تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردینور

آشنایی با دریاچه الیمالات، استان مازندران

دریاچه الیمالات

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی دریاچه الیمالات ( سد الیمالات ) که یکی از جاهای دیدنی شمال است را داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

دریاچه الیمالات | سد الیمالات

دریاچه‌ی سد الیمالات در ۸ کیلومتری مسیر شهرستان نور به چمستان قرار دارد و منظره ای بسیار زیبا ایجاد کرده است و یکی از جاهای دیدنی نور به شمار می رود. نور یکی از شهرستان های استان مازندران می باشد که با دریای خزر هم مرز است.رودخانه ها و دریاچه های بسیاری در این شهر وجود دارد.فاصله دریاچه الیمالات از جاده اصلی نور به چمستان ۳ کیلومتر است.

دریاچه الیمالات | سد الیمالات

این دریاچه در جنگل قرار دارد و این ويژه گی باعث شده است که منظره ای رویایی برای گردشگران ایجاد کند. در طول سال گردشگران زیادی از نقاط مختلف به این مکان جذب می شوند.

این نکته قابل عرض است که بدانید که الیمالات در اصل سد الیمالات می باشد که البته بیشتر به نام دریاچه الیمالات شناخته می شود و دربخش جنوبی روستای کارگرکلا قرار دارد. این سد دارای امکانات تفریحی بسیاری است ازجمله رستوران و تفریحاتی مانند ماهی گیری، قایق سواری و تماشای مناظر دلربا که می تواند محل مناسبی برای مسافران و گردشگران باشد.

دو گونه از ماهی هایی که در این دریاچه زیست دارند قزل آلا و آمور می باشند. علاقه مندان به ماهیگری می توانند برای صید آن ها سرگرم شوند. در هنگام ماهی گیری می توان ماهی های قرمز را دید زیرا مردم این منطقه ماهی‌ های قرمز سفره عیدشان را در الیمالات رها می‌کنند.

دریاچه الیمالات | سد الیمالات

جهت بازدید از این منطقه گردشگران در تمام فصول سال می توانند به آن سفر کنند. اما فصل پاییز به دلیل ترکیب رنگ ها و نقاشی طبیعت به نظر می تواند فصلی متفاوت برای بازدید باشد و البته این می تواند از نظر هر گردشگری متفاوت باشد.

دریاچه الیمالات | سد الیمالات

همانطور که گفتیم در اصل نام این مکان س الیمالات می باشد. این سد از نوع سد خاکی است. امکان نصب چادر این در این سد نیز وجود دارد، همچنین آلاچیق هایی در این منطقه تعبیه شده است تا مسافران از آن استفاده کنند. از لحاظ امکانات رفاهی انواع رستوران، کافی شاپ و سوپر مارکت هم برای خرید مایحتاج مسافران در این جا وجود دارد. گردشگرانی که تمایل به اقامت شب را در این منطقه داشته باشند سوئیت هایی فراهم شده است و مشکلی برای اقامت وجود ندارد.

دریاچه الیمالات | سد الیمالات

مسیر دسترسی الیمالات

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، 8 کیلومتری جاده نور به سمت چمستان، روستای کارگرکلا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا