تور

اجاره خودرو در دبی
استان قزویناقبالیهایرانگردی

آشنایی با شهر اقبالیه ، استان قزوین

شهر اقبالیه

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با شهر اقبالیه را که یکی از جاذبه های گردشگری قزوین است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

شهر اقبالیه قزوین

شهرستان اقبالیه در بخش مرکزی قزوین مرکز استان قزوین واقع شده است.این شهر در گذشته نام های دیگری مانند سلطان آباد و اسلام آباد داشته است و در حال حاضر به اقبالیه شناخته می شود. جمعیت این شهرسستان در حدود 60 هزار نفر می باشدو از قدیمی ترین شهرهای استان قزوین به شمار می رود. اهالی این شهر بیشتر به شغل هایی مانند کشاورزی و خدماتی مشغول هستند و اکثر جمعیت این شهر غیر بومی هستند.

گردشگری

تپه ای تاریخی در این شهرستان وجود دارد که در آن سفال هایی کشف شده است که قدمت این سفال ها را به قرن های 8 تا 10 قمری نسبت داده اند. این شهر دارای 4 پارک عمومی می باشد که جمعا مساحت این پارک ها 13 هزار متر است. همچنین شایان ذکر است که کاروان سرایی در این شهرستان وجود داشته است که در سال 1355 با توجه به اینکه هیچگونه خرابی در آن وجود نداشته  بود توسط برخی از اهالی تخریب شده است.

شهر اقبالیه قزوین

پارک‌ها و بوستان‌ها

  • پارک محمدعلی رجائی ورودی شهر
  • پارک مسافر در خروجی شهر به طرف تاکستان
  • پارک ولایت (تپه باستانی) در مرکز شهر جنب مصلای آیت الله خمینی
  • پارک معلم خیابان معلم
  • پارک ولیعصر

تپه باستانی و پارک ولایت

تپه اقبالیه مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان قزوین، بخش مرکزی، شهر اقبالیه واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۳۲۴۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین پارک ولایت نیز در کنار این تپه قرار دارد که به تفریحگاهی برای ساکنین این شهر تبدیل شده است.

شهر اقبالیه قزوین

نقشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا