تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیتنکابن

جاهای دیدنی تنکابن

سفر به شهرهای شمالی ایران، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها در دوران زندگی هر فرد ایرانی است. شمال ایران و طبیعت بکر و زیبای آن در خاطرات کودکی همه ما جای دارد. یکی از زیباترین و محبوب‌ترین نقاط در شمال زیبای ایران، شهر تنکابن است.شهر تنکابن در استان مازندران قرار دارد و سالانه پذیرای مسافران زیادی است. شهر تنکابن طبیعت خاص و زیبایی دارد که نسبت به استان‌های دیگر بسیار متفاوت است. جاهای دیدنی تنکابن بسیار فراوان هستند و برای بازدید از آنها باید یک لیست کامل داشته باشید تا بتوانید به ترتیب به هرکدام از این جاذبه‌های گردشگری برسید. در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر، جاهای دیدنی تنکابن را به شما معرفی می‌کنیم.

دشت دریاسر

دشت دریاسر یا بهشت ایران، از زیباترین دشت‌های شمال کشور و از خاص‌ترین جاهای دیدتی تنکابن به‌حساب می‌رود. این دشت زیبا میان چهار کوه بلند محصور شده است. طبیعت زیبا و بکر این دشت باعث شده تا در فصل‌های بهار و تابستان مسافرانی که برای بازدید از جاهای دیدنی تنکابن سفر می‌کنند، این دشت زیبا را فراموش نکنند.

این دشت زیبا پر از گل‌ها و گیاهانی است که علاوه بر جلوة زیبا، خاصیت دارویی فراوانی نیز دارند. گل‌های بابونه جزو مشهورترین گیاهانی است که در این دشت می‌توان پیدا کرد. در کل می‌توان گفت که پوشش گیاهی این دشت بسیار خاص است و گیاهان فراوانی در چهارفصل از سال در آن می‌رویند.

دشت دریاسر تنکاببن

علاوه بر طبیعت زیبا و گل‌های بابونه، چشمه‌های متعددی که در این دشت وجود دارند باعث جذب گردشگران می‌شوند. سرچشمه این چشمه‌ها، کوه‌های سبلان است. آب این چشمه‌ها بسیار زلال است به حدی که برخی از افراد از آب این چشمه‌ها به‌عنوان آب شرب استفاده می‌کنند.

مسیر زیبای دشت دریاسر باعث شده تا این دشت به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تنکابن تبدیل شود. دشت دریاسر یکی از زیباترین فضاها برای عکاسی در فصل بهار و تابستان است. این دشت با مرکز تنکابن حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد. برای رفتن به این دشت باید در مسیر جاده دو هزار حرکت کنید. دقت داشته باشید که در مسیر رسیدن به این دشت زیبا باید مقداری از مسیر را پیاده طی کنید. زیرا در این قسمت جاده ماشین‌رو وجود ندارد.

آبشار تودارک

یکی از بهترین جاهای دیدنی تنکابن آبشار زیبای تودارک است. این آبشار که در دل کوه و جنگل قرار دارد، یکی از زیباترین مناطق طبیعی شمال ایران است. این آبشار از بلندترین آبشارهای مازندران به شمار می‌رود. زیبایی این آبشار در فصل بهار و تابستان دوچندان می‌شود. اردیبهشت اوج زیبایی این آبشار را به نمایش می‌گذارد.

در اطراف این آبشار درختان و گیاهان متعددی وجود دارند. درختان تمشک نیز در اطراف این آبشار به چشم می‌خورند. مسافران در فصل‌های بهار و تابستان می‌توانند از طعم ترش این تمشک‌ها لذت ببرند. در کل طبیعت این بخش مانند بقیه جاهای دیدنی تنکابن، زیبا و بسیار خاص است. در ساعات اولیه صبح در جاده این آبشار مه فراوانی وجود دارد.

برای رفتن به آبشار تودارک در ابتدا باید به روستای تودارک بروید. پس از تنکابن باید به سمت جاده رامسر حرکت کنید و حدود 20 دقیقه بعد از خروج از مرکز تنکابن، می‌توانید این روستا را پیدا کنید. بعد از عبور از روستای تودارک می‌توانید با کمک محلی‌ها آبشار تودارک را در دل جنگل و صخره‌ها پیدا کنید. این آبشار از زیباترین جاهای دیدنی تنکابن به شمار می‌رود. برای بازدید از آن بهتر است که لوازم ایمنی و مواد خوراکی خود را به همراه داشته باشید تا در اعماق جنگل با مشکل مواجه نشوید.

آبشار تودارک تنکابن

جنگل دو هزار و جنگل سه هزار

یکی دیگر از جاهای دیدنی تنکابن، جنگل‌های معروف آن هستند. اگر قصد دارید که زیباترین و بکرترین جنگل‌های ایران را مشاهده کنید، باید به سراغ جنگل‌های معروف دو هزار و سه هزار بروید. این جنگل‌ها در مناطق ییلاقی استان مازندران قرار دارند و آب‌وهوای آنها در بهار و تابستان بسیار مطلوب است. در فصل پاییز، این جنگل‌ها همانند یک شاهکار هنری هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. فصل زمستان به‌خاطر سرمای زیاد و بارش برف، این جنگل‌ها فضای مناسبی برای گشت‌وگذار نیستند.

جنگل دو هزار و جنگل سه هزار

مسیر بازدید از این جنگل‌ها با جاده دو هزار شروع می‌شود و در ادامه به جاده جنگل سه هزار می‌رسد. مسیر این جاده‌ها همیشه دارای مه است که یک ترکیب زیبا در کنار جنگل ایجاد می‌کند. رودخانه طولانی که در هر دو جنگل جریان دارد، در ابتدای جاده دو هزار قابل‌مشاهده است. مرتفع‌ترین نقطه از جاده، محل شروع جنگل‌های سه هزار است. این قسمت زیباترین قسمت جاده محسوب می‌شود. در اینجا شما می‌توانید بر تمام جنگل که پوشیده از مه است، تسلط داشته باشید.

پوشش گیاهی این جنگل‌ها متفاوت و خاص است. برخی گیاهان فقط در این منطقه می‌رویند. می‌توانید از افراد محلی درمورد گیاهان خاص این منطقه سؤال بپرسید تا اطلاعات جامعی درمورد این گیاهان به شما ارائه بدهند. درختان خاصی نیز در این منطقه هستند که در کمتر نقاط دیگر ایران، دیده می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید در این جنگل‌ها درخت‌های هیرکانی و راش را مشاهده کنید که درختان متفاوتی هستند.

مسیر این جنگل‌ها مسیری ساده و راحت است. از سمت مرکز تنکابن باید به‌طرف روستای خرم‌آباد تنکابن حرکت کنید. در کمتر از یک ساعت می‌توانید وارد جاده دو هزار شوید و از زیبایی‌های این جنگل‌ها لذت ببرید. جنگل‌های دو هزار و سه هزار یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تنکابن برای عکاسی است.

جنگل دو هزار و جنگل سه هزار

چشمه آبگرم فلکده

چشمه آبگرم فلکده از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی تنکابن است. این چشمه آبگرم در هر فصلی از سال پذیرای مسافرانی است که به‌خاطر متفاوت بودن این چشمه از آن بازدید می‌کنند. علت تفاوت این چشمه آبگرم این است که برخلاف دیگر چشمه‌های آبگرم ایران گوگرد ندارد. به همین علت این چشمه آبگرم علاوه بر این که دارای خواص درمانی است، قابل شرب نیز می‌باشد.

شنا در چشمه‌های آبگرم یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات است. شما با سفر به تنکابن و بازدید از چشمه آبگرم فلکده، می‌توانید در آن شنا کنید و از آبگرم بدون گوگرد نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این، آبگرم فلکده در یک جنگل زیبا قرار دارد. کنار هم قرارگرفتن جنگل سرسبز و چشمه آبگرم و مه موجود در فضا، یکی از جالب‌ترین بخش‌های این سفر است.

چشمه آب گرم فلکده در نزدیکی جنگل‌های سه هزار قرار دارد. برای بازدید از آن باید در ابتدا به سمت روستای خرم‌آباد حرکت کنید و مسیر جنگل‌های دو هزار و سه هزار را در پیش بگیرید. بخشی از این مسیر به‌خاطر نبود جاده آسفالت، غیرقابل‌عبور است. به همین علت باید پیاده به سمت چشمه آبگرم بروید. پیاده‌روی این مسیر حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و در نهایت شما می‌توانید این چشمه آبگرم را مشاهده کنید.

آبشارهای کوهسر

مجموعه آبشارهای کوهسر یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تنکابن محسوب می‌شوند. این آبشارها در دل جنگل قرار دارند و یکی از زیباترین مناطق ایران را خلق کرده‌اند. فضای جنگل به‌خاطر حضور این آبشارهای پرآب همیشه خنک و مطلوب است. به همین علت در فصل تابستان نیز آب‌وهوای خوبی دارد.

برخی مسافران ترجیح می‌دهند شب را در اطراف این آبشار زیبا و در اعماق جنگل اقامت داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، بهتر است که کیسه‌خواب و چادرهای مسافرتی را فراموش نکنید. درکل همه امکانات موردنیاز را به همراه داشته باشید تا یک شب متفاوت را در دل جنگل تجربه کنید.

آبشارهای کوهسر در بخش نشتارود تنکابن قرار دارند. برای رفتن به این آبشارها باید از تنکابن در مسیر جاده عباس‌آباد حرکت کنید و بعد از نشتارود وارد مسیر جنگلی شوید. بهترین زمان بازدید از این آبشارها ظهر است. در این زمان فرصت کافی برای آبتنی و مشاهده آبشارها دارید و در برگشت از جنگل به تاریکی شب برنمی‌خورید.

آبشارهای کوهسر

ییلاق آغوز حال

ییلاقات شمال یکی از بهترین جاهای دیدنی تنکابن است که آب‌وهوای بسیار خوبی دارد. در این ییلاقات خبری از هوای شرجی که در کنار ساحل احساس می‌شود، نیست. بلکه در این فضا هوای خنک و سردی را احساس می‌کنید که ناشی از ارتفاع و جنگل‌های سرسبز آن است. در حقیقت ییلاقات شمال کشور ما بهترین مکان برای وقت گذراندن است.

ییلاق آغوز حال یکی از زیباترین ییلاقات شمال است. همچنین این ییلاق از سرسبزترین جاهای دیدنی تنکابن محسوب می‌شود. این ییلاق قدیمی‌ترین ییلاق شمال کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید در جنگل‌های این ییلاق درخت‌هایی را پیدا کنید که بالای ۱۵۰ سال، سن دارند. در زبان محلی کلمه آغوز به گردو گفته می‌شود. کلمه حال نیز به معنی منطقه است. این ترکیب نشان‌دهنده وجود درخت‌های گردوی فراوان در این ییلاق است.

اگر قصد دارید که در این ییلاق وقت بگذرانید، بهتر است که حداقل ۳ روز برای لذت بردن از زیبایی‌های این منطقه وقت صرف کنید. این ییلاقات به‌خاطر فاصله از شهر، بسیار ساکت هستند. آرامش این منطقه با صدای پرندگان و حیوانات جنگل تکمیل می‌شود. برای بازدید از جنگل‌ها بهتر است که از افراد محلی کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است که گم شوید و یا در مسیر حیوانات وحشی قرار بگیرید.

برای رفتن به ییلاق آغوز حال ، باید از تنکابن به سمت شیرود حرکت کنید. سپس از شیرود به سمت شمال و منطقه چالکش بروید. قسمتی از مسیر ییلاق آغوز حال ، با ماشین غیرقابل‌عبور است. به همین علت باید از مسیر مخصوص پیاده‌روی کنید. با شروع سفر خود به این ییلاق، وسایل موردنیاز را همراه خود ببرید تا در حین سفر مجبور به برگشت نشوید. ییلاق آغوز حال ،از دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی تنکابن است.

ییلاق آغوز حال

بهترین زمان مسافرت به تنکابن

همان‌طور که می‌دانید، تنکابن یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. این شهرستان سالانه پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر ایران است. معمولا در تعطیلات تابستان، جمعیت مسافران بیشتر می‌شود. فصل زیبایی و شکوفایی گیاهان تنکابن، فصل بهار و به‌خصوص اردیبهشت‌ماه است. در این ماه زیبایی جنگل‌ها و ییلاقات این شهرستان در اوج خود قرار دارد. به همین علت خیلی بهتر می‌توان به بازدید از جاهای دیدنی تنکابن برسید.

فصل تابستان، هوا گرمای زیادی دارد و رطوبت شهرهای شمالی برای مسافران ناخوشایند است. پس اگر در این فصل قصد دارید که از جاهای دیدنی تنکابن بازدید کنید، بهتر است که به سراغ بخش‌های جنگلی تنکابن بروید. زیرا این بخش‌ها دارای هوای خنک‌تری نسبت به مرکز تنکابن هستند.

در فصل‌های پاییز و زمستان، تنکابن در سردترین حالت خود قرار دارد. در اکثر مواقع برف‌وباران می‌بارد و دسترسی به جنگل‌ها و دیگر جاهای دیدنی تنکابن قطع می‌شود. به همین علت سفر به تنکابن در این فصل‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

مکان‌های تفریحی تنکابن

علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی تنکابن، بهتر است وه در این سفر به سراغ مکان‌های تفریحی هم بروید. در این قسمت چند مکان تفریحی تنکابن را به شما معرفی می‌کنیم.

تل کابین

تل کابین تنکابن، یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی تنکابن است. است تل کابین با ارتفاع گرفتن از سطح زمین، زیبایی‌های تنکابن را به نمایش می‌گذارد. در حین حرکت می‌توانید زیبایی‌های شهر و دریا را مشاهده کنید. وقتی به بالای تل کابین رسیدید، می‌توانید نمایش تلاقی جنگل و دریا را به چشم‌های خود هدیه بدهید‌‌. در بالای قله امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد.

ساحل

سواحل هم یکی از جاهای دیدنی تنکابن محسوب می‌شوند. در ساحل تنکابن امکانات تفریحی فراوانی وجود دارد. علاوه بر این که می‌توانید شنا کنید و از آبتنی در آب‌های دریای خزر لذت ببرید، وسایل تفریحی فراوانی در کنار سواحل وجود دارد که می‌توانید وقت خود را به‌خوبی سپری کنید. از جمله این امکانات تفریحی می‌توان به موتورسواری، قایق‌سواری و دیگر تفریحات آبی اشاره کرد.

رستوران‌های برتر تنکابن

بعد از بازدید از جاهای دیدنی تنکابن، به یک رستوران خوب و مناسب نیاز دارید. قطعا رستوران‌های بین‌راهی، غذای با کیفیتی به مشتریان خود ارائه نمی‌کنند. به همین علت در ادامه بهترین رستوران‌های تنکابن را به شما معرفی می‌کنیم.

سفره‌خانه سنتی پارسی

سفره‌خانه سنتی پارسی یکی از معروف‌ترین رستوران‌های تنکابن است. این رستوران دکوری کاملا سنتی و قدیمی دارد که مسافران احساس می‌کنند در حال غذا خوردن در رستوران‌های قدیمی هستند. در این رستوران هم در حیاط و هم در سالن مخصوص، امکان غذا خوردن روی تخت‌های سنتی وجود دارد. منوی این رستوران یک منوی ایرانی و محلی است. غذاهای برتر ایرانی و انواع کباب‌ها در این منو وجود دارند. مهم‌ترین بخش این منو، غذاهای شمالی و محلی هستند که با کیفیت بالایی طبخ می‌شوند. اگر قصد دارید که در بازدید از جاهای دیدنی تنکابن غذاهای محلی راهم تست کنید، به این رستوران سر بزنید.

کته کبابی محمد طالقانی

دومین رستوران محبوب تنکابن، کته کبابی محمد طالقانی است. کته کباب یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است. اما هر رستوران و هر آشپزی نمی‌تواند این غذا را به‌خوبی کته کباب محمد طالقانی بپزد. این رستوران یک رستوران ساده و معمولی است اما بهترین و لذیذترین غذاها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علاوه بر غذاهای شمالی، می‌توانید در این رستوران انواع کباب‌ها را سفارش بدهید.

رستوران ایتالیایی رناتو

اگر از آن دسته افراد هستید که بعد از سرزدن به جاهای دیدنی تنکابن، فست‌فود و این دسته از غذاها را ترجیح می‌دهید، رستوران ایتالیایی رناتو مناسب شما است. این رستوران با داشتن یک دکور ساده و درعین‌حال مدرن، محبوب‌ترین رستوران فست‌فودی در تنکابن است. در منوی این رستوران می‌توانید معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی را مشاهده کنید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پس اگر قصد خوردن یک پاستای ایتالیایی خوشمزه را دارید، بهتر است که به رستوران ایتالیایی رناتو سر بزنید.

رستوران ایتالیایی رناتو

سوغاتی تنکابن

بعد از بازدید از جاهای دیدنی تنکابن، چرخ زدن در بازارهای سنتی این شهر و خرید سوغاتی بسیار لذت‌بخش است. در اینجا سوغاتی‌های معروف تنکابن را به شما معرفی می‌کنیم. اولین و معروف‌ترین سوغاتی تنکابن مرکباتی مانند پرتقال و نارنج است. در این شهر باغ‌های بزرگی وجود دارند که در آنها درخت‌های پرتقال وجود دارند. از این مرکبات ترشی و مربا نیز تولید می‌شود.

سوغاتی بعدی، آغوزنون است. آغوزنون نوعی شیرینی محلی است که توسط زنان تنکابن پخته می‌شود. این شیرینی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های محلی ایران است. علاوه بر سوغاتی‌های خوراکی، صنایع‌دستی تنکابن نیز معروف هستند. این صنایع‌دستی شامل جاجیم، گلیم، کلاه‌پشمی و لباس‌های محلی هستند.

بهترین اقامتگاه‌های تنکابن

برای بازدید از جاهای دیدنی تنکابن باید به فکر اقامت در این شهر باشید. اگر قصد دارید که در هتل‌های معروف و لاکچری اقامت داشته باشید، بهتر است که به سراغ هتل‌های وستا، باروژ، تنکا پارسه و صدرا بروید. این هتل‌ها بهترین هتل‌های تنکابن هستند که امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مسافران می‌گذارند. هتل وستا طبق نظر مسافران، محبوب‌ترین هتل تنکابن شناخته شد.

ولی اگر قصد دارید که در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی تنکابن اقامت داشته باشید بهتر است که به سراغ این اقامتگاه‌ها بروید.

  • چام و چاشت
  • یادگار دوست
  • خانه بلوط
  • یارا
  • شیشاق
  • کشکرت

این اقامتگاه‌های بوم‌گردی محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها از نظر مسافران هستند.

بهترین اقامتگاه‌های تنکابن

دسترسی به شهر تنکابن

کلام آخر

شهر زیبای تنکابن یکی از محبوب‌ترین شهرهای استان مازندران است. جاهای دیدنی تنکابن بسیار زیاد هستند. برای بازدید از این مکان‌ها باید درمورد آنها اطلاعات مختصری داشته باشید. در این مطلب جاهای دیدنی تنکابن به شما معرفی شد. امید است که از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا