تور

اجاره خودرو در دبی
استان کهگیلویه و بویراحمدایرانگردییاسوج

جاذبه گردشگری آبشار تنگ تامرادی استان کهگیلویه و بویراحمد

جاذبه گردشگری آبشار تنگ تامرادی استان کهگیلویه و بویراحمد

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با جاذبه گردشگری آبشار تنگ تامرادی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. تا با این جاذبه گردشگری بیشتر آشنا شویم.

تنگ تامرادی در ۵۰ کیلومتری غرب شهر یاسوج در مسیر جاده سپیدار قرار دارد. و دارای آبشاری زیبا و حوضچه‌های فراوانی میباشد. روستای تنگ تامرادی از طریق شهر یاسوج، با جاده مناسب قابل دسترسی میباشد. در خم هر پیچ و فراز هر شیب از این تنگه، تابلوی نقاشی بی‌نظیری از شاهکارهای طبیعت را خواهید دید.

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی

آشنایی با روستای تنگ تامرادی 

روستای تنگ تامرادی از سطح دریا دارای ۱۴۰۰ متر ارتفاع میباشد. و تحت تأثیر اقلیم معتدل و مربوط، آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در زمستان سرد میباشد. در ورودی تنگ تامرادی و در مجاورت روستای حسین آباد، دخمه و مقبره‌ای از دوران هخامنشی  واقع شده است. که این مقبره به جا مانده که به یکی از سرداران و یا نجبای هخامنشی است. همچنین تنگ تامرادی محل وقوع یکی از جنگ‌های تاریخ معاصر است.

روستای تنگ تامرادی 

تنگ تامرادی علاوه بر چشم‌انداز طبیعی و زیبا، ارتفاعات بلند، پوشش گیاهی سرسبز، هوای مطبوع و خوب و با طراوت که دارد. در دل خود دارای آبشاری زیبا به ارتفاع ۵۰ متر نیز میباشد. که صدای دل‌انگیز ریزش آبشار و طبیعت زیبای اطراف آن برای گردشگران خاطره‌ای فراموش ناشدنی را به همراه نشاط برگرفته از دیدن زیبایی‌های آن خلق می کند. این منطقه از اطراف به کوه‌های “زرآور” و “ساورز” امتداد میابد. زبان مردم روستای «تنگ تامرادی»  لری است. و مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری میباشند.

روستای تنگ تامرادی 

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود. که از قدیم‌الایام مشهور بوده است. وجود چهار آبشار با ارتفاع ۸ تا ۱۰ متری و حوضچه‌های آب در مسیر آب زلال و بسیار خنک این آبشار و وجود غارهایی که آب از دل آن عبور می کند. و آب مداوم از سقف آنان چکه می‌کند. جذابیت و زیبایی آن را دوچندان کرده. همچنین طبیعت زیبا و جنگل بلوط اطراف این آبشار منظره بینظیری را خلق کرده است.

آبشار تنگ تامرادی

آبشار تنگ تامرادی

همچنین چشمه بلوط عسلی که در حوالی آبشار تنگ قرار گرفته است. یکی از معروف‌ترین ییلاقات و تفرجگاه‌های منطقه به حساب می آید. این چشمه، در پایین دست خود، دارای حوضچه‌های طبیعی زیبایی میباشد.

آبشار تنگ تامرادی

مکان 

آبشار تنگ تامرادی در ۵۰ کیلومتری غرب شهر یاسوج  استان کهگیلویه و بویراحمد، و در مسیر جاده سپیدار واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا