تور

اجاره خودرو در دبی
استان گیلانایرانگردیرودبار

روستای گلدیان رودبار | استان گیلان

روستای گلدیان رودبار

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای گلدیان را که یکی از جاهای دیدنی رودبار است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

روستای گلدیان رودبار

روستای ییلاقی گلدیان در شهرستان رودبار استان گیلان قرار گرفته است.این روستای ییلاقی دارای آب و هوایی خوش و طبیعتی بکر است که در فصول مختلف زیبایی های خاص خود را دارد. از روستای گلدیان به عنوان نگین رودبار نیز یاد می شود.

دسترسی به روستای گلدیان

برای رسیدن به این روستا باید از شهرستان روبار حدود 3 کیلومتر مسیر را به سمت توربین های بادی که جاده ای کوهستانی اما آسفالته است را طی کرد. بعد از حدود 200 متر بالاتر دوراهی وجود دارد که باید از سمت چپ به مسیر خود ادامه دهید و بعد از عبور از اداره آموزش و پرورش شهر رودبار به سمت راست ادامه مسیر دهید. سرانجام بعد گذشت از تعدادی  پیچ و خم به تابلوی گلدیان می رسیم.مسیر را باید به سمت توربین های بادی ادامه دهید

پوشش گیاهی و جانوری در گلدیان

ویژه گی مشترک جنگل های گیلان وجود بستری از برگ های خشک می باشد. درختان این منطقه از نوع توسکا، شیرخشت،راش، ازگیل و آلوچه وحشی می باشد که در طول مسیر به چشم خواهند خورد.حیوانات این منطقه عبارتند از خرس، موش کور، گراز، خرگوش و شاهین که به ندرت رویت می شوند.

دیدنی های روستای گلدیان

هر چه که از سمت روستا فاصله می گیریم و به سمت ارتفاعات می رویم بعد از سپری شدن حدد یک ساعت از پیاده رویمان به برکه ای زیبا و چشم نواز می رسیم که در دل کوه قرار گرفته است و زیبایی مسیر را دو چندان می کند. در فصل بهار  گل های رنگی کلدشت را می پوشاند که این مسیر را تبدیل به بهترین مکان برای عکاسی می کن. در طول مسیر به سمت قله  آسمان سرا چندین برکه دیگر هم به چشم خواهند خورد که خستگی مسیر را از شما خواهند زدود.

روستای گلدیان رودبار

قله آسمان سرا

قله آسمان سرا در ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا  قرار گرفته است و  مسافتی که باید برای رسیدن به این قله طی شود حدود ۱۵ کیلومتر  است و شدت وزش باد بین ۲۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت در این منطقه است. مدت زمان تقریبی جهت صعود به این قله حدود 6 ساعت تخمین زده می شود.

روستای گلدیان رودبار

در طول مسیر برای رسیدن به این قله زیبایی های زیادی به چشم خواهند خورد. در نزدیکی قله آسمان سرا گودال بزرگی می باشد که به اعتقاد اهالی بومی منطقه در قدیم الایام محلی برای ذخیر برف ها بوده که بعد از آن به رشت و مناطق اطراف برده می شده تا در تابستان جهت کشاورزی و دامداری  استفاده شود.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

    1. به کسانی که نرفتند توصیه می کنم اصلا نروند . شاید به درد کوه نوردان بخوره ولی رفتن مسافر برای تفریح اشتباه محضه . در تابستان خشک هست و بدون جاذبه . فقط بدرد ماشینهای آفرودی میخوره . ماشینهای سواری شاید بتونه تا نزدیکی قله بره ولی دهان مشاین سرویس میشه . ما رفتیم پشیمان شدیم و برگشتیم چون هیچ جاذبه ای نداشت برعکس تبلیغاتش .

    2. ماشین رو توی محل پارک کنید و با محلی ها برید بالا
      حالا یا ماشین یا موتور کرایه کنید

  1. پدر ماشین در میاد ولی زیباتر از این مکان جایی پیدا نمی‌کنید
    فضای اونجا با روح و روان آدم بازی میکنه
    آرامشی داره که فقط باید تجربه کنید
    اوایل آبان ماه رفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا