مجردی
  • الزام همراه داشتن کارت ملی
  • ورود حیوانات خانگی مجاز نیست.
  • برگزاری مراسم مجاز نیست.
  • استعمال دخانیات مجاز نیست.

پیکرة هفتم منطقة آزاد چابهار. انتهای خیابان آبکا، دُر بلوچ آدرس اقامتگاه است.

اقامتگاه بومگردی دُر بلوچ چابهار

دیگر جاذبه‌های چابهار

استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند و از خاص‌ترین مناطق ایران به شمار می‌آیند. این منطقه شامل جاذبه‌های دیدنی همچون گل‌فشان تنگ، کوه‌های مینیاتوری، گواتر، کنارک، بریس، لیپار است که دیدنشان را نباید از دست داد!

استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند و از خاص‌ترین مناطق ایران به شمار می‌آیند. این منطقه شامل جاذبه‌های دیدنی‌ای همچون گل‌فشان تنگ، کوه‌های مینیاتوری، گواتر، کنارک، بریس، لیپار است که دیدنشان را نباید از دست داد! بندر گواتر با دیدنی‌های فراوان و فاصله ۹۰ کیلومتری از چابهار، تقریباً هم مرز با پاکستان است. اگر به دنبال هوای غیر شرجی بندر گواتر هستید، بهترین فصل برای سفر پاییز خواهد بود. بندر گواتر بافاصله تقریباً ۴ ساعته از اقامتگاه شما، می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر شما باشد.

گل فشان

گل‌فشان یا آتشفشانی که به‌جای آتش، گِل را می‌فشاند، از اعجاب‌انگیز‌ترین پدیده‌های زمین‌شناسی و ژئوتوریزم در منطقه چابهار است. گل‌فشان با پرتاب گل از زمین و متصاعد شدن گازی از اعماق زمین تپه مخروطی شکل به وجود می‌آید. توجه داشته باشید که برای بالارفتن از تپه‌ها نیاز به کفش مناسب دارید زیرا ناهمواری‌ها فراوان است.

کنارک

در کنارک به دو کارگاه قایق‌سازی برخواهید خورد که در کنار فعالیت‌های صیادی باعث ایجاد شغل در این شهرستان و همچنین پذیرش جمعیت در سطح نسبتاً بالایی شده است. از نظر آب‌وهوایی، گرم و مرطوب است و در تابستان با وزش بادهای موسمی روبه‌رو است که وزش این بادها، باعث معتدل‌تر شدن آب‌وهوا در آن منطقه می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی کنارک، چشمه شور عین، بندر ماهیگیری پزم تیاب، زیارتگاه شیخ فرج و غار گواتگل را نام می‌بریم.

دریاچه لیپار

در زبان بلوچی، محل تلاقی آب رودخانه و آب دریا را لیپار می‌گویند. دشتی که بر اثر بارندگی‌ها، سیلاب‌های منطقه و تحت‌تأثیر دریا به وجود آمده است. به یاد داشته باشید که همیشه پر آب نیست و به میزان بارش باران‌های موسمی وابسته است. پس فصل و ماهی که برای دیدن از لیپار انتخاب می‌کنید حائز اهمیت است. در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین، شهریور و مهر لیپار پرآب و زیباست و می‌توانید این ماه‌ها را برای سفر برگزینید.

دریاچه لیپار به‌خاطر رنگ قرمز و صورتی که دارد، به نام دریاچه صورتی چابهار شناخته و معروف است و همچنین توریست‌ها و گردشگران زیادی را جذب خود می‌نماید.

کوه های مینیاتور

کوه‌های مینیاتوری یا به زبانی دیگر کوه‌های مریخی، از جذاب‌ترین و پربازدیدترین جاذبه‌های چابهار است.

این کوه‌ها به علت رسوب و فرسایش به شکل‌هایی درآمده‌اند که ما را یاد ناهمواری‌های مریخ می‌اندازد.

کوه‌های مریخی چابهار و طبیعت شگفت‌انگیز فاصله ۸۵ کیلومتری چابهار به سمت گواتر است و شما از اقامتگاه در بلوچ، در مدتی کوتاه می‌توانید به کوه‌های مینیاتوری برسید.

اسکله بریس

اسکله و ساحل بریس، از پرطرف‌دارترین اسکله‌های نزدیک چابهار است که در طول سال‌های اخیر گردشگران بسیاری را جذب خودکرده و از فعال‌ترین اسکله‌های ماهیگیری است. تلاقی کوه و دریا زیبایی چشم‌گیری را پدید آورده و شما را مجذوب خود می‌کند. بریس به دو قسمتِ پهلوگیری لنج‌ها و ماهیگیری و فضایی مجزا برای لذت بردن و تماشای دریا و مناظر طبیعی است. بریس در ۶۰ کیلومتری چابهار قرار دارد.

در آخر

 مجله گردشگری دوباره سفر ،  سفر به چابهار و اقامت در اقامتگاه دُر بلوچ را پیشنهاد می‌کند، زیرا که از تجربه‌های به‌یادماندنی شما می‌شود و خاطره‌ای زیبا را به‌جای می‌گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا