تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

جاذبه های دیدنی تهران

جاذبه های دیدنی تهران ، تهران گردی  

تهران، پایتخت ایران میباشد. جاذبه های دیدنی تهران بسیار میباشد. امّا مردم تهران به دلیل مشغله های کاری که دارند، از بسیاری از آنها غافل می شوند. برخی از این جاذبه های دیدنی برایشان ناشناخته است.

اگر فرصتی پیدا کردید، که از تهران بازدید کنید. توصیه می کنیم با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید، تا با این جاذبه های گردشگری بیشتر آشنا شویم.

خیابان آزادی تهران

موزه ملی ایران باستان تهران

ساختمان موزه ملی ایران باستان، هنر دست آندره گدار هنرمند سرشناس فرانسوی میباشد. اینجا نخستین موزه رسمی کشور به حساب می آید. این موزه شامل آثار تاریخی کشف شده در حفاری های باستان شناسی در تپه های تاریخی ایران و آثاری از دوره های مختلف تاریخی میباشد.

از مجسمه مرد نمکی، سرباز اشکانی و منشور کوروش، می توان به عنوان معروفترین آثار موجود در موزه نام برد. همچنین موزه ملی ایران بخشی را هم به نمایش گنجینه آثار تاریخی دوران اسلامی اختصاص داده. که با استقبال زیاد بازدید کنندگان مواجه گشته است.

موزه ملی ایران باستان، واقع در  خیابان امام خمینی (ره) مجموعه تاریخی باغ ملی،  نبش خیابان پروفسور رولن و خیابان سی تیر میباشد.

تهران گردی ، موزه ملی ایران باستان

تهران گردی ، موزه ملی ایران باستان

باغ ملی 

باغ ملی تهران جزیره آرام و ساکتی است. که بیشتر شهروندان از حضورش خبر ندارند. قدیمی ترین ساختمان های این محوطه که به میدان مشق مشهور است، مربوط به دوره ناصر الدین شاه میباشد. زمانی به قشون قزاق در همین میدان آموزش نظامی می دادند. و ناصر الدین شاه از بالکن بالای سردر باغ ملی به تماشای آموزش نظامی قشون می پرداخت.

ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس و ساختمان قزاقخانه که بخشی از آن، این روزها به دانشکده هنر تبدیل گشته. قسمتی از دیدنی های محوطه میدان مشق و پشت سر در باغ ملی تهران میباشد.

باغ ملی تهران در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره)، بین وزارت اموره خارجه و موزه پست واقع شده است.

گردشگری تهران ، باغ ملی تهران

موزه پست 

بعد از باغ ملی می توان به موزه پست هم سری بزنید. چراکه ساختمان موزه پست دیوار به دیوار سردر باغ ملی میباشد.

ورودی موزه در محوطه‌ی باغ ملی واقع شده است. بازدید از نخستین ساختمان وزارت پست کشور در دوره قاجار، لطف دیدن مجموعه تمبر ها و ابزارهای مربوط به پستخانه های قدیمی، انواع وسایل نقلیه پستچی از اسب تا دوچرخه و گاری و هواپیما و وسایل نقلیه دیگر از جذابیت های این موزه میباشد.

موزه پست تهران در خیابان امام خمینی (ره)، جنب باغ ملی تهران واقع شده است.

تهران گردی ، موزه پست تهران

تهران گردی ، موزه پست تهران

موزه ملی ملک 

کتابخانه و موزه ملی ملک درست در غرب محوطه باغ ملی واقع شده است. و بازدید از آن فرصت آشنایی با موقوفات حاج حسین ملک میباشد. این موزه نخستین موزه وقفی خصوصی کشور میباشد. و با سر زدن به آن می توانید گنجینه ای از تمبرها و سکه ها، قلمدان های لاکی، نسخه های خطی، آثار خوشنویسی و گنجینه ای از آثار تاریخی دیگر را مشاهده کنید.

همچنین کتابخانه ملی ملک یکی از شش گنجینه بزرگ نسخته های خطی کشور میباشد. که با کتابخانه مجلس و کتابخانه های بزرگ دیگر رقابت می کند.

موزه ملی ملک تهران واقع در خیابان امام خمینی (ره)، خیابان ملل متحد (باغ ملی) میباشد.

تهران گردی ، موزه ملک تهران

تهران گردی ، موزه ملک تهران

موزه آبگینه 

خیابان تماشایی سی تیر که شامل کلیساها و آتشکده و کنیسه دیدنی میباشد. همچنین دارای مهمترین موزه آبگینه کشور نیز میباشد. خانه تاریخی قوام السلطنه و تالارهای دیدنی اش،  نمونه هایی از آبگینه ها و سفالینه های تاریخی که از چغازنبیل تا دوره قاجار کشف شده، را می توانید تماشا کنید.

موزه آبگینه تهران در خیابان جمهوری، خیابان سی تیر واقع شده است.

تهران گردی ،موزه آبگینه

تهران گردی ،موزه آبگینه

موزه ثبت احوال 

هنگامی که از میدان حسن آباد که به سمت غرب حرکت کنید. درست پشت دیوارهای ساختمان ثبت احوال کشور، ساختمان تاریخی موزه ثبت احوال واقع شده است.

موزه مهجور ثبت احوال در تعطیلات رسمی نخستین روزهای سال تعطیل میباشد؛ اما در سایر روزهای سال می توانید از آن بازدیدکنید. تماشای تاریخچه ایجاد سجل احوال، سیر تغییر و تحول آن و قدیمی ترین شناسنامه های کشور را می توان در این موزه مشاهده کرد.

موزه ثبت احوال تهران، واقع در  خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به خیابان شیخ هادی، سازمان ثبت احوال کشور میباشد.

تهران گردی، موزه ثبت احوال

موزه مقدم 

موزه مقدم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی تهران می باشد. و به دلیل استفاده از تزیینات گران قیمت یکی از ارزشمند ترین و گران ترین خانه های تهران می باشد.

خانه ای که دکتر محسن مقدم آن را ایجاد کرده. و بعد از مرگش مدیریت آن را به دانشگاه تهران سپرده. این موزه از معدود خانه های تاریخی تهران میباشد. که در آن می توان، نمونه هایی از باغ ژاپنی یا قلعه را در داخل عمارت را ببینید. همچنین در بازدید از این خانه می توان، مجموعه ای کامل از اشیای قدیمی و ارزشمند محسن مقدم از جمله مجموعه پیپ ها و تابلوهای نقاشی را مشاهده کنید.

این موزه واقع در، خیابان امام خمینی (ره)، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت میباشد.

تهران گردی، موزه مقدم تهران

موزه قرآن 

امتداد خیابان امام خیمینی در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) شما را به موزه امام علی (ع) هدایت می کند. موزه قرآن  شامل قدیمی ترین نسخه های دست نویس، تا نگارگری های مربوط به نسخه های خطی، آثار خوشنویسی، نقاشی و آثار فلزی میباشد.

این موزه در حال حاضر تنها موزه تخصصی میباشد. که سیر تحول تدریجی هنرهای قرآنی را می توان در آن تماشا کرد. طراحی فضای داخلی موزه به گونه ای میباشد. که حالت شمسه را به نمایش گذاشته است. بخشی از موزه را با مساحت ۵۰۰ متر به کتابخانه اختصاص داده اند. همچنین بخشی آمفی تئاتر با ظرفیت پانصد نفر در باغ این موزه در حال احداث میباشد.

موزه قرآن تهران در خیابان ولیعصر (عج)، بعد از تقاطع خیابان امام خمینی (ره) واقع شده است.

تهران گردی، موزه ملی قرآن تهران

موزه سینمای 

باغ فردوس یا موزه سینما کمی پایین تر از میدان تجریش و در خیابان ولی عصر (عج) قرار گرفته است. بازدیدکنندگان از این موزه شانس بازدید از یک عمارت قجری با معماری زیبا را، که با کچبری و آجر کاری تزیین گشته را داردند.

موزه سینما به معرفی چهره های سینمایی و ابزارهای قدیمی فیلمبرداری پرداخته است. بخش کودک و نوجوان، اتاق صدا و دوبله از جذابترین قسمت های این موزه میاشد.

موزه سینمای تهران در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس واقع شده است.

تهران گردی، موزه سینمای ایران

موزه زمان 

موزه زمان در خیابان ولیعصر (عج) نرسیده به تجریش ابتدای خیابان زعفرانیه میباشد. این خانه موزه تاریخی متعلق به “حسین خداداد” از رجال قاجار محلی بوده است. و در آن انواع ساعت های قدیمی و ارزشمند، مانند ساعت هایی که ناصر الدین شاه از ملکه ویکتوریا و شاهان سایر کشورها هدیه گرفته است، به نمایش گذاشته اند.

ساعت های لوکسی که اغلب مکانیکی و عقربه های آن نمایش ویژه ای برای نشان دادن زمان میاشد. در این موزه قابل مشاهده میباشد.

موزه زمان تهران در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان سرلشگر فلاحی (زعفرانیه)، چهارراه پرزین بغدادی واقع شده است.

موزه زمان تهران

موزه موسیقی 

در موزه موسیقی می توان نمونه هایی از انواع سازهای ایرانی را تماشا کنید. سازهایی که در موسیقی سنتی اقوام ایرانی استفاده شده. و اکنون کمتر اثر از آن در موسیقی به چشم می آید. در این موزه می توانید با نحوه ضبط کردن صفحه های موسیقی در گذشته هم آشنا گردید.

در طبقه ی همکف سال تمرین واقع شده است. و در آن انواع تمپو، گیتار، سه تار و تنبک میباشد. که می توانید به آنها دست بزنید و موسیقی بنوازید. همچنین با مراحل ساخت انواع سازها آشنا گردید. در طبقه ی دومی این موزه مجموعه ای فرهنگی شامل کتابخانه ای با کتابهای ادبی و موسیقی میباشد. وسایل شخصی اساتید موسیقی ایران نیز در این طبقه به نمایش گذاشته اند.

موزه موسیقی تهران، در  میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان موزه واقع گردیده است.

موزه موسیقی تهران

باغ موزه هنرهای ایرانی 

باغ موزه هنر های ایرانی ، باغی ایرانی که علاوه بر استراحت در کافه رستوران سنتی آن با گشت زدن در آن می توان مجسمه ها و آثار هنری از هنرمندان معاصر را تماشا کنید. ماکت هایی از نمادهای معماری تهران مثل برج آزاد و شمس العماره در محوطه این باغ به نمایش گذاشته اند. باغ موزه هنر های ایرانی هر روز به جز ایام سوگواری باز میباشد.

باغ موزه هنرهای ایرانی، واقع در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابان دکتر حسابی میباشد.

باغ موزه هنرهای ایرانی تهران

باغ پرندگان

باغ پرندگان بزرگترین مجموعه نگهداری از پرندگان در تهران میباشد. که در دل جنگل های لویزان واقع شده است.

در باغ پرندگان می توانید انواع پرندگان زینتی، فلامینگو، قو، طاووس، طوطی و پرندگان دیگر را به صورت زنده و از نزدیک تماشا کنید. وجود برکه ها و زیستگاه های متنوع در این باغ برای نگهداری از پرندگان جذابیت بصری زیادی به آن داده.

باغ پرندگان تهران واقع در  خیابان هنگام، ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان میباشد.

باغ پرندگان تهران

موزه فرش 

این موزه محلی برای نمایش انواع فرش های نفیس و دیدنی دستباف ایرانی با طرح های بی نظیر میباشد. که هنر دست قالیباف های اقوام مختلف ایرانی را به نمایش گذاشته است. نمونه های نفیسی از انواع فرش، قالی، گلیم و گبه را در این موزه می توان مشاهده کرد.

موزه فرش تهران واقع در امیر آباد، خیابان کارگر شمالی (خیابان امیر آباد)، تقاطع خیابان دکتر فاطمی میباشد.

موزه فرش تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا