تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردی

معرفی تالاب کیاکلایه استان گیلان

معرفی تالاب کیاکلایه استان گیلان

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه استان گیلان داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تالاب کیاکلایه یکی از با ارزش ترین تالاب های گیلان به لحاظ تنوع گونه های حیاتی می باشد. منظره های زیبایی که گیاهان در اطراف این تالاب ایجاد کرده اند. بسیار چشم نواز و بینظیر می باشد. اما اگر بی توجهی مسئولین به این تالاب همچنان ادامه پیدا کند. به زودی این تالاب زیبا رو به نابودی خواهد رفت.

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه

آشنایی با تالاب کیاکلایه

تالاب كیاكلایه یكی از غنی ترین تالاب های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های حیاتی به حساب می آید. و در جذب گردشگر و افزایش درآمد اقتصادی حاشیه نشینان و حفظ محیط زیست طبیعی دارای اهمیت و توان بسیاری میباشد. تالاب كیاكلایه یكی از غنی ترین تالاب های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های حیاتی میباشد. این تالاب از پتانسیل های اكوتوریستی شهر لنگرود به حساب می آید. كه در شرایط پایكوهی با ظرفیت بالای گردشگری در مسیر جاده ترانزیت شمال واقع شده است.

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه

تالاب كیاكلایه لنگرود در نظر حاشیه نشینان به واسطه تأمین آب زراعی و كم و زیاد شدن آب در طول فصل، معروف به استخر كیاكلایه نیز میباشد. با توجه به جریان طبیعی آب و وجود شرایط تالاب طبیعی از گذشته زمین شناسی ناحیه، پس روی آب دریای خزر و شرایط تالابی در حال حاضر، واژه تالاب برای این استخر استفاده شده است.

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه دارای وسعتی حدود ۳۰۰ هكتار میباشد. از یک طرف به شهر لنگرود و محور ترانزیتی رامسر – رشت و از سه طرف دیگر به شالیزارها و در فاصله اندكی با كوهپایه ها و با چشم اندازی زیبا واقع شده است.

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه

با توجه به اینكه تالاب توان گسترش فضای فیزیكی در اطراف خود را دارا میباشد. می تواند در افزایش اشتغال، درآمد اقتصادی، همچنین حفظ محیط زیست و با گذران اوقات فراغت نواحی شهری و اطراف خود، تأثیر بسیاری بگذارد.

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه

مکان

جاذبه گردشگری تالاب کیاکلایه در بندر بسیار زیبای چمخاله در شش کیلومتری لنگرود در استان گیلان، واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا