تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاایتالیاجهانگردی

آشنایی با جزیره زیبای کاپری در ایتالیا

جزیره کاپری ایتالیا

در این سری از مقالات جهانگردی قصد آشنایی با جزیره کاپری را که یکی از جاهای دیدنی ایتالیا است را داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

جزیره کاپری ایتالیا

اکثر گردشگران، ایتالیا را با آثار تاریخی و باستانی اش می شناسند اما این کشور دارای جزایر بسیاری می باشد، جزایری سرسبز و زیبا مانند جزیره کاپری که دارای سواحل شگفت انگیز و آثار تاریخی رومی و مناظر تماشایی بسیاری می باشد.

جزیره کاپری که از یکی از جذاب ترین و زیبا ترین جزایر ایتالیا می باشد، در دریای تیرینی و منطقه کامپانیا قرار گرفته است. امروزه افراد مشهور و معروف و گردشگران بسیاری از سراسر جهان و مخصوصا گردشگران بومی از شهرهای جنوبی ایتالیا برای لذت بردن از مناظر زیبا و استراحت در هتل های روبه دریا به این مکان سفر می کنند.

جزیره کاپری ایتالیا

این جزیر کوچک دارای طولی در حدود 6 کیلومتر و عرضی در حدود 2 کیلومتر می باشد و با توجه به اینکه ابعاد کوچکی دارد اما دو شهر کاپری و آناکاپری در این جزیره کوچک جا خوش کرده اند. دو مسیر برای رسیدن به این جزیره وجود دارد که مسیر کوچک تر از شهر سورنتو به وسیله قایق انجام می شود و مسیر طولانی تر از شهر ناپل انجام می شود.

جزیره کاپری ایتالیا

همانطور که در بالاتر گفتیم این جزیره دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در زیر تعدادی از جاهای دیدنی جزیره کاپری را توضیح می دهیم.

بوستان آگوستو کاپری

دستور ساخت بوستان آگوستو یا همان باغ گیاه شناسی در گذشته های دور توسط امپراتور آگوستوس داده شده است که امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره شده است. ایوان های گل کاری شده این باغ اشراف کامل به زیبایی هاو چشم انداز های جزایر فارالیونی دارد. جزایر فارالیونی در واقع سه جزیره صخره ای از جنس آهک هستند که در وسط دریا بیرون آمده اند که دارای ارتفاعی به ترتیب در حدود 81 و 104 و 109 متر هستند.

بوستان آگوستو

مارینا پیکولا

برخی معتقد هستند که مارینا پیکولا که از نظر لغوی معنی لنگرگاه کوچک را می دهد در واقع همان بندر زیبایی است که هومر در داستانش به پریان اغواگر اشاره کرده است. در این داستان پری ها سعی بر این داشتند که ادیسه و همراهانش را فریب دهند.خیلی ها برای استفاده از موقعیت عالی  که این جزیره برای شنا کردن دارد به این جزیره می روند زیرا صخره های زیادی این جزیره را احاطه کرده است که باعث می شود باد نتواند به این محل نفوذ کند که باعث استقبال شناگران در فصل زمستان شده است. این جزیره همچنین از لحاظ آفتاب گیری نیز موقعیت مناسبی دارد.در بخش جنوبی این ساحل بندر کوچکی وجود دارد که قایق های زیادی در این بندر لنگر گرفته اند.

مارینا پیکولا | جزیره کاپری ایتالیا

کاخ جویز جزیره کاپری

با توجه به طبیعت زیبای این جزیره جای تعجبی باقی نمی گذارد که امپراتورهای ایتالیا مانند آگستوس و تیبریوس از این جزیره برای استراحتگاه هایشان استفاده کنند. ویا جویز (Villa Jovis) اسم یکی از بزرگ ترین کاخ هایی می باشد که به فرمان تیبریوس ساخته شده است. این کاخ به کاخ تیبری نیز شهرت دارد.

این کاخ رومی  با ۱۸ هزار متر مربع یکی از بزرگ ترین کاخ های جزیره است و بالای تپه قرار گرفته است.در انتهای جاده صخره ای به ارتفاع 274 متر وجود دارد که به پرتگاه تیبری معروف است . طبق شنیده ها هرگاه کسی باعث ناراحتی امپراتور تیبریویس می شده است تیبریوس او را از این صخره به پایین پرت می کرده است.

کاخ جویز

میدان پیاتزا اومبرتو

پیاتزا اومبرتو ، نام میدان معروفی در شهر کاپری است که اطراف آن را کافه‌های سرباز و سرپوشیده گرفته‌اند. مقداری بالا‌تر میدان پیاتزا اومبرتو، بنایی وجود دارد که متعلق به قرن 17 میلادی می باشد این بنا برج ساعت نام دارد. بعد از ظهرها که همه برای تفریح دور همه جمع می‌شوند، شلوغ‌ترین زمان آن است.

معمولا پای هر کسی که به این میدان می رسد نمی تواند در برابر کافه های اطراف آن اسقامت کند و با خوردن یک قهوه از مناظر آن لذت می برد. البته ناگفته نماند که صندلی های ردیف جلو قیمت های گزافی دارند پس بهتر است جایی خوش منظره با قیمتی مناسب انتخاب نمایید.

پیاتزا اومبرتو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا