تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاجهانگردیفرانسه

جاهای دیدنی فرانسه

خیابان‌های سنگفرش شده، آسمان نیمه ابری و آبی، صدای آرامش بخش آکاردئون و در مرکز شهر پاریس برجی بلند و فلزی تصویری کلی از کشور فرانسه هستند. بوی باگت‌های تازه هوش از سر آدمی می‌برد و قطعاً شما می‌دانید که این کشور مخصوصا شهر پاریس را سمبل شهر عاشقان می‌نامند. رمانتیک‌ترین سفر خود را با قدم زدن در رودخانه سن و روی پل‌های رودخانه تجربه کنید. حتی قدم زدن در کوچه باغ‌های آرام این کشور خود به یادماندنی و دوست داشتنی خواهد بود.جای جای فرانسه دیدنی و جذاب هستند و اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید تا از بهترین آن‌ها غافل نشوید این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر را از دست ندهید.

قد بلند ترین برج جهان، برج ایفل پاریس

 همان که نام پاریس را می‌شنوید اولین تصویری که در ذهن خود دارید برج ایفل پاریس است. در واقع به ندرت هستند کسانی که این برج را نشناسند. می‌توان گفت از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه و نماد شهر پاریس و همچنین از امتیازات افتخاری فرانسوی‌ها به شمار می‌رود. سال 1889 به مناسبت بزرگداشت صدمین سال از انقلاب فرانسه گوستاو ایفل، برج ایفل را طراحی کرد. برج ایفل با 324 متر ارتفاع حدود 41 سال برای ساخت کامل طول کشید. وزن کلی این برج بیش از 10 هزار تن می‌رسد که برای ساخت آن بیش از 18 هزار قسمت فولادی محکم به کار رفته است.

بسیار جالب خواهد بود که بدانید در هیچ جای برج از جوشکاری استفاده نشده و تنها با 2.5 میلیون پیچ و مهره آن را ساخته‌اند. گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از دو راه آسانسور و یا از طریق پله‌ها خود را به بالاترین نقطه برج برسانند. تعداد پله‌هایی که باید پشت سر بگذرانید تا به طبقه اول برسید 360 و برای طبقه دوم 344 پله خواهد بود. بنابراین باید تصمیم خود را بگیرید که آیا باید از آسانسور استفاده کنید و یا می‌توانید این مسیر را پیاده بروید.

وجود اسباب بازی‌هایی برای کودکان، انواع سرگرمی‌های مهیج و ده‌ها امکانات دیگری که در این برج و اطراف آن وجود دارد بازدید کنندگان را مشتاق به دیدار کرده‌اند. علاوه بر این‌ها رستوران مشهور و محبوب ژول ورن در نزدیکی برج ایفل از بهترین رستوران‌های پاریس و یک محیط دنج برای غذا خوردن محسوب می‌شود. تماشای نمای کلی شهر زیبای پاریس از بالاترین نقطه شهر واقعاً بی‌نظیر و استثنایی است.

برج ایفل پاریس

بهترین کلیساهای فرانسه

کلیساهای زیبا و تاریخی زیادی را می‌توانید در فرانسه و پاریس که یک کشور مسیحی به شمار می‌رود، مشاهده کنید. قدمت و پیشینه هر کدام به چندین و چند سال می‌رسد. همچنین مانند احترامی که در کشور ما به مساجد قائل هستند؛ این احترام را به کلیساها خواهند گذاشت. کلیساها در فرانسه علاوه بر محلی برای عبادت مکانی گردشگری و توریستی نیز تلقی می‌شوند. هم اکنون شما را با برخی از معروف‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

کلیسایی چشم در چشم برج ایفل، کلیسای جذاب سکره کور

کلیسای سکره کور یکی از کلیساهای معروف و مکان‌های دیدنی و جذاب شهر پاریس است که در محله مون مارت پاریس قرار دارد. دلایل زیادی وجود دارد که از این مجموعه زیبا دیدن کنید و سفر خوبی داشته باشید. سال 1914 کلیساس سکره کور شروع به بهره برداری شد. در واقع این کلیسا از کم قدمت‌ترین کلیساهای فرانسه محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شده است تا اکثر معماری‌ها و نقش و نگارهای این مکان مدرن و امروزی‌تر باشند. همچنین برخلاف برخی از کلیساهای اروپایی که وقایع ناراحت‌کننده را به صورت نقاشی در آورده‌اند این کلیسا از نقاشی‌های شاد استفاده کرده است.

گویا نقاشان کلیسای سکره کور به انرژی منتقل شده از نقاشی‌های غمناک پی برده بودند. علاوه بر نمای داخلی، نقش و نگار و معماری بیرونی این کلیسا نیز فوق‌العاده زیبا و دوست داشتنی کار شده‌اند. قامت بلند و سفید کلیسا از دور جلوه خاص و قابل توجهی را ایجاد می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید تمام شهر پاریس را ببینید تنها کافی است بر روی پله‌های این کلیسا بایستید زیرا بعد از برج ایفل دومین سکوی بلند فرانسه به حساب می‌آید. به همین خاطر گویا چشم در چشم برخ ایفل ایستاده‌اید و آن را تماشا می‌کنید.

کلیسای جذاب سکره کور

کلیسای نوتردام پاریس معروف به یادگار سوخته

اگر بخواهیم تمامی جاهای دیدنی فرانسه را یکی یکی نام ببریم هیچ گاه تمام نخواهد شد. کلیسای توتردام از مکان‌های دیدنی و شناخته شده پاریس است که بیش از دو قرن ساخت آن به درازا کشید. نهایتاً در سال 1345 میلادی عملیات ساخت به پایان رسید و رسماً این کلیسا قابل بهره برداری شد. وسعت و اندازه این کلیسا به قدری زیاد است که یکی از وجه تمایز آن با سایر کلیساها در همین مسئله خواهد بود. لازم به ذکر است که در حال حاضر کلیساهای وسیع دیگری نیز در فرانسه ساخته شده و کلیسای نوتردام تنها کلیسای بزرگ این کشور نیست.

استفاده از معماری گوتیک که جلوه خارق‌العاده‌ای به این مجموعه داده از دیگر مسائلی است که این کلیسا را با اهمیت می‌کند. به علاوه اینکه در بیرون محوطه کلیسا تعداد قابل توجهی مجسمه‌های سنگی و چوبی قرار داده شده‌اند. متأسفانه در سال 1398 کلیسای نوتردام پاریس با تمام عظمت و شکوه دچار صانحه آتش سوزی شد. طی این آتش سوزی بخش‌های زیاد و مهم این کلیسا در آتش سوخت. بنابراین علاقه‌مندان و دوست داران به این کلیسا در سرتاسر کشور فرانسه از این حادثه تلخ، ناراحت و آزرده خاطر شدند.

کلیسای نوتردام پاریس

معبد پانتئون پاریس؛ تمام چهره ها در یک قاب

اگر به بخش تاریخی منطقه لاتین سری بزنید معبد پانتئون پاریس را خواهید دید. کلیسای پانتئون از زمان انقلاب فرانسه به عنوان محلی برای دفن چهره‌های معروف بوده است از همین رو می‌توانید اکثر چهره‌های آشنا را در آن ببینید. همچنین کلیسای پانتئون در اصل به یکی از فرقه‌های معروف پاریس تعلق می‌گیرد. ویکتور هوگو، الکساندر دوما و ماری کوری نمونه‌هایی از این چهره‌های آشنا هستند. معمار نامدار ژاک ژرمن سوفلو در زمان لویی شانزدهم کلیسای پانتئون را پایه‌گذاری و ساخت. نام این کلیسا در واقع برگرفته از یک شهر رومی است زیرا برای ساخت آن از معماری روم و یونان استفاده کرده‌اند.

معبد پانتئون پاریس

کلیسای سنت شاپل پاریس؛ گنجینه هایی ارزشمند و تاریخی

کلیسای سنت شاپل پاریس معروف‌ترین و نام آورترین کلیساهای پاریس است که به دست معمار توانمند گوتیک در حدود قرن 14 میلادی تأسیس شد. حکاکی‌های هنرمندانه، ساختمان‌های عظیم، پنجره‌های رنگی و شیشه‌ای، سنگ‌کاری‌های زیبت همگی جلوه خیره کننده‌ای به این کلیسا داده‌اند. آثاری تاریخی ارزشمندی که کلیسای سنت شاپل دارد از ویژگی‌های بارز و منحصربه‌فرد این کلیسا تلقی می‌گردد. به طوری که با تمام و ابهت و هزینه زیادی که برای ساخت آن مصرف کرده‌اند اما در مقابل آثار و اشیاء ارزشمند و گران‌بهای تاریخی آن چیزی نیست.

برای مثال یکی از آثار گران قیمت و فاخر این مجموعه تاج خار مسیح است. همچنین این کلیسا به جهت برخورداری از ویژگی‌های معماری شاهکارانه این مکان برای رویدادهای موسیقی بسیار مناسب خواهد بود.

کلیسای سنت شاپل پاریس

پربازدیدترین موزه های فرانسه

موزه ها در هر کشوری جزء پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مخصوصاً برای دوستداران و علاقه مندان به تاریخ به شمار می روند. کشور فرانسه نیز موزه های باستانی و مهم زیادی را در خود جای داده است. اینک به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

موزه لوور پاریس؛ با یک بار دیدن عاشقش خواهید شد

موزه لوور از پربیننده‌ترین و یکی از مکان‌های دیدنی پاریس به حساب می‌آید. موزه لوور تاریخ و هنر ملت‌ها و کشورهای دیگر را در چندین بخش مختلف به صورت گنجینه‌هایی با ارزش از تمامی تمدن‌های جهانی به نمایش گذاشته است. آثاری از یونان و روم باستان، مصر باستان، تابلوهای نقاشی، هنر اسلامی، تندیس‌ها و مجسمه‌ها، هنرهای تزئینی و… نمونه‌هایی از شی‌ها هستند. همچنین سالن ایران از معروف‌ترین سالن‌های موزه لوور تلقی می‌شود که در آن آثاری از ایران باستان به نمایش گذاشته شده‌اند.

نقش برجسته‌های روی سنگ‌های رنگارنگ تخته جمشید از برجسته‌ترین آثار و اشیاء در سالن ایران هستند. ایران هم نظیر این آثار که متعلق به مناطقی از شوش است را دارد. لبخند ژکوند، لئوناردو داوینچنی، مونالیزا و تندیس ونوس میلو نمونه‌هایی از شاهکارهای این موزه محسوب می‌شوند. همچنین تابلوهای معروف آن نیز تابلوی بانوی صخره‌ها، کاری از لئوناردو داوینچی و چندین اثر شام آخر در این موزه برای بازدید قرار داده شده‌اند. در کنار تمام این آثار ارزشمند و خاص معماری و ساختمان این موزه نیز خود ارزشی بالا دارد. بخش اعظمی از این موزه را یک هرم شیشه‌ای بسیار جذاب و زیبا تشکیل می‌دهد که هر ببینده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

موزه لوور پاریس

موزه انولید پاریس؛ مکانی که ناپلئون در آن آرام گرفت

موزه انولید که به موزه جنگ فرانسه نیز معروف است در قرن 17 میلادی به دستور لویی چهاردهم تأسیس شد. آثار و اشیاهایی که در این موزه گردآوری و نگه داری شده‌اند؛ اکثراً یادگاری‌هایی از جنگ‌های متنوعی هستند که در فرانسه اتفاق افتاده است. علاوه بر محیط داخل این موزه نمای بیرون آن نیز بسیار مجلل و با شکوه دیده می‌شود همچنین گنبد بزرگ و مجلل آن بر زیبایی و عظمت این بنا می‌افزاید. محل دفن ناپلئون و تعدادی از نزدیکان و دوستان او درست در زیر این گنید و آرامگاه‌های اطراف این موزه قرار دارند.

به راستی علت نام گذاری این موزه به نام انولید چیست؟ انولید در واقع یک نام فرانسوی است که معنای ناتوان و معلول را می‌دهد. انولید نامی است که به خاطر بزرگداشت آسیب دیدگان و مجروحان جنگ که بخش اعظمی از موزه هم به آن‌ها اختصاص پیدا کرده، گذاشته شده است. افراد زیر 18 سال می‌توانند به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند و همچنین بازدید از موزه انولید همه روزه به جز دوشنبه‌های اول هر ماه خواهد بود.

موزه انولید پاریس

موزه اورسای پاریس؛ برای علاقه مندان به امپرسیونیسم

موزه اورسای پاریس برجسته‌ترین آثار امپرسیونیسم گردآوری و به نمایش گذاشته شده است. ادگار دگاس، کلود مونه و ادوارد مانه از جمله اساتید هنرمندی هستند که نقاشی و آثار هنری آن‌ها در این موزه در معرض دید گذاشته شده‌اند. علاقه‌مندان به هنر و نقاشی بزرگان علم و هنر بدون تردید از دیدن این موزه به وجد خواهند آمد زیرا موزه اورسای از بهترین دیدنی‌های فرانسه به شمار می‌رود.

هنرهای تزئینی، آثار معماری، عکس‌ها و مجسمه‌های افراد برجسته و… دیگر آثار این موزه جذاب هستند. سال 2011 برای عموم مردم بخش‌های نوسازی از این موزه بازگشایی شد. همچنین از آن زمان تمامی آثار مربوط به هنرمندان پست امپرسیونیسم در یک محوطه 400 متری در بخش میانی نمایشگاه گردآوری و مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

موزه اورسای پاریس

موزه هنرهای زیبا؛ کاخ، باغ و موزه در یک قاب

موزه هنرهای زیبا واقع در خیابان شانزده لیزه و از کاخ‌ها معماری‌های یادگاری قرن 19 است که به عنوان یکی از پربازدیدترین مکان‌های فرانسه نیز محسوب می‌شود. تعداد بسیار زیادی از کارهای هنری زیبا و باستانی در میان آثار گران‌بها و ارزشمند این موزه به چشم می‌خورند که نگاه هر هنردوستی را به خود جذب می‌کنند. شما می‌توانید بیش از 1300 آثار هنری همچون؛ نقاشی، مجسمه سازی، اشیاء هنری و… را در این موزه مشاهده نمایید.

همچنین در این موزه در کنار آثار رنسانس فرانسوی و ایتالیایی می‌توانید آثار و مجموعه‌های قرون وسطی و عتیقه‌جات آن زمان به علاوه نقاشی‌های هلندی و فنلاندی را نیز ببینید. وجود باغ ساختمان موزه نیز بر جذابیت و طراوت و سرسبزی این مجموعه زیبا افزوده است.

موزه هنرهای زیبا

مرکز پمپیدو در پاریس؛ در عین عجیب بودن متفاوت و مدرن

پاریس برای علاقه‌مندان به هنر مدرن و لطافت و عشق قطعاً بهشت محسوب خواهد شد. آثار هنری مدرن و متعددی که در این شهر وجود دارد در قالب تعداد زیادی گالری در سطح شهر به نمایش گذاشته شده‌اند. بنابراین اگر بخواهیم معروف‌ترین این مراکز را نام ببریم مسلماً پمپیدو خواهد بود. تمامی هنرهای قرن بیستم و بیست و یکم در مرکز زیبای پمپیدو به عنوان یک گالری مرجع گردآوری شده است. آثار این مرکز شامل دو دوره از تاریخ هستند بخشی از آن مربوط به سال 1905 تا 1960 به علاوه آثار ژان دوبوفه، پیکاسو و ماتیس می‌شود.

 بخش دیگر آن نیز آثار سال 1960 تا به امروز یعنی دوران معاصر را در بر می‌گیرند. اندی، آنیش کاپور و ارهول از جمله هنرمندان برجسته دوران معاصر به شمار می‌روند. ساختمان و معماری مدرن این مرکز جلوه دیگری، مجزا از آثاری هنری که دارد به بازدید کنندگان می‌دهد. شما می‌توانید از تمامی قسمت‌های این ساختمان دیدن کنید و هیچ محدودیتی وجود ندارد. همچنین در نمای خارجی شما تعدادی از لوله‌های رنگی را مشاهده می‌کنید که هر یک از آن‌ها کاربرد خاصی خواهند داشت. برای مثال برای نشان دادن لوله‌های مربوط به تأسیسات آب آن را به رنگ سبز در می‌آوردند.

مرکز پمپیدو در پاریس

جزیره بی نظیر کرس

چهارمین جزیره بزرگ مدیترانه که یکی از مکان‌های دیدنی کشور فرانسه نیز به شمار می‌آید؛ جزیره زیبای کرس نام دارد. سالانه گردشگران و توریست‌های زیادی از نقاط مختلف جهان برای گشت و گذار به این ساحل بی‌نظیر سفر می‌کنند. آب و هوای مساعد و معتدل این منطقه به علاوه چشم‌انداز کوهستانی که از آن برخوردار است بر جذابیت و محبوبیت این مکان گردشگری افزوده‌اند.

جزیره بی نظیر کرس

باغ سرسبز ژیورنی

شمال فرانسه در ژیورنی، نقاش فرانسوی و موزه کلود مونه واقع شده است. برگرفته از نقاشی معروف نیلوفر آبی و الهام گرفته از آن و به پاس زحمات نقاش این اثر باغی برای آن ساخته‌اند. دیدن این منظره خیره کننده واقعاً روح آدمی را صفا می‌دهد. شما می‌توانید هر نوع گل و گیاهی که دل‌تان می‌خواهد در این باغ زیبا ببینید و از دیدن این همه گل متنوع آرامش خاصی را به خود هدیه خواهید داد. همچنین این باغ در سال نزدیک به نیم میلیون نفر بازدید کننده دارد که این آمار بسیار خوبی است.

باغ سرسبز ژیورنی

سواحل آرامش بخش شهر نیس

از دیگر شهرهای پرمتقاضا و ساحلی در فرانسه شهر دل‌انگیز نیس است. ورزش کردن، پیاده روی و قدم زدن، تفریح و گشت و گذار و… در این ساحل بسیار حال آدمی را خوب خواهند کرد. همچنین برخورداری از رستوران‌های متنوع و هتل‌های ماسه‌ای از دیگر امکانات این ساحل زیبای در شهر نیس است. پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم دارید به فرانسه سفر کنید؛ از ساحل نیس غافل نشوید.

سواحل آرامش بخش شهر نیس

جاذبه گردشگری مونت سنت مویشل

مونت سنت مویشل نامی است که اخیراً به جزیره‌ی بنا شده در قرن هشتم در نرماندی فرانسه داده‌اند. ساختمان‌های بلند قامت این جزیره استثنایی در بالای یک صومعه وجود دارند. همچنین شما می‌توانید در قسمت پایین آن نیز ماهی‌گیران و کشاورزان در حال کسب کار و خرید و فروش به علاوه فروشگاه‌های خوار و بار را ببینید.

گردشگران زیادی این جزیره زیبا را به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه انتخاب می‌کنند به طوری که سالانه حدود چند صد هزار بازدید کننده دارد. آمیزه‌هایی از تاریخ و هنر در این جزیره به چشم می‌خورد که همین موضوع باعث شده است جزیره موشیل به عنوان یکی از نمادهای فرانسه شناخته شود.

مونت سنت مویشل

خط ساحلی کوت دازور، نیس

یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی در فرانسه که از شهر سن خوپه تا نزدیکی مرز ایتالیا، شهر مونتون امتداد پیدا کرده است؛ خط ساحلی کوت دازور نام دارد. همچنین از دیگر شهرهای این خط ساحلی می‌توان به نیس، کن، موناکو و… اشاره کرد. نام این ساحل متناسب با آب‌های نیلگون مدیترانه‌ای و به معنی ساحل آبی گذاشته شده است. همچنین ریویرای فرانسوی نام دیگر این ساحل زیبا تلقی می‌شود که اکثر گردشگران به این نام نیز می‌شناسند.

محل قرارگیری ساحل کوت دازور که از برجسته‌ترین سواحل شنی فرانسه به شمار می‌رود در سهر آنتیب است. افراد زیادی به قصد استراحت در زیر نور خورشید و گشت و گذار در این ساحل آرام و بی‌نظیر مخصوصاً در فصل تابستان به سمت این ساحل می‌آیند. امکانات لوکس این ساحل به همراه ویلاهای باشکوه و مجلل و همچنین قایق‌های تفریحی نیز برای افراد مشهور و ثروتمند گزینه‌های خوبی هستند.

خط ساحلی کوت دازور، نیس

قلعه های زیبای دره لوآر، تور

کودک که بودیم دوست داشتیم وارد داستان‌های کتاب داستان شویم و از نزدیک قلعه‌ها و رودخانه‌ها و جنگل‌های آن را لمس کنیم. سفر به دره لوآر این آرزوی بچگی شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. جنگل‌های انبوه و سرسبز، رودخانه‌های خروشان و قلعه‌های زیبا و چشم نواز درست همان چیزی هستند که تصور می‌کردیم. منطقه سرسبز دره لوآر که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است به باغ فرانسه نیز شهرت دارد. اکثر قلعه‌های ساخته شده در این منطقه متعلق به قرون وسطا هستند که روی تپه‌ها بنا شده‌اند.

قلعه‌های باشکوه و عظمت رنسانسی از معروف‌ترین سازه‌های این مجموعه محسوب می‌شوند. هدف اصلی از ساخت آن‌ها صرفاً برای تفریحات درباریان در خارج از پاریس بوده است. اگر بخواهیم مجلل‌ترین سازه این منطقه را که متعلق به پادشاه فرانسیس بوده را معرفی کنیم، قلعه شامبورد خواهد بود. همچنین قلعه چورنی که به سبک نئوکلاسیک و قلعه شنونسو که به سبک زنانه هستند را نیز می‌توانید مشاهده کنید.

بسیاری از سازه‌های این مجموعه دیدنی در یونسکو به ثبت جهانی رسیده‌اند که بدون شک بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. سال 1429 میلادی شهر اورلئان مکانی که ژان دارک نقش موثری در شکست ارتش انگلیس داشت هم اکنون یکی از قلعه‌های پر بیننده است. همچنین محل اقامت پادشاهان فرانسه و قلعه آمبواز بعد از گذشت 500 سال هنوز هم گردشگران را جذب می‌کنند.

قلعه های زیبای دره لوآر

چشم انداز پروانس

چشم‌انداز فوق‌العاده رویایی باغ‌های زیتون، دهکده‌هاب کوچک و بامزه، مزارع اسطوخودوس، دره‌های کوچک و بزرگ همگی را می‌توانید در پروانس ناحیه‌ای در شرق فرانسه ببینید. ماتیس، شاگال، پیکاسو، سزان و… هنرمندانی هستند که شیفته این منظره و طبیعت شده‌اند. اگر می‌خواهید به این منطقه سفر کنید خوردن یک فنجان قهوه در تراس آفتابی و سربازو قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده این منطقه را از خود دریغ نکنید.

همچنین غذاهای مدیترانه‌ای پروانس به شدن خوشمزه و معروف هستند که با سبزی‌های معطر، روغن زیتون، سبزیجات و… پخته شده‌اند. شما در انتخاب نوع رستوان اعم از خانوادگی، کوچک و یا بزرگ، دارای ستاره میشلن و دیگر رستوران‌های این منطقه کاملاً آزاد هستید.

چشم انداز پروانس

شهر باستانی کارکاسون، تولوز

برخی از شماها حتی نمی‌توانید تصور کنید شهری با برج‌های متعدد و همچنین باروهای کنگره‌دار وجود داشته باشد زیرا بیشتر در افسانه‌ها چنین شهری را تصور کرده‌ایم. تماشای این شهر شما را با دنیای قرون وسطا و آثاری که در فهرست میراث یونسکو قرار گرفته‌اند، آشنا خواهد کرد. میدان و ساختمان‌های تاریخی، کوچه پس کوچه‌های پر پیچ و خم، باریک و سنگ فرش شده، خانه‌های جذاب قدیمی که هنوز هم بوی تاریخی خود را دارند، بسیار زیبا است.

 

همچنین یکی از میراث کاتاریسم به نام قلعه کومتال که مربوط به قرن 12 میلادی می‌شود، واقع در منطقه لانگداک است. کلیسای سنت سلس و سنت نازیر و همچنین باروهایی که 52 برج دارند از دیگر جاهای دیدنی شهر کارکاسون به شمار می‌روند. تاریخ 14 ژوئیه (روز ملی فرانسه) در هر سال با اینکه این شهر کوچک است اما گردشگران زیادی در مراسم جشن شرکت می‌کنند.

شهر باستانی کارکاسون

خیابان معروف شانزلیزه پاریس

حدفاصل طاق پیروزی تا میدان کنکورد که تقریباً به دو کیلومتر می‌رسد را خیابان شانزلیزه می‌گویند.  بهترین مراکز خرید پوشاک و خوراکی، سرگرمی‌های بی‌نظیر، ساختمان‌های تاریخی و تماشای یادمان‌ها و… را در خیابان شانزلیزه پاریس می‌توانید ببینید. شاید باورتان نشود اما خیابان شانزلیزه در طول روز حدوداً 300000 بازدید کننده دارد. خیابان شانزلیزه پاریس که زمانی تنها باتلاقی بیش نبود حال نه تنها بهترین خیابان‌های پاریس بلکه جهان محسوب می‌شود. معمار و طراح باغ ویژه لویی چهاردهم و طراح باغ فرانسوی در قرن 17 میلادی، آندره لوتر این منطقه را تبدیل به یک باغ زیبا و معروف کرد.

خیابان شانزلیزه را به دو بخش تقسیم کرده‌اند. قسمتی از آن مجاور میدان کنکورد و پایین شانزلیزه و قسمت دیگر آن بخش بالای شانزلیزه تا طاق پیروزی کشیده شده است. پارکی بسیار بزرگ که حدود 14 هکتار مساحت دارد و موزه کاخ کوچک در شانزلیزه پایینی واقع هستند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌های مجلل پوشاک، کافه، رستوران، هتل، مغازه‌های جواهر فروشی و… را می‌توانید در شانزلیزه بالایی پیدا کنید.

خیابان معروف شانزلیزه پاریس

میدان تاریخی کنکورد پاریس

آیا چیزی درباره میدان هشت ضلعی پاریس شنیده‌اید؟ سال 1772 میلادی میدان کنکورد به دست معمار توانمند پادشاه لویی پانزدهم ساخته شد. اعدام لوئی شانزدهم و ماری آنتوانت با گیوتین از جمله حوادث تاریخی و مهمی هستند که در این میدان به وقوع پیوسته‌اند. همچنین این میدان بخش اعظمی از مسیر پیروزی ناپلئون به حساب می‌آید.

دست نوشته‌ای با خط هیروگلیف بر روی سنگ بلندی در مرکز میدان قرار داده شده است. متن این سنگ نوشته در ستایش و وصف حکومت رامسس دوم و حدود 3300 سال قدمت دارد. اگر بخواهیم به دیگر بخش‌های دیدنی کنکورد بپردازیم می‌توانیم به پیکره‌های واقع در گوشه‌های هشت ضلعی و دو آب نمای بزرگ اشاره کنیم.

میدان تاریخی کنکورد پاریس

جمع بندی

بیشتر کسانی که نام کشور فرانسه و پاریس را می‌شنوند به یاد برج ایفل واقع در پاریس می‌افتند. باید بدانیم که پاریس مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری معروف و زیادی را در خود جای داده است. جزیره کرس، موزه انولید، کلیسای نوتردام، معبد پانتئون، باغ ژیورنی و… نمونه‌های از جاذبه‌های گردشگری فرانسه هستند. همچنین خیابان معروف شانزلیزه، میدان کنکورد، سواحل نیس، قلعه‌های دره لوآر، پروانس، شهر کارکاسون نیز از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر این کشور به حساب می‌آیند. اگر قصد سفر به پاریس را دارید قدم زدن در خط ساحلی آرامش‌بخش و به یادماندنی کوت دازور را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا