تور

اجاره خودرو در دبی
استان مازندرانایرانگردیتنکابن

دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر تنکابن (Daryasar) یکی از جاذبه های بکر طبیعی استان مازندران ایران میباشد. این دشت در ارتفاع بیش از دوهزار متری سطح دریا واقع شده است.

دشت یاسر تنکابن به نام‌ دشت دریاسر محمودآباد و دشت دریاسر لنگرود نیز نامیده میشود. پس اگر نام‌های دیگری از دشت را شنیدید، باید بدانید که ایران فقط دارای یک دشت دریاسر میباشد.

در ادامه با دوباره سفر همراه باشید. تا با این جاذبه ی گردشگردی با طبیعت بکر بیشتر آشنا شویم.

دشت دریاسر تنکابن

دریاسر

شهرت این منطقه  به دلیل موقعیت و محل قرارگیری دشت دریاسر میباشد. دریاسر از سمت شرق به منطقه طالقان و از سمت جنوب غربی توسط کوه‌های الموت احاطه گشته است.

دشت دریاسر مرز طبیعی بین پوشش جنگلی شمال ایران و ناحیه کوهستانی الموت میباشد.

قله های بسیار مهمی در اطراف دشت دریاسر قرا دارد.که میزبان کوهنوردان ایرانی و خارجی میباشد. در اطراف دشت دریاسر قله های خشچال، کندیگان، البرز غربی، طالقان و کوه سیالان واقع شده اند. که از جمله مهمترین ارتفاعات ایران میباشند.

دشت دریاسر تنکابن

موقعیت جغرافیایی

دریاسر از نظر موقعیت جغرافیایی یک دشت در منطقه کوهستانی میباشد. دشت ها بر اساس محل قرارگیری‌شان دارای خصوصیت آب و هوایی و اقلیمی متفاوتی میباشند.

دشت دریاسر تنکابن در منطقه کوهستانی بین البرز غربی و الموت قرار گرفته. که این یعنی در شب ها هوای دشت سردتر میباشد. و این امکان که هنگام شب در آسمان ابر مشاهده کنید خیلی کم میباشد. همچنین در بیشتر فصول‌های سال در دشت دریاسر باران می بارد.

پس به دلیل اقلیم مناسبی که دشت دریاسر دارد، انواع پوشش گیاهی ناحیه البرز، گل بابونه، جنگل های دوهزار و تنکابن در این منطقه قابل تماشا میباشد.

دشت دریاسر تنکابن

تفریحات

کوهنوردی در ارتفاعات سیالان، کمپینگ در قسمت های مسطح دشت، تماشای ستارگان، جنگل نوردی در ناحیه دو هزار و شهسوار و همچنین طبیعت دشت دریاسر بهترین تفریح برای علاقه مندان به طبیعت و کوه نوردی میباشد.

در شب و در صورتی که هوا ابری نباشد. شما این امکان را دارید،که آسمان صاف و پرستاره این منطقه بینظیر را مشاهده کنید.

دشت دریاسر تنکابن محل مناسبی جهت ستاره شناسان و علاقه‌مندان به نجوم نیز میباشد. در برخی از ایام سال گروه های عکاسی، طبیعت‌گردی و ستاره شناسان به دریاسر سفر می کنند. تا روند بارش شهاب های آسمانی را ثبت و ضبط کنند.

دشت دریاسر تنکابن

مکان

دشت بینظیر در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار واقع شده است. جهت رسیدن به دشت دریاسر ابتدا از تنکابن وارد جاده دوهزار و سپس در دوراهی امام زاده قاسم به سمت روستای عسل محله بروید.

همچنین فاصله تهران تا دریاسر حدود ۲۲۸ کیلومتر میباشد.و حدود شش ساعت زمان می‌بَرد تا شما به این دشت زیبا برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا