تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاایتالیاجهانگردی

رستوران گروتا پالازس ، رستورانی در غار

تصور کنید در یک روز یا شب خاطره انگیز، ناهار یا شام خود را در دهانه یک غار طبیعی، همراه با زمزمه ملایم دریا سرو کنید. شاید این تصور صرفا یک خیال یا رویا به نظر برسد اما جالب است بدانید که به دور از واقعیت نیست.گروتا پالازس (Grotta Palazzese) نام رستورانی در کشور ایتالیا است که این تصورات از یک صحنه فانتزی و خاص را واقعیت می‌بخشد. در این رستوران خاص و جالب، شما می‌توانید در فضایی کاملا طبیعی و مطلوب غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید.رستوران گروتا پالازس یک رستوران در دهانه غاری طبیعی و زیباست که در کرانه ساحلی دریا قرار دارد. قرارگیری عناصر طبیعی، جذاب و مطلوب در محیط این رستوران، ایده بکر ساخت آن را به وجود آورد.در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

گروتا پالازس؛ یک رستوران ایتالیایی

ایتالیا کشوری است که به داشتن پدیده‌ها و اماکن جذاب و دیدنی شهرت دارد. این کشور اروپایی واقع در جنوب قاره سبز، یک مقصد مطرح و مشهور برای گردشگران سراسر دنیا است.

رستوران گروتا پالازس

رستوران دیدنی گروتا پالازس یکی از متعدد جاذبه‌های ایتالیا است که شاید کمتر نام آن را شنیده‌اید. در حالی که این رستوران را می‌توان همانند شهر آبی ونیز، برج جالب پیزا، شهر اسرار آمیز پمپئی و دیگر جاذبه‌های این کشور، از عوامل جذب توریست برای این کشور برشمرد.

گروتا پالازس در جنوب کشور ایتالیا و نزدیکی شهر پولینانو آ ماره (Polignano A Mare) ، در دهانه یک غار آهکی قرار دارد. در واقع این غار در کرانه صخره‌ای دریای آدریاتیک قرار گرفته است که نما و چشم انداز بی نظیری از این دریا را رو به روی خود دارد. این شرایط و موقعیت، همان چیزی را پدید آورده است که بسیاری حاضرند برای دیدنش و حتی یکبار حضور در آن، وقت و هزینه صرف کنند.

پیشینه رستوران گروتا پالازس

سابقه شناخت و استفاده از این غار سابقه‌ای قابل توجه دارد و به حدود چهار قرن گذشته (قرن هفدهم میلادی) برمی‌گردد. این مکان معمولا پاتوق و محفلی برای ثروتمندان و اشراف به شمار می‌رفت.

قدیمی‌ترین ساکنان این منطقه از کشور ایتالیای امروزی که غار را کشف کردند، یونانیان باستان بودند. از نحوه دقیق استفاده انسان از این غار خارق العاده در دوره‌های مختلف، اطلاعات و شواهد زیادی در دسترس نیست. آنچه که معلوم است‌، به دلیل شرایط مطلوب و مناسبش، خالی از سکنه و متروکه محسوب نمی‌شد.

رستوران گروتا پالازس

خاطره‌ای به یاد ماندنی با طعم لذیذ غذا

رستوران از جمله مکان‌هایی است که همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران بوده است. در واقع یک توریست همیشه در برنامه‌های سفر خود، رستوران‌هایی که در مقصد خود وجود دارند را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد. چرا که شاید همیشه وقت و شرایط لازم برای پخت و پز در طول سفر و گردش فراهم نباشد. بنابراین این رستوران‌ها و هتل‌ها هستند که می‌توانند بهترین خدمات را برای صرف غذا در وعده‌های مختلف روزانه ارائه دهند.

قطعا ارائه غذای با کیفیت اولین و مهمترین شرط مطرح‌ شدن رستوران‌ها است. اما آیا عوامل دیگری در پر آوازه شدن نام یک رستوران نقشی دارند؟ رستوران‌های مورد علاقه شما در شهر خود و یا جاهای دیگر، چه ویژگی‌هایی دارند که باعث محبوبیت آنها برایتان شده است؟

احتمالا پاسخ بسیاری از شما به این سوال این است که یک رستوران خوب می‌تواند با داشتن فاکتورهای مختلف و متنوع، کیفیت غذاهای خود را تکمیل کند. برخورداری از یک محیط آرام، طراحی و ایجاد دکور جالب، اجرای موسیقی زنده یا پخش موزیک دلنشین در حین سرو غذا و… المان‌هایی هستند که می‌توانند یک رستوران را‌ برای مشتریان ایده‌آل کنند.

یک رستوران عجیب و کم نظیر

رستوران فوق العاده، باکیفیت و مشهور که ویژگی‌ها و خدمات مشتری پسند ارائه می‌کنند، در دنیا کم نیستند. در این بین، تعداد انگشت شماری رستوران منحصر به فرد و خاص وجود دارند و شهرت جهانی دارند. به جرئت می‌توان گفت رستوران گروتا پالازس در ایتالیا را می‌توان به عنوان یکی از این معدود رستوران‌های عجیب و خارق العاده معرفی کرد.

ایده صرف غذا در محیطی که فضای مدرن رستوران‌های امروزی را با فضاهای طبیعی نظیر سنگ و صخره و دریا درآمیخته و آن را به دل سنگ‌های آرام و اسرار آمیز کشانده است، یک ابتکار به تمام معناست. قطعا چنین محیطی و ویژگی‌های آن، هماهنگ با طبیعت انسان است و بیش از هر چیزی برای مسافران و حتی شهروندان بومی در وقت وعده‌های غذایی، مطلوب و دلپذیر خواهد بود.

فضای این رستوران؛ از محیط خاص و دیواره‌های سنگی و آهکی آن گرفته تا میزهای پذیرایی و سبک چینش آنها، همگی محیطی رمانتیک و چشم نواز را به وجود آورده‌اند. بنابراین این رستوران می‌تواند یک میعادگاه برای دیدار با عزیزان و دوستانتان نیز باشد.

رستوران گروتا پالازس

صدای امواج دریا؛ موسیقی طبیعت

شاید در بسیاری از رستوران‌ها، شنیدن ریتمی خاص و آهنگ مورد علاقه‌تان، صرف غذا را برایتان لذت بخش‌تر کند. در رستوران گروتا پالازس ریتم طبیعت پیرامون، فضای رستوران را فرا می‌گیرد و گاهی همراه با صدای مرغان دریایی، خاص‌تر خواهد شد. این درست همان چیزی است که تجربه‌اش را به پیشنهادی ویژه تبدیل می‌کند.

چه موقع در گروتا پالازس غذا بخوریم؟

تابستان بهترین فصل سال برای دیدن کردن از این رستوران بی نظیر است.‌ هوای گرم و مناسب، دریای معتدل و آرام و پرندگان پر سر و صدای دریایی، همه و همه، دلایلی برای انتخاب این زمان هستند. چرا که شاید در هیچ وقت دیگری از ماه‌های سال نتوانید شب زیبای گروتا پالازس را به چشم ببینید.

در یک شب تابستانی زیر نور مهتاب، در حالی که فضای این رستوران بدون هیچ چراغی، مملو از نور شمع‌های روشن می‌شود، یک میزبانی بسیار دراماتیک و دوست داشتنی را تداعی می‌کند. این اتفاق زمانی جذاب‌تر می‌شود که میز میزبانی شما روی یک سکوی صخره‌‌ای بر روی آب باشد و لطافت و اعتدال هوای اطرافتان را ناشی از دریای کنار دست خود، احساس کنید.

رستوران گروتا پالازس

دسترسی به رستوران گروتا پالازس

سخن پایانی

گروتا پالازس، یک هتل – رستوران لوکس و لاکچری به حساب می‌آید که برخی آن را رستوران ثروتمندان می‌دانند. این در حالی است که برای پذیرایی از گردشگران نیز جای بسیار مناسبی است و هزینه چندان زیادی را برای حداقل یکبار دیدن، بر توریست‌ها تحمیل نمی‌کند.

اگر اهل جهانگردی و علاقه‌مند به دیدن جاذبه‌های خاص و تلفیقی از طبیعت و تمدن مدرنیزه هستید، بدون شک صرف یک وعده غذایی در رستوران فوق ایده‌آل گروتا پالازس، یکی از بهترین انتخاب‌ها است. وقتی شما در یک رستوران در حال صرف غذا هستید و همزمان منظره دریا را نظاره می‌کنید، لذت و تجربه‌ای وصف ناشدنی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا