تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

بام مشهد کجاست؟+اطلاعات کامل درباره آدرس و امکانات تفریحی به همراه عکس

در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع و کاملی درباره یکی از بزرگترین بام‌های کوهستانی استان خراسان خراسان رضوی در اختیار شما قرار داده و در پاسخ به سوال شما مبنی بر بام مشهد کجاست، توضیحاتی را ارائه دهیم است. مشهد یکی از بزرگترین شهرهای زیارتی ایران است که به سبب وجود حرم امام رضا(ع) امروزه به مقصد مهم گردشگری بسیاری از مسافران نیز تبدیل شده است. اما علاوه بر زیارت می‌توان از سایر جاذبه‌های دیدنی این شهر توریستی در ارتفاعات خوش آب و هوا مثل بام مشهد نیز استفاده کرد و برای ساعاتی نظاره‌گر شهر از این بوستان کوهستانی شد. پس اگر به دنبال مکانی مناسب برای تفریح ​​و گشت و گذار در مشهد هستید، پیشنهاد ما در مجله گردشگری دوباره سفر بازدید از بزرگترین بام این شهر است.

معرفی کامل بام مشهد

در شهر مشهد یک پارک با نام «پارک خورشید» وجود دارد که به عنوان بام مشهد شناخته می‌شود. این مکان کوهستانی محلی مناسب برای پاتوق‌ شبانه جوانان این شهر است. البته محیط فوق‌العاده این مکان نیز برای تفریح با خانواده یا دوستان صمیمی نیز بسیار جذاب است. این پارک در مجاورت رشته کوه کوهسار واقع شده است و به دلیل داشتن ارتفاع و آب و هوای مناسب بهترین گزینه برای پیک نیک و وقت گذرانی است.

پارک خورشید مشهد در گذشته بیشتر مکانی برای حضور ورزشکاران جهت دوچرخه‌سواری، کوهنوردی و کوهپیمایی بوده است اما از سال ۱۳۸۴ به بعد ظرفیت و جاذبه‌های دیدنی این مکان مورد توجه مردم محلی قرار گرفته است. با توجه استقبال بی‌نظیر مردم برای حضور در این پارک کوهستانی، شهرداری نیز اقدام به فراهم آوردن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد در این مکان کرده است.

بام مشهد

آدرس بام مشهد کجاست؟

برای اینکه بدانید بام مشهد کجاست، حتما باید اطلاعاتی درباره آدرس این مکان گردشگری کسب کنید. اگر به موقعیت مکانی این بام در نقشه نگاهی کنید، خواهید دید که بام مشهد یا پارک خورشید در قسمت جنوب غربی و در منطقه کوهستانی در انتهای بلوار وکیل آباد یا بلوار هاشمیه واقع شده است و چشم‌انداز زیبایی به کوه‌های کوهسار دارد. پس برای رسیدن به این بام شهر مشهد باید در منطقه کوهسار، هاشمیه 91 و پارک کوهستانی خورشید حضور پیدا کنید.

البته شما می‌توانید با استفاده از خودروهای شخصی خود به منطقه این پارک وارد شده و از امکانات تفریحی متنوع آن استفاده کنید.

بهترین زمان سفر و بازدید از بام مشهد

برای سفر به بام مشهد از نظر زمانی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما در هر فصل از سال که به شهر زیارتی مشهد سفر کنید، می‌توانید از پارک خورشید نیز دیدن کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که برای بهره‌مندی از آب و هوای خوش و تمام تفریحات و امکانات بی‌نظیر این منطقه، فصل‌های بهار و تابستان را انتخاب کنید. آب ‌و هوای شهر مشهد در این فصل‌ها بسیار مطبوع است اما در پاییز و زمستان با سرد شدن هوا حضور در ارتفاعات مقداری دشوار خواهد بود. پس اگر قصد بازدید از بام مشهد در فصل سرد سال را دارید به دلیل کوهستانی بودن منطقه به همراه داشتن لباس گرم را هرگز فراموش نکنید.

بام مشهد با ماشین

بام مشهد کجاست| امکانات رفاهی پارک خورشید مشهد چیست؟

پارک کوهستانی خورشید مشهد به دلیل استقبال زیاد گردشگران از این مکان دیدنی در تمام فصول سال مجهز به امکانات متعددی است تا زمینه رفاه بازدیدکنندگان را فراهم آورد. همانطور که در بخش بام مشهد کجاست، توضیحاتی ارائه کردیم، این پارک دارای مسیر ماشین‌رو است و شما می‌توانید خودرو خود را تا کنار آلاچیق‌های تعبیه شده برای استراحت و تفریح خانواده‌ها بیاورید. در این منطقه ظرفیت پارک بیش از 3 هزار خودرو فراهم شده است، پس از بابت پیدا کردن جای پارک ماشین و پارکینگ هیچ نگرانی وجود ندارد.

اگر قصد بام‌گردی شبانه دارید، با نورپردازی بسیار زیبا و چشم‌نواز این امکان برای شما فراهم شده است و به راحتی می‌توانید به قدم زدن و نظاره کردن شهر مشهد از این ارتفاعات خوش آب و هوا اقدام کنید. در این پارک یک زمین بازی مخصوص کودکان طراحی شده که زمینه تفریح کودکان را فراهم ساخته است.

سرویس بهداشتی، کافه و رستوران از دیگر امکانات این مجموعه است که از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار هستند. شما با حضور در کافه‌های دنج بام مشهد می‌توانید از طعم بی‌نظیر قهوه لذت برده و از ارتفاعات نظاره‌گر چشم‌انداز زیبای شهر باشید.

لازم به ذکر است، علاوه بر امکانات رفاهی و تفریحی موجود، شهرداری مشهد در نظر دارد که در آینده نزدیک امکانات و جاذبه تفریحی متعددی را به پارک خورشید اضافه کند که از جمله آنها می‌توان به تله کابین، احداث باغ وحش و گودال حیوانات، راه‌اندازی موزه اساطیر، افتتاح شهر غذا، شهر برفی، باغ خاطره، دره گل‌های وحشی، باغ پرندگان، پارک پینت‌بال، پردیس هیجان، باغ کودکان، پارک طبیعت و خانواده، پروانه گلایدر، پلانتاریوم، سورتمه و بولینگ بام مشهد اشاره کرد.

بام هاشمیه مشهد

بام مشهد کجاست| جاذبه‌های تفریحی پارک خورشید

حال که شما عزیزان درباره بام مشهد کجاست، اطلاعات کاملی را کسب کردید، بهتر است با جاذبه‌های تفریحی این پارک کوهستانی آشنا شوید که زمان بازدید از این بام شهر، اوقات خوشی را در کنار خانواده یا دوستان خود سپری کنید. از جمله تفریحات جذاب بام شهر مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفریحات ورزشی

کسانی که به فعالیت‌های ورزشی گروهی و فردی علاقه دارند، با حضور در بام مشهد می‌توانند در زمینه دوچرخه‌سواری، فوتبال، والیبال، پیاده‌روی، کوهنوردی و غیره فعالیت کرده و لحظات خوشی را سپری کنند.

گشت و گذار و پیک نیک با خانواده

پارک خورشید واقع شده در منطقه کوهسار مشهد به دلیل داشتن امکانات متعدد، بهترین فرصت را برای خانواده‌ها جهت گشت و گذار و پیک نیک در دل طبیعت فراهم کرده است. این مکان محل مناسبی برای استراحت در آلاچیق و برقراری باربیکیو جهت درست کردن غذاهای کبابی خوشمزه است. پس اگر به دنبال مکانی برای وقت گذراندن در طبیعت به همراه خانواده خود هستید، حضور در بام مشهد را در اولویت قرار دهید.

بام مشهد کجاست

تجربه لذت‌بخش پرواز بادبادک‌ها در بام مشهد

یک تفریح بسیار محبوب و دوست‌داشتنی برای کودکان و نوجوانان در بام مشهد این است که بادبادک‌های رنگارنگ خود را به هوا بفرستند. در این پارک یک سایت تفریحی به منظور پرواز بادبادک‌ها تعبیه و طراحی شده است که خانواده‌ها می‌توانند پرواز بادبادک‌ها را نظاره‌گر باشند.

بام مشهد کجاست| کافه‌گردی

همانطور که در بخش امکانات رفاهی گفته شد، در بام مشهد، کافه‌های متعددی وجود دارد که علاوه بر اینکه فرصت نوشیدن یک نوشیدنی خوش طعم را برای شما فراهم می‌کنند، می‌توانید در آرامش کامل با خود خلوت کنید و از مناظر زیبای شهر لذت ببرید. استفاده از دکوراسیون خاص و منوی ویژه در کافه‌های بام مشهد باعث شده است که این مکان به یک پاتوق دنج و مناسب برای جوانان تبدیل شود.

عکاسی و ثبت خاطرات زیبا

در این بخش از مقاله بام مشهد کجاست به شما علاقه‌مندان به حرفه عکاسی پیشنهاد می‌کنیم که تجربه عکس گرفتن از مناظر زیبا و تماشایی پارک خورشید را از دست ندهید. بام مشهد برای گرفتن عکس‌های هنری در شب هنگام و روز، لوکیشن بسیار جذابی دارد و می‌توانید با یک دوربین حرفه‌ای، تصاویر زیبا و لحظات ماندگاری را ثبت کنید. بر این اساس به شما پیشنهاد می‌کنیم، در صورت سفر و بازدید از بام مشهد، حتما تجهیزات عکاسی را نیز همراه خود بیاورید.

نظاره‌گر چشم‌انداز فوق العاده از شهر

اگر به دنبال یک مکان رویایی برای گذراندن وقت خود و نشستن در خلوت و سکوت به خصوص در دل تاریکی شب هستید، بام مشهد بهترین گزینه پیش‌روی شما خواهد بود. این مکان چشم‌اندازی خاص و زیبایی رو به شهر مشهد دارد که با نورپردازی بی‎‌نظیرش به خوبی خودنمایی می‌کند. شما می‌توانید طلوع و غروب دل‌انگیز را در این مکان نظاره‌گر باشید.

عکس بام مشهد در شب

جاذبه‌های دیدنی نزدیک بام مشهد کجاست؟

جاذبه‌های بام مشهد تنها به موارد گفته شده، محدود نمی‌شود. بلکه شما می‌توانید بعد از بازدید از بام مشهد، از سایر جاذبه‌های این منطقه از جمله چشمه ماهور و غار زکریا دیدن کنید. همچنین کوه سنگی از دیگر جاذبه‌های دیدنی منطقه کوهسار است که با بام مشهد حدود 20 دقیقه فاصله دارد.

به علاوه از دیگر مکان‌های دیدنی نزدیک به بام مشهد می‌توان به آرامگاه عرفا کوه‌سنگی، موزه بزرگ خراسان، پارک موزه زمین شناسی، غار پروانه‌های مشهد، موزه ژوراسیک و غیره اشاره کرد. این جاذبه‌ها تفریحی و گردشگری در یک محدوده قرار دارند و به خوبی می‌توانند زمینه یک گشت و گذار ویژه در شهر مشهد را برای شما فراهم کنند.

عکس بام مشهد

ساعت کاری بام مشهد

همانطور که در بخش آدرس بام مشهد کجاست، به طور کامل توضیحاتی ارائه شد، مهم‎‌ترین ویژگی این بام شهر امکان ورود وسایل نقلیه شخصی و استفاده از پارکینگ اختصاصی است. بر این اساس این مجموعه به صورت 24 ساعته پذیرای گردشگران و مسافران گرامی است و هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از نقاط مختلف پارک خورشید مشهد استفاده کنید. گفتنی است، برای ورود به بام مشهد نیاز به پرداخت هزینه ورودی نخواهید داشت و در صورت استفاده از امکانات پارکینگ باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره بام مشهد کجاست، در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همانطور که گفته شد، بام مشهد یکی از بهترین پارک‌های کوهستانی این منطقه بوده که در منطقه کوهسار واقع شده است. در این مکان امکانات تفریحی و رفاهی بی‌شماری جهت رفاه حال گردشگران و مسافران تعبیه شده است. بنابراین با سفر به مشهد مقدس و پس از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) می‌توانید به کوهستان پارک خورشید مراجعه کنید و از چشم‌انداز زیبای شهر مشهد بر فراز این بام دیدن کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا