تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیرامسر

جاهای تفریحی رامسر

جاهای تفریحی رامسر

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با مکان های گردشگری رامسر استان مازندران داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

رامسر شهری است در غرب استان مازندران که یکی از شهرهای شمالی ایران است.این شهر در گذشته با نام سخت سر شهرت داشته است.جهت شرق شهر رامسر را شیرود و غرب آن را شهر چابکسر دهستان اوشیان گیلان، جنوب این شهر را کوه‌های البرز و شمال آن را دریای مازندران محصور کرده است.آب‌وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است.

رامسر

نزدیکی جنگل و دریا در این شهر زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده‌است.این شهر به جهت وجود مناظر طبیعی و خیره کننده ی آن ، از محبوب ترین شهر های دیدنی شمال‌ ایران به شمار می رود و به «عروس شهرهای ایران»شهرت دارد.

با ما همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی این شهر آشنا شوید.

دریاچه قو

دریاچه قو یا دریاچه ی جواهرده یکی از جاهای دیدنی رامسر است که در چند کیلومتری روستای جواهرده می باشد. برای راهی شدن به این دریاچه، بایستی از سمت روستای جواهرده، به‌سمت رامسر حرکت کرده و وارد جاده فرعی بین راهی آن شد.

این دریاچه، یک دریاچه مصنوعی بسیار زیباست که توسط بخش خصوصی و با توسعه یک برکه کوچک به وجود آمده است. فصل بهار و تابستان که آب و هوای فوق العاده دل انگیزی دارد بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه و لذت بردن از زیجاهابایی های خیره کننده ی آن است.

دریاچه قو

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین رامسر بزرگ‌ترین تله‌کابین کشور و تنها تله‌کابینی است در خاور میانه، که ارتفاعات جنگل و ساحل دریا را به یکدیگر متصل کرده است.
تلکابین رامسر

این تله‌کابین از غرب شهرستان رامسر در حدود پنج کیلومتر فاصله دارد و از شهرستان چابکسر در استان گیلان در فاصله‌ بسیار کمی قرار گرفته است و شروع آن از کنار ساحل دریای خزرمی باشد و تا ارتفاعات جنگلی ادامه دارد. این تله‌کابین دو کیلومتر طول،و دارای ۴۰ کابین می باشد که توسط بخش خصوصی با نام مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز احداث شده است که در دو بخش پایین کوه و کنار ساحل  و بخش دوم کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی‌آی‌پی (VIP) ،تشکیل شده است.

روستای جواهرده

روستای جواهرده، یکی از  بی نظیرترین جاهای تفریحی رامسر است که با طبیعتی بکر، زیبا و منظره هایی جذاب همانند نامش به مثال جواهری است که در دل طبیعت شهر رامسر در استان مازندران قرار گرفته است.

این روستا در ارتفاعات دو هزار متری البرز و در ۲۷ کیلومتری شهرستان رامسر واقع شده است.

روستای جواهرده

روستای جواهرده به‌ جهت داشتن آثار طبیعی و تاریخی بسیاری، از پربازدیدترین مناطق گردشگری شمال کشور به شمار می آید ؛ آثار طبیعی و تاریخی  همچون مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفتصد سال و گورهای گبری و…

کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر، عمارتی است قدیمی که به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در باغی بزرگ به مساحت ۶۰ هزار متر احداث گردید. این کاخ که با نام کاخ سلطنتی رامسر نیز شهرت دارد، در دوران پهلوی اقامتگاه خاندان پهلوی نیز بوده است.

کاخ-مرمر

این عمارت زیبا با معماری «هوانس اونیک قریبیان»و با مشارکت و همکاری معماران ایرانی و آلمانی به سبک بناهای اروپایی بنا شده است. بعد از انقلاب، از این ساختمان به‌عنوان «موزه‌ تماشاگه خزر» که محلی برای حفظ و نگهداری آثار هنرمندان بزرگ ایرانی و خارجی است از آن  یاد می‌شود.

این کاخ زیبا با گچبری‌ها و مجسمه‌های سنگی و اشیا قدیمی و ارزشمندی زینت بخشیده شده و به جهت دارا بودن نهال‌های مرکبات اصلاح‌شده و گیاهان نادر تزئینی آن در گروه متنوع‌ترین باغ‌های ایران قرار گرفته است.

درخت کاجی با ارتفاعی بیش از  ۲۳ متر، به نام «چهار شاخ» که کاشته شده در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی می باشد یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران ،می باشد.

کاخ-مرمر

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود در فاصله‌ ۹ کیلومتری از مسیر روستای جواهرده به رامسر، در دل دره و همجوار با رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است.

این بوستان زیبا به «آب معدن» نیز شهرت دارد که دارای جنگلهای سرسبز ، رودخانه و چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد، مناظر و  آب و هوایی مطبوع و دلپذیر  و انکانات رفاهی همچون آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، آب شرب و … است

منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه‌ ییلاقی گرسماسر با قدمتی بالغ بر هزار سال در روستایی با طبیعتی بکر در فاصله ی ۴۰ کیلومتری از غرب رامسر قرار دارد. روستای ییلاقی گرسماسر از دو جهت شمال و جنوب به رشته‌کوه البرز، و از سمت شرق به روستای بزشی محله و از غرب به روستای رستم‌خیز، محصور گردیده است

ارتفاع روستا از دریا در حدود 2000 متر است و متاثر از اقلیم کوهستانی قرار گرفته است که سبب شده تا در این روستا زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی معتدل و خنک را دارا باشد.

گرسماسر

نام این روستا از نام «قلعه‌ گرزمان سر»، از بناهای دوران «حسن صباح» و به‌معنای «مکانی در بالای بهشت» برگرفته شده است که به طی گذشت زمان به گرسماسر تغییر یافته است.

این روستای کوهپایه‌ای، با بافت مسکونی پراکنده و در شیبی ملایم با کوچه‌هایی پیچ‌درپیچ و خانه هایی با سقف‌های شیروانی و دیوارهای گل‌اندود استقرار یافته است. که جلوه ای از معماری سنتی و ساده روستا را به ارمغان می آورد.

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا که به‌معنای «سوراخ راهزنان» است، در شمال غربی شهرستان رامسر واقع شده است. این غار در حقیقت چاهی است با دهانه‌ای در حدود سه متر که روی «کوه ایلمیلی» قرار گرفته است و در گذشته از آن برای فرار اهالی «دژ ایلمیلی» به‌سمت ساحل دریا استفاده می‌شده.

این غار زمانی نیز پناهگاه دزدان و راهزنان و نیز افرادی بوده است که مخالف امرای محلی آنجا بوده و توسط پادشاهان آن دوران، از آنان به عنوان یاقی نام می بردند.

غار یاقی لوکا

سد میجران

سد میجران ، یکی دیگر از جاهای تفریحی رامسر است. این سد در فاصله‌ بیست کیلومتری شهرستان رامسر و پنج کیلومتری بخش جنوبی قله‌ مارکوه قرار گرفته است که در میانه اربه کله و دالخانی و روی رودخانه‌ «نسارود» احداث شده است و از ازاره سرریز می‌شود.

سد میجران

سد میجران از سدهای سنگ‌ریزه‌ای با هسته بتن آسفالتی می باشد که طول تاج آن در حدود ۱۹۰ متر و ارتفاع آن درحدود پنج متر و نیم از سطح رودخانه است. منطقه‌ سد میجران یک منطقه حفاظت‌شده است و گردشگران و بازدیدکنندگان بایستی از فاصله‌ای مشخص شده به تماشای این سد زیبا بنشینند. و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرند.

دهستان جنت رودبار رامسر

دهستان زیبای جنت رودبار در فاصله ی شصت کیلومتری از شهرستان رامسر و استان مازندران قرار دارد. که دارای مناظر طبیعی زیبا و دیدنی‌های فوق‌العاده است. این منطقه زیبا به سرزمین «گل گاوزبان» نیز شهرت دارد و زبانزد گردشگران و مسافران است .

روستای جنت رودبار2

جنت رودبار منطقه‌ای است ییلاقی و کوهستانی که در گذشته جزئی از بخش بزرگتری با نام گرجیان بوده است. پس از پاک شدن نام گرجیان از روی نقشه، بخش ییلاقی آن به عنوان یک دهستان مستقل به شهر رامسر می پیوندد.

آبشار ایج رامسر

«آبشار ایج» که با نام «آبشار ده قلو» نیز معروف است، یکی از دیگر از جاهای تفریحی رامسر است که در فاصله اندکی از روستای ایج واقع شده است. از زیبایی های خاص و بی نظیر این پدیده طبیعی می‌توان از آب فراوان آن و نیز فضاهایی همچون غار در زیر سنگ‌های این آبشار نام برد.

ابشار ایچ1

اطراف منطقه ی این آبشار، سرشار از چشمه‌هایی پر خروش و یخچال‌های دائمی خشم چال، دره زیبای اشکور و پوششی زیبا از گیاهان معطر و ناب است که این منطقه را بسیار خیره کننده و حیرت آور می‌کند. آبشار ایج در اثر ذوب شدن برف‌هایی که روی کوه خشم چال پوشیده شده است ایجاد می‌شود که این کوه در ارتفاعات اشکورعلیا قرار دارد.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا در شمال شهرستان رامسر واقع شده است. این جاذبه‌ گردشگری، دارای شیبی بسیار تندی است و در مسیری بسیار سخت و صعب العبوری قرار گرفته است.این غار در ارتفاعات کوه ایلمیلی با دیواره های صخره ای قرار دارد. لوکا در زبان محلی به سوراخ و شیار گفته می شود.

غار گرگر لوکا و شیب تند ارتفاعات رامسر

قلعه مارکوه رامسر

قلعه مارکوه یکی دیگر از جاهای تفریحی رامسر میباشد. این قلعه بر بلندای کوهی با نام «مارکوه» است که به بام رامسر نیز معروف است، این بنای کهن در قرن های بسیاری از جمله سوم تا ششم هجری و نیز هشتم هجری قمری به‌عنوان دژ نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. اسناد موجود از حیات این قلعه در نیمه‌ اول قرن‌ ششم هجری قمری اشاره دارد . مساحت قلعه در حدود ششصد مترمربع است و اکثر مصالح مورد استفاده در ساخت آن سنگ، ساروج و گچ است.

قلعه

متاسفانه در حال حاضر فقط چهار حصار جانبی و برج‌های پشتیبان آن باقی مانده است. اما جذابیت آن را میتوان در نوع ساخت سازندگان آن دانست که به گونه ای طراحی شده است که در حدود یکصد سرباز به‌راحتی در آن جای می‌گرفتند. در درون این قلعه، قطعه سفال‌هایی شکسته پیدا شده است که حکایت از آن دارد که ساکنان این قلعه  آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های دوردست آن تامین می‌کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا