تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

جاذبه گردشگری پارک آبشار تهران

جاذبه گردشگری پارک آبشار تهران

جاذبه گردشگری پارک آبشار تهران یکی از مکان های تفریحی تازه تاسیس پایتخت میباشد. که به دلیل داشتن یک آبشار مصنوعی طبقاتی به این نام شهرت یافته است. طراحی پارک آبشار تهران برگرفته از باغ های سنتی و در پنج طبقه منحصر بفرد میباشد.

جایی بالاتر از دریاچه و پارک جنگلی چیتگر و در نزدیکی پارک جنگلی لتمال کن، منطقه ای سرسبز در میان کوه های خشک تهران نمایان میباشد. محوطه ای که به دلیل وجود آبشاری مصنوعی در دل خود به نام پارک آبشار  تهران به شهرت رسیده است.

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم. با جاذبه گردشگری پارک آبشار تهران آشنا شویم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

جاذب گردشگری پارک آبشار تهران

آشنایی با پارک آبشار

پارک آبشار تهران یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ی پایتخت به حساب می رود. که در سال ۱۳۹۰ در ارتفاعات شمال‌غربی پارک جنگلی لتمان کن احداث شده. این بوستان مصنوعی در محدوده‌ی شهرداری منطقه ۲۲ تهران در انتهای بزرگراه شهید خرازی واقع شده است. که افراد زیادی به ویژه از پایتخت برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به این پارک سری می زنند.

این پارک زیبا در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و ارتفاع ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متری از سطح دریا ‏ایجاد گشته. و دارای امکانات متعددی میباشد. پارک آبشار تهران در ۵ طبقه و با الهام از باغ‌های سنتی ایران با مصالحی که طبیعی یا همگون با طبیعت هستند طراحی شده است. پارک آبشار تهران با برخورداری از دو جاذبه طبیعی کوه و فضای سبزی که دارد. می تواند حس و حال بسیار خوشایندی را برای شما به وجود آورد.

جاذب گردشگری پارک آبشار تهران

در ادامه با برخی از جاذبه های تفریحی و امکانات پارک آبشار تهران آشنا می شویم.

آبشار مصنوعی پارک آبشار تهران 

بالاترین قسمت موجود در پارک آبشار تهران برج تقسیم آب است. این بخش در داخل ‏یک آلاچیق بزرگ چوبی  واقع شده است. و در اطراف آلاچیق نیمکت هایی قرار داده اند، ‏تا گردشگران و بازدیدکنندگان آبشار تهران بتوانند از بالاترین نقطه تفرجگاه آبشار تهران بتوانند شهر تهران و مناظر زیبای اطراف آبشار را مشاهده کنند.

اگر تا برج تقسیم آب بالا بروید. از آن جا تمامی محیط پارک و برکه های ‏متعدد موجود در هر طبقه این مجموعه را می توانید ببینید. لازم به ذکر است برکه های ‏طبقات اول، دوم و سوم کوچکتر از سایر برکه ها میباشد. و در اطراف تمامی آن ها ‏گیاهان و فضای سبز قرار داده شده است. که این امر زیبایی پارک آبشار تهران را دوچندان کرده است.

این روزها به دلیل کمبود آب و خشکسالی، آبشار کار فعال نمی باشد. و تنها در ساعت های خاصی باز می شود. اگر به هوای دیدن آبشار می خواهید به این بوستان سر بزنید بهتر است این نکته را در نظر بگیرید. این موضوع شامل حال برکه های پارک نیز میباشد.

پارک آبشار تهران

آب و هوای مطلوب پارک آبشار تهران

زمانی که در راه رسیدن به پارک آبشار می باشید. منظره ساختمان های اطراف و کوه های خشک مسیر، شما را درگیر این سوال می کند که بوستانی که در انتظارش هستین، واقعا جای سرسبز و خوبی برای تفریح است یا دوستان و دیگران در تعریف از اینجا بزرگ نمایی کرده اند. اما هنگامی که از پارکینگ مجموعه گذر می کنید. و نگاهی به اطراف می اندازید و چشم انداز پیش رو و محیط خود پارک را مشاهده می کنید. خیال تان تا اندازه ای راحت می شود که این همه راه را بیهوده نرفته اید.

از قسمت پایینی پارک که در پیاده راه های پیچ در پیچ و طبقه طبقه بوستان بالا می آیید. و از میان آلاچیق ها و برکه های کوچک و بزرگ که گذر می کنید. هر از گاهی نگاه تان به چشم انداز پیش روی تان از شهر تهران بر می خورد. که هر لحظه وسیع تر می گردد.

گردشگری پارک آبشار تهران

کوه‌نوردی با امکانات در پارک آبشار تهران

خیلی‌ها علاقه داردند. که کوه‌نوردی بروند، اما کوه نسبت به این پارک هم سخت‌تر میباشد. و هم این که این امکانات در کوه‌ها نمیباشد. اما این‌جا همیشه آب، فضای سبز و آلاچیق در اختارتان میباشد، تا استراحت کرده و این که یک کوه ‌پیمایی سالم در آرامش و هوایی روح‌بخش را انجام داده باشید.

گردشگری پارک آبشار تهران

منطقه ای جهت تصاویر و عکس برداری های حرفه ای

اگر شما دوربین حرفه ای دارید، و یا علاقه بسیاری به خلق تصاویر باکیفیت و منحصر به فرد از زیبایی های طبیعت را دارید. می توانید از  آبشار تهران بهره مناسب را ببرید. سفر به این منطقه علاوه بر تمامی زیبایی ها، می تواند تجربه به یاد ماندنی ای از عکس برداری برای شما به وجود آورد.

شما به راحتی می توانید در هر طبقه از این پارک تصاویر مختلفی بگیرید. حتی در نمای پس زمینه شما می تواند تهران با زاویه ای به خصوص و بسیار زیبا باشد.

جاذبه پارک آبشار تهران

رستوران  کافی شاپ ها 

کافه رستوران آبشار تهران با وسعتی قابل توجه در ارتفاعات این مکان واقع شده اند. که در آن امکان سفارش انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را دارید. و در کنار چشم اندازی تماشایی از محیط های اطراف که زیر پای شما قرار دارند، از آن ها لذت ببرید.

علاوه بر این در قسمت های مختلف پارک آبشار تهران، بوفه هایی قرار دارد. که افزون بر انواع تنقلات، نوشیدنی های گرم و سرد (مطابق با فصل) هم به فروش می رسد.

جاذبه پارک آبشار تهران

امکانات رفاهی پارک آبشار

برای آن که خیالتان از وسیله نقلیه خود راحت باشد و بدون کوچکترین فکری به تماشای منابع طبیعی و دیدنی آبشار تهران بپردازید. فضایی تحت عنوان پارکینگ همراه با نگهبان برای شما آماده گشته. که می توان در امنیت کامل وسیله نقلیه خود را در آن قرار داد.

البته در کنار تمامی این موارد می توان از مسجد و نمازخانه، مسیرهای کالسکه سواری، پیست دوچرخه نام برد. که در آینده ای نزدیک قرار است در این منطقه راه اندازی گردد.

گردشگری پارک آبشار تهران

مکان

پارک آبشار تهران واقع در محدوده‌ی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در انتهای بزرگراه شهید خرازی میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا