تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

لغو صدور روادید گردشگری

لغو صدور روادید گردشگری

لغو صدور روادید گردشگری

وزیر کشور در خصوص محدودیت های جدیدی که به واسطه ی شیوع کرونا اومیکرون در کشور وضع شده است، بیان کرد: تمهیداتی برای کنترل این بیماری در نظر گرفته شده است و اعمال برخی محدودیت های تردد از کشور های منشا سویه جدید کرونا به ایران، اولین اقدامی است که صورت داده ایم. سایر کشورها نیز در یک بازه ی زمانی 2 هفته ای و در قالب دستور العملی 7 موردی مجاز به تردد خواهند بود.

لینک مرتبط: واکسن های مورد تایید برای سفر خارجی

وی در خصوص عدم امکان رفت و آمد عمومی به کشور در این دو هفته عنوان نمود: افرادی که برای درمان مجبور به سفر هستند، تجار، دیپلمات ها و سرمایه گذران می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی تردد داشته باشند. همچنین برای ایرانی هایی که قصد ورود به کشور را دارند شرط زدن دو دز واکسن و تست پی سی آر منفی قرار داده شده است. در صورتی تایید این موارد اجازه ورود به کشور را خواهند داشت و در غیر این صورت باید در مرز قرنطینه شوند.

لغو صدور روادید گردشگری

بیشتر بخوانید: سفر با 25 ریال به ایران

براساس دستور العملی که به دستگاه های مختلف اجرایی از جمله وزارت میراث فرهنگی در خصوص کنترل مسافران در مرز ارسال شده است، موارد زیر لازم اجرا می باشد:

ورود مسافران از 8 کشور افریقایی: زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا از تاریخ ابلاغیه به مدت ۱۵ روز به صورت مستقیم و غیر مستقیم ممنوع می باشد.

ایرانی های که از این 8 کشور قصد ورود به ایران را داشته باشند باید علاوه بر تست منفی pcr و گواهی 2 دوز واکسن، در صورت داشتن هرگونه بیماری با هزینه شخصی در مراکز عمومی قرنطینه شوند.

مسافران ورودی از کشورهای انگلیس، نروژ، دانمارک و فرانسه از تاریخ ابلاغ دستورالعمل تا ۱۵ روز آینده باید گواهی دریافت دو دوز واکسن، تست منفی با اعتبار ۴۸ تا ۷۲ ساعت داشته باشند و در صورتی که دارای علائم باشند باید تا زمان مشخص شدن تست مجدد، در قرنطینه بمانند.

در این بازه ی 15 روزه ورود افرادی که روادید زیر را دارند مجاز می باشد:

روادید درمانی، سرمایه گذاری، دارندگان مهر خروج از پلیس مهاجرت، روادید حق کار و روادید تحصیلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا