تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

جاذبه تفریحی شهربازی پارک ملت مشهد

جاذبه تفریحی شهربازی پارک ملت مشهد

شهربازی پارک ملت در سال ۱۳۵۱ خورشیدی در قلب بزرگترین بوستان شهر مشهد، با نام پارک ملت ایجاد گردیده است. و به عنوان اولین شهربازی مشهد دارای محبوبیت ویژه ای برای شهروندان مشهد و مسافران می باشد. این مجموعه که دارای وسعت ۳۰ هزار مترمربع می باشد بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده است. عظمت آنرا زمانی که از نزدیک مشاهده می کنید. درک می کنید.

مجموعه شهربازی و سرگرمی پارک ملت به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور نیز نامیده شده است. و از نظر تنوع و کیفیت از برترین شهربازی های ایران به حساب می آید. این مجموعه مناسب مسافرانی می باشد که به دنبال هیجان، تفریح و خوشگذرانی غیر قابل توصیفی می باشند.

در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید. تا با این جاذبه تفریحی بینظیر شهر مشهد بیشتر آشنا شویم.

پارک ملت مشهد

آشنایی با شهربازی پارک ملت 

پارک ملت مشهد جزو بهترین مکان های تفریحی و گردشگری مشهد می باشد. که به دستور محمد رضا پهلوی در سال ۴۳ ایجاد گردیده است. در آن سال ها این مجموعه خارج از محدوده شهر مشهد واقع شده بود. اما با رشد شهر مشهد به مرور به شهر پیوست. و مهمترین جاذبه گردشگری مشهد به شمار می رود. این پارک دارای معماری به سبک انگلیسی است. این پارک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های مشهد نیز به حساب می آید.

مساحت این پارک ۷۲۰ هزار متر مربع می باشد. و در سال ۵۱ اولین شهربازی مشهد درون این پارک افتتاح و بازگشایی گشت. و امروزه بزرگترین شهربازی مشهد به حساب می رود. در کنار این شهربازی دریاچه ای بزرگ و زیبا در پارک واقع شده است. که زیبایی منحصر به فردی را در این مجموعه تفریحی به وجود آورده است.

همچنین اطراف پارک امکاناتی از قبیل، مسیری مخصوص دویدن و نیز زمین های ورزشی، بزرگترین استخر روباز مشهد با مساحت ۱۲۵۰ متر مربع ، زمین چمن فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس ، و زمین اسکیت قرار گرفته است. همچنین باغ رز قسمتی سرپوشیده برای ورزش بانوان می باشد.

پارک ملت مشهد

بخش‌ های مختلف شهربازی

چرخ و فلک

چرخ و فلک بزرگ این پارک اولین چیزی است. که در این شهربازی توجه شما به خود جلب می کند. این چرخ و فلک (فانفار) در سال ۸۴ راه اندازی و با حدود ۸۰ متر ارتفاع و ۲۵۰ تن وزن بزرگترین در خاورمیانه می باشد و رتبه ۱۸ ام را در دنیا کسب کرده است. ضمنا در این سال ها شهربازی را توسعه داده اند. و بزرگتر شده است. و دستگاه ها و امکانات بسیار متنوعی به آن اضافه گشته است. حتی می توانید حرم مطهر امام رضا (ع) را هم از بالای این چرخ و فلک مشاهده کنید.

چرخ و فلک پارک ملت مشهد

ترن هوایی

ترن هوایی شهربازی مشهد دارای سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می باشد که تا ارتفاع ۱۸.۵ متری از زمین بالا رفته و نیز دارای محدودیت قدی برای افراد ۱۵۰ سانتی ‌متری می باشد. که دارای ظرفیت ۱۶ نفر است. و به مدت ۳ دقیقه هیجان را برای شما به وجود می آورد.ترن هوای پارک ملت مشهد

تاب گردان

تاب گردان یکی از وسیله ‌های مهیج و پرطرفدار مراجعه کنندگان این شهربازی می باشد که در تمام شهربازی‌ های بزرگ مشاهده می گردد. در این دستگاه که بر روی صندلی می ‌نشینید، در ارتفاع ۱۲ متری زمین کم‌ کم سرعت رو به افزایش رفته و تاب گردان شروع به تاب خوردن کرده و به دور خود چرخانده می شوید. سپس لحظه‌ ای که بالاترین سرعت می ‌چرخد و بالا و پایین می ‌شود.

شما فریادهای هیجانی بلندی را خواهید شنید  که بخاطر هیجان زیاد میباشد.این وسیله دارای محدودیت قدی ۱۴۰ سانتی ‌متر می باشد و با ظرفیت ۴۰ نفری به مدت ۴ دقیقه به طول می انجامد.

تاب گردان پارک ملت مشهد

پرواز در آسمان

تابی چرخشی که تا ۲۴ متر شما را بالا برده. و با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت بین فضا و زمین به دور خود می ‌چرخاند. و سراسر هیجان و شادی به شما به وجود می آورد. همچنین تمام کلان‌ شهر مشهد از این ارتفاع زیر پاهای شما قرار می گیرد. و حدود ۴ دقیقه‌ ای که در آسمان پرواز می کنید. تجربه ‌ای هیجان ‌انگیز و فراموش ‌نشدنی را برای شما خلق می کند. در نظر داشته باشید این دستگاه دارای محدودیت قد برای افراد بالای ۱۵۰ سانتی ‌متر است. و ظرفیت دستگاه تنها ۲۴ نفر می باشد.

تاب گردان پارک ملت مشهد

اسکیت بورد

در این بازی شما سوار یک اسکیت بورد بسیار بزرگی می شوید. و روی یک ریل با ارتفاع ۳۶ متر مانند کشتی صبا به دو سمت ریل حرکت و هیجان بسیاری را تجربه می کنید. اسکیت بورد شهربازی مشهد با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت با اسکیت بوردهای دیگر شهرها بسیار متفاوت عمل کرده است. و در اصل شما با امتحان آن معنای اصلی هیجان را کاملا حس می کنید. این دستگاه نیز دارای محدودیت قد برای افراد بالای ۱۵۰ سانتی ‌متری می باشد که با ظرفیت ۱۶ نفر به مدت ۳ دقیقه آدرنالین شما به بالاترین حد خود می رساند.

اسکیت برد پارک ملت مشهد

آکروجت فضایی

آکروجت فضایی وسیله ‌ای است که شما را در ارتفاع ۲ متری در میان فضا معلق می ‌کند. و تمام هیجان عمرتان را می توانید در آن حس کنید. و سپس به سمت عقب و جلو حرکت می ‌کند. این دستگاه نیز دارای محدودیت قدی برای افراد بالای ۱۲۰ سانتی ‌متری می باشد و با ظرفیت ۳۲ نفر است که مدت ‌زمان سوارشدن تا پیاده شدن فقط ۱۲ دقیقه می باشد.

آکروجت فضایی پارک ملت مشهد

آکروجت فضایی پارک ملت مشهد

تاپ اسپین

در این دستگاه طوری هیجان ‌زده و متعجب می شوید که در هیچ جای دیگری چنین تجربه ای را نمی توانید کسب کنید. چرخش‌های پشت سر هم با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت که زمین و آسمان را در یک‌ لحظه حس خواهید کرد. با سوارشدن به تاپ اسپین پارک ملت می توانید. آدرنالین خود را به بیش ‌ترین حد خود برسانید و همچنین دارای محدودیت قد ۱۴۰ سانتی ‌متر می باشد که با ظرفیت ۳۲ نفر به مدت ۳ دقیقه به  طول می ‌انجامد.

تاپ اسپین پارک ملت مشهد

سورتمه

سورتمه یکی از بازی ‌های هیجانی و مورد علاقه خیلی ‌از مراجعه کنندگان شهر بازی پارک ملت می باشد. این تجربه جذاب که با سرعت ۴۴ کیلومتر بر ساعت در حرکت می باشد. و در بخش های بالا، اطراف خود را می توانید مشاهده کنید. این دستگاه داریا محدودیت قدی ۱۲۰ سانتی ‌متری می باشد که با ظرفیت ۴۰ نفری به مدت ۳ دقیقه می باشد.

کشتی دوقلو

کشتی دوقلو نیز دارای شباهت بسیار زیادی به کشتی صبا موجود در شهربازی می باشد. اما در این کشتی بین آسمان و زمین در ارتفاع ۴ متری با سرعت تاب می خورید. و کلی هیجان‌ را تجربه می کنید. این وسیله همچنین دارای محدودیت قدی ۱۴۰ سانتی ‌متری است. و ظرفیت ۲۴ نفری به مدت ۳ دقیقه برای شما هیجان را به وجود می آورد.

کشتی دوقلو پارک ملت مشهد

گردباد

این بازی نیز از آنجایی که اسمش مشخص است شما را با سرعت بسیار زیاد می‌ چرخاند. طوری که حس گردباد بودن را شما به وجود می آورد. این دستگاه مخصوص اشخاصی است که عاشق سرعت و هیجان هستند. این دستگاه همچنین دارای محدودیت قدی ۱۵۰ سانتی‌ متری و با ظرفیت ۴۸ نفری به مدت ۳ دقیقه می باشد.

مکان

پارک ملت مشهد واقع در، بلوار وکیل آباد، بلوار امامت می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا