تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

شهربازی سرزمین عجایب تهران؛ هیجان‌انگیزترین مجتمع تفریحی تهران

شهربازی یکی از مکان‌هایی است که همه ما هنگام برنامه‌ریزی برای تعطیلات خود، آن را در اولویت قرار می‌دهیم. یک کودک، یک بزرگسال و یا یک نوجوان در شهربازی می‌تواند خاطرات کودکی خود را دوباره زنده کرده و آن لذت و تازگی را دوباره تجربه کند. شهربازی‌ها می‌توانند شامل بخش‌های گوناگونی باشند و هر کدام تداعی‌گر مکان خاصی هستند. برخی از آن‌ها با الهام گرفتن از طبیعت یا حیات وحش سعی در ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای مردم هستند. یکی از این مجتمع‌های تفریحی موجود در ایران که می‌تواند شما را به هیجان و لذت بی نظیری دعوت کند، شهربازی سرزمین عجایب تهران است. در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد داریم به طور کامل آن را به شما معرفی کنیم تا شما نیز بتوانید در تعطیلات بعدیتان مکانی جدید برای رفتن داشته باشید.

شهربازی سرزمین عجایب تهران کجا است؟

شهربازی یکی از پرشورترین و هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی است که می‌توانید برای تفریح انتخاب کنید. بودن در کنار کودکانتان و دیدن خنده‌های بی آلایش روی لب‌های آن‌ها، می‌تواند شما را نیز به دوران کودکی ببرد. دورانی که فارغ از هرگونه مشکل و نگرانی، می‌توانستید به هر چیزی  به راحتی بخندید.

شهربازی سرزمین عجایب تهران

خوشبختانه در تهران بی شمار شهربازی وجود دارد که یکی از آن‌ها شهربازی سرپوشیده سرزمین عجایب است. این شهربازی هر ساله و در تمام فصول، چه بین بزرگسالان و چه بین کودکان، طرفداران دو آتیشه زیادی دارد. دوست داران شهربازی همگی به خوبی با آن آشنا هستند و بازی‌ها و سرگرمی‌های آن را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنند.

این شهربازی واقع در غرب تهران و در طبقه سوم پاساژ تیراژه است. همچنین مجهز به انواع بازی‌های جالب و هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان است. مکانی که شهربازی سرزمین عجایب در آن واقع شده است، می‌تواند مکان مناسبی برای خرید کردن نیز باشد، چرا که دارای مغازه‌های متنوعی است. پس با رفتن به این مکان مطمئن باشید که یک روز عالی و شاد را در کنار خانواده خود خواهید داشت. به طوری که تمامی اعضا در تمامی سنین بتوانند از روز خود لذت ببرند.

ویژگی‌‌های شهربازی سرزمین عجایب تهران

این مکان با وجود داشتن فضایی محدود، در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از مردم است. همانند تمام شهربازی‌ها، برای ورود به شهربازی سرزمین عجایب تهران باید بلیط تهیه کنید. بلیط این مجموعه چیزی شبیه یک کارت اعتباری است که با مبلغی که می‌پردازید می‌توانید از تمام دستگاه‌ها و بازی‌های آن استفاده کنید. به جز قسمت بولینگ این شهربازی، می‌توانید برای لذت بردن از تمامی دستگاه‌ها از این کارت بهره بگیرید.

شهربازی سرزمین عجایب یا واندرلند، دارای مساحت ۴ هزار متر مربعی است، که می‌توانید در آن بازی‌های مختلفی از جمله شبیه‌ساز هواپیما، بولینگ کوچک، شترسواری و… است که در ادامه به تک تک آن‌ها می‌پردازیم.

شهربازی سرزمین عجایب تهران

بازی‌های سرزمین عجایب تهران

شهربازی سرزمین عجایب تهران، همانند نامش دنیایی از اتفاقات عجیب و هیجان انگیز است. شما مانند آلیس با وارد شدن از در ورودی این مجموعه وارد سرزمین عجایب می‌شوید. البته این امکان هم وجود دارد که به دیدن وسیله‌های بازی و اسباب بازی‌هایی که در این مجموعه وجود دارد هوس کنید شربت کوچک شونده آلیس را بنوشید و به دوران کودکی برگردید تا بتوانید از این بازی‌ها لذت ببرید. حتی اگر این امکان هم وجود نداشته باشد، فراموش کردن سن و بازی با اسباب بازی‌ها ارزشش را دارد.

همانطور که گفته شد در این مجتمع تفریحی بازی‌های بسیار متنوعی وجود دارد که برای کودکان و نوجوانان در همه سنین مناسب هستند. این شهربازی شامل ۱۴۰ بازی مختلف است. بازی‌های موجود در شهربازی سرزمین عجایب به شرح زیر هستند:

بولینگ: این رشته ورزشی چند دهه‌ای است که در ایران باب شده و طرفداران خاص خود را دارا است. تقریبا در تمام شهربازی‌های تهران می‌توانید این بازی مهیج را پیدا کنید. در شهربازی سرزمین عجایب نیز این بازی وجود دارد که می‌توانید در کنار دوستانتان از آن لذت ببرید.

بازی چنگکی: چنگکی نیز یکی دیگر از سرگرمی‌های موجود در شهربازی سرزمین عجایب تهران است. این بازی به این صورت است که یک محفظه شیشه‌ای پر از اسباب بازی در مقابل شما قرار دارد. شما باید به کمک یک دسته، چنگکی که درون محفظه قرار دارد را حرکت دهید و یکی از اسباب بازی‌ها را بردارید.

سفینه گردان: این بازی بیشتر برای نوجوانان مناسب است تا کودکان. برای ایمنی کودکان آن‌ها را از این بازی دور نگه دارید.

شبیه ساز هواپیما: می‌توان گفت مهیج‌ترین بازی در این شهربازی، شبیه ساز هواپیما است. این بازی می‌تواند هر کودکی را به شغل خلبانی علاقمند کند. برای انجام این بازی کافی است کودک خود را درون اتاقکی بنشانید و سپس در آن را ببندید. کودک با حرکت دادن فرمان هواپیمایی که روبرویش قرار دارد اتاقک را به حرکت در می‌آورد.

سفر دریایی: در این بازی می‌توانید کودک خود را بدون هیچ وسیله‌ای به اعماق آب‌ها ببرید و با انواع ماهی‌ها و چگونگی زندگی آن‌ها آشنا کنید.

شهربازی سرزمین عجایب تهران

امکانات موجود در شهربازی سرزمین عجایب تهران

علاوه بر بازی‌هایی که ذکر شد، بازی‌ها و امکانات دیگری نیز در این مجموعه یافت می‌شود. از دیگر بازی‌های این مجموعه که اکثر مردم با آن‌ها آشنا هستند می‌توان به قطار، چرخ و فلک، شبیه ساز رانندگی، ایر هاکی، سه گا، سرزمین ماجراجویان، رالی، قصر بادی، تیر اندازی و سیمیالتور اشاره کرد. این بازی‌ها بیشتر برای کودکان بالای ۷ یا ۸ سال طراحی شده است.

با این حال نباید ناامید شوید؛ چرا که برای کودکان زیر ۷ سال شما نیز بازی‌های متنوعی در شهربازی سرزمین عجایب تهران طراحی شده است. این بازی‌ها عبارتند از: خلبان کوچولو، سفر دریایی، ماشین فرفره، اتاق بازی و سرسره کودکان.

این‌ها بخشی از امکانات بی‌‌شمار سرزمین عجایب تهران است. از دیگر امکانات آن می‌توان به محل گریم کودک، باجه فروش لوازم شعبده بازی، اتاقک عکسبرداری فوری و اتاق تولد کودک نیز اشاره کرد. اگر پس از بازی و تفریح خسته شدید و نیاز به تجدید قوا داشتید، اصلا نگران نباشید چرا که در این مجتمع رستوران لمزی و آیس پک نیز وجود دارد. با وجود این‌ امکانات فکر نمی‌کنم حوصله کسی، با هر سن و سالی که داشته باشد، در این شهربازی سر برود.

شهربازی سرزمین عجایب تهران

مجتمع تجاری تیراژه

مجتمع تجاری تیراژه که به تازگی افتتاح شعبه دوم خود را جشن گرفته است، یکی از مجتمع‌های تجاری بزرگ بوده که شهربازی سرزمین عجایب تهران در آن جای گرفته است. این مجتمع دارای ۴ طبقه است و سبک معماری زیبای ‌آن، این ساختمان را به یکی از زیباترین ساختمان‌های تهران تبدیل کرده است. در طبقه همکف آن کافی‌شاپ‌های متعددی قرار گرفته‌اند و از بدو ورود مراجعین، از آن‌ها با بوی خوش قهوه و نوتلایی که در فضا پیچیده است استقبال می‌کند.

 در طبقه اول آن نیز می‌توانید کافی‌شاپ‌هایی پیدا کنید؛ اما تعداد آن‌ها نسبت به رستوران‌های این طبقه کمتر است. رستوران‌های موجود در این مجتمع تجاری دارای منوی متنوعی از غذاهای سنتی، مدرن و خارجی هستند.

با پا گذاشتن به طبقه دوم مجتمع تجاری تیراژه مطمئنا سبک معماری زیبای آن را مورد تحسین قرار می‌دهید. این طبقه دارای مغازه‌های متنوعی با محصولات و کلاهای گوناگون است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها خرید کنید. در طبقه سوم مجتمع تیراژه، شهربازی سرزمین عجایب تهران قرار گرفته است که به طور کامل درباره آن صحبت کردیم.

مسیر دسترسی به شهربازی سرزمین عجایب تهران

اگر ساکن تهران نیستید، ابتدا باید به تهران سفر کنید. سپس با استفاده از اتوبوس به سمت میدان پونک بروید. پس از پیاده شدن در ایستگاه اتوبوس پونک که در بزرگراه اشرافی اصفهان قرار گرفته است، با استفاده از تاکسی‌هایی که در آن‌جا آماده خدمت هستند بزرگراه را بپیمایید. بعد از گذر کردن از پل همت، درست روبروی مجتمع تجاری تیراژه پیاده شوید.

چند توصیه درباره بازدید از سرزمین عجایب تهران

  • درباره ساعت بازدید و روزهای کاری شهربازی که مد نظر دارید، تحقیق کنید. برای مثال شهربازی سرزمین عجایب تهران همه روزه به استثنا روز جمعه که از ۱۲ و نیم ظهر تا ۱۲ شب باز است، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ شب می‌توان از این مجتمع تجاری مهیج لذت برد.
  • حتما درباره قوانین شهربازی سوال کنید. مثلا برخی از شهربازی‌ها اجازه بردن خوراکی را به شما نمی‌دهند. خوشبختانه قوانین سختی در سرزمین عجایب وجود ندارد و شما می‌توانید بدون نگرانی آن‌جا تفریح کنید.
  • به دلیل سرپوشیده بودن این مجتمع نیازی نیست نگران آب و هوا باشید. هوا چه بارانی باشد چه آفتابی می‌توانید به راحتی از آن بازدید کنید.
  • دقت کنید که فقط وسایل ضروری را همراه خود می‌برید، در بازدید از سرزمین عجایب بردن کیف پول برای شما کفایت می‌کند. زیرا هر چه که بخواهید آن‌جا در اختیار دارید.
  • به دلیل شلوغ بودن این مکان حتما مراقب وسایل شخصی خود باشید. در صورت گم کردن چیزی حتما نگهبانان شهربازی را مطلع کنید.

شهربازی سرزمین عجایب تهران

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره شهربازی سرزمین عجایب تهران و تمام امکانات موجود در آن توضیح داده شد. اگر به دنبال مکانی هستید که در کنار فرزندتان به تفریح و خوش گذرانی بپردازید، مطمئنا تا به حال به این نتیجه رسیده‌اید که این شهربازی برای شما گزینه‌ای بسیار مناسب است.

این شهربازی با داشتن امکانات زیاد و همچنین سرراست بودن آدرسی که دارد، قادر است تمام خواسته‌های کودکان و بزرگسالان را برای ساختن یک روز پرخاطره و هیجان انگیز برآورده کند. پس معطل نکنید و از این مکان بازدید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا