تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیدرگز

معرفی آبشار نورالی استان خراسان رضوی

آبشار نورالی استان خراسان رضوی

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر می خواهیم. آشنایی با جاذبه ی گردشگری آبشار نورالی در استان خراسان رضوی داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.تا با این آبشار بینظیر و زیبا بیشتر آشنا شویم.

آبشار نورالی واقع در شهرستان درگز، استان خراسان رضوی میباشد. این آبشار در منطقه زیبای النگ حیدری در ارتفاعات هزار مسجد در نزدیکی کوه گوش اسبی و نورالی قرار گرفته است. نورعلی که به گویش محلی آن را« نورالی» نیز می نامند. قله ای از رشته کوه هزار مسجد میباشد.گردشگری آبشار نورالی

برای دسترسی به این آبشار به طرف شهرستان لایین نو بروید. سپس از لایین به روستای چهار راه حرکت کنید. روستای چهارراه آخرین روستا در این مسیر میباشد. در فصل زمستان جهت دسترسی به این روستا نیاز به خودرو کمک دار یا آفرودی میباشید. از این نقطه به بعد باید پیاده تا منطقه عرب چاه بروید. این محل بواسطه داشتن چشمه و اتاق خالی محل مناسبی برای اقامت شبانه میباشد. مسیر چهارراه تا عرب چاه از مسیر رودخانه می گذرد.

گردشگری آبشار نورالی

گردشگری آبشار نورالی

هزار مسجد

هزار مسجد رشته کوهی از شمال غربی به سمت جنوب غربی و در ادامه آن رشته کوه مزداوند (مزدوران) به ارتفاع ۱۲۰۰ متر و قره داغ به ارتفاع ۱۶۵۰ متر، کپه داغ و بالخان ترکمنستان امتداد یافته است. بخشی از کوه‌های هزارمسجد را کپه داغ نیز نامیده اند. در امتداد جاده درگز – قوچان، رشته کوه به نام الله اکبر نامیده شده است. ارتفاع قله اصلی هزار مسجد حدود ۳۰۰۰ متر میباشد.

هزار مسجد ،گردشگری آبشار نورالی

در دامنه شمالی این رشته کوه، منطقه کلات نادری نیز واقع شده است. و در کوهپایه‌های این کوهستان، دشت قره قوم ترکمنستان و در شما شرق آن مشهد واقع گردیده است. امتدادرشته کوه هزار مسجد در جنوب منطقه سرخس، از تپه‌های تشکیل می گردد .که ارتفاع آن از ۸۰۰ متر بیشتر نمی باشد. رودخانه هریرود که در اینجا تجن نام گرفته است. و مرز ایران و ترکمنستان را تشکیل داده است. شکافی را در این تپه‌ها ایجاد کرده است. همچنین  ارتفاع این تپه ها به ۲۵۰ متر می رسد.

هزار مسجد ،گردشگری آبشار نورالی

مکان

آبشار نورالی یکی از مناطق طبیعی و بسیار دیدنی استان خراسان رضوی و شهرستان درگز است. این آبشار  زیبا در منطقه النگ حیدری در ارتفاعات هزار مسجد در نزدیکی کوه گوش اسبی و نورالی واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا