تور

اجاره خودرو در دبی
آسیااماراتجهانگردیدبی

موزه آینده دبی

دبی به‌عنوان پایتخت توریستی و گردشگری کشور امارات شناخته می‌شود و زیباترین ساختمان‌های دنیا را در خود جای داده است. یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های این شهر متعلق به موزه آینده دبی است. این موزه دارای معماری منحصربه‌فرد بوده و چشم‌انداز آینده دبی را به تصویر می‌کشد. از موزه‌های معاصر و تازه تأسیس است که یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. بسیار پربازدید بوده و در اطراف آن انواع امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی جهت رفاه حال گردشگران و مسافران قرار گرفته‌اند. سفر به دبی و بازدید از موزه آینده از متفاوت‌ترین تجربه‌ها برای هر گردشگر خارجی است. در ادامه با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

معماری موزه آینده دبی

از پیچیده‌ترین سازه‌های شهر دبی می‌توان به موزه آینده اشاره کرد که دارای بنای بی‌نظیر است. این موزه از گذشته الهام گرفته و با نگاه به آینده بازدیدکنندگان را به خود مجذوب می‌کند. با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی ساخته شده و بسیار باشکوه است. موزه آینده دبی به طور کلی از هفت طبقه بدون ستون ساخته شده که در هر طبقه مصنوعات و خدمات مختلفی پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. مساحت آن به ۳۰ هزار متر مربع می‌رسد و دارای ۷۷ متر ارتفاع است. ویژگی جالب این ساختمان فضای توخالی است که در وسط ساختار آن به چشم می‌خورد. در ساخت این سازه از فولاد ضدزنگ استفاده شده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

دارای نورپردازی‌های حرفه‌ای است و تماشای نمای آن در شب لطف دیگری دارد. نمای ساختمان به نوبه خود جذابیت خاصی دارد و از پنجره‌های بسیار متعدد تشکیل شده که بر روی آنها نوشته‌های عربی به خط نستعلیق حک شده‌اند. این نوشته‌ها نقل‌قول‌هایی از آل مکتوم هستند. دارای ۱۰۲۴ صفحه است که توسط ربات‌ها ساخته شده و در نمای بیرونی ساختمان استفاده شده است. هر کدام از صفحات دارای چهار لایه هستند که هر لایه در یک پروسه ۱۶ مرحله‌ای تولید شده است. با توجه به این که معماری موزه آینده پیچیده است هر یک از پنل‌ها به‌صورت جداگانه و با آزمون و خطای فراوان تولید شدند تا بنای امروزی حاصل شود. بیش از ۱۸ ماه برای نصب هر یک از پنل‌ها صرف شد.

موزه زیبای آینده در دبی

هزینه ساخت موزه آینده دبی

پنل‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که نور طبیعی خورشید از طریق نوشته‌های عربی به داخل موزه تابانده می‌شوند. جالب است بدانید که این موزه با محیط‌زیست سازگار بوده و موجب آلودگی محیط نمی‌شود. از قسمت‌های جالب توجه موزه می‌توان به ایستگاهی اشاره کرد که ۴۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی با همکاری اداره آب و برق دبی در آن تولید می‌شود. دارای گواهینامه پلاتینیم است و در بین ساختمان‌های سبز جهان بالاترین امتیاز را کسب نموده است. هزینه ساخت موزه آینده دبی ۱۳۶ میلیون دلار برآورد شده است. این موزه مدرن و زیبا در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ افتتاح شد و در حال حاضر از پربازدیدترین موزه‌های دنیا محسوب می‌شود.

طراح موزه آینده دبی

طراحی و ساخت موزه آینده دبی توسط شرکت معماری بزرگ و مشهور Killa Design در سال ۲۰۱۵ به عهده گرفته شد که افتخار بزرگی برای این شرکت به شما می‌رود. پیش از این شرکت‌های زیادی طرح‌های خود را جهت ساخت موزه آینده ارائه کردند و در نهایت شرکت کیلا انتخاب شد. از مهم‌ترین طراحان آن می‌توان به مطر بن لاحج اشاره کرد که ساختار کلی ساختمان یعنی شکل بیضی نقره‌ای درخشان آن را طراحی کرده است. این موزه تنها به کمک دست انسان ساخته نشده و برای ساخت آن از ربات‌های فراوانی استفاده شده است.

بنای موزه آینده دبی بسیار پیچیده و خاص بوده و در حین ساخت آن جهت طراحی سازه از اسکن لیزری استفاده شده است. ساختمان موزه به‌صورت سه‌بعدی بوده و مشکلات فراوانی در پروژه آن وجود داشت که در نهایت یک نتیجه عالی شکل گرفت. موزه آینده دبی در بین ۱۴ موزه زیبای دنیا قرار گرفته و توانسته جایزه بین‌المللی ساختمان Tikla را از آن خود کند. در اظهارنظر نرم‌افزار طراحی Autodesk موزه آینده دبی به‌عنوان یکی از خلاقانه‌ترین ساختمان‌های جهان محسوب می‌شود.

طراحی موزه آینده دبی

بخش‌های مختلف موزه آینده دبی

موزه آینده دبی با سازه پیچیده خود یک فضای کاملاً مدرن دارد که محصولات و خدمات نوآورانه در آن ارائه می‌شوند. این موزه با هدف گسترش علم تکنولوژی و نوآوری در زمینه‌های گوناگون ساخته شده است. مهم‌ترین محصولات آن مربوط به رباتیک و هوش مصنوعی هستند و از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • تپه سبز: نشان‌دهنده استواری و ماندگاری است.
  • فضای توخالی: نشان‌دهنده نوآوری و ابتکار است
  • شکل بیضی سازه: آینده نانوشته را به تصویر می‌کشد.

در بالای تپه سبز ساختمان نقره‌ای رنگ درخشان موزه آینده را می‌بینید که اوج هنر و توانایی‌های بشر را نشان می‌دهد. مزایای آینده دبی همان‌طور که گفته شد دارای ۷ طبقه است و در ساخت آن هیچ ستونی استفاده نشده است. دو بخش آن متعلق به دفاتر اداری و VIP است و ۵ طبقه دیگر آن برای بازدید عموم ساخته شده‌اند. برای معرفی این موزه باید گفت زمانی که وارد آن می‌شوید با تعدادی حیوان غول‌پیکر مانند پنگوئن و مانتا مواجه می‌شوید که در فضا معلق هستند. نقطه عطف موزه نمایش دادن زندگی مردم در سال‌های آینده است. بهتر است بدانید هنگامی که وارد موزه می‌شوید برای بازدید از طبقات مختلف آن ابتدا به طبقه پنجم انتقال داده می‌شوید و بازدید از آنجا تا طبقه همکف ادامه می‌یابد. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف خواهیم پرداخت.

طبقه اول موزه

طبقه اول موزه آینده دبی که به نام طبقه قهرمانان آینده نیز شناخته می‌شود متعلق به کودکان است. کودکان زیر ۱۰ سال در این طبقه می‌توانند در مأموریت‌های مختلف شرکت نمود و به اکتشاف بپردازند. این طبقه با هدف پرورش خلاقیت‌های کودکان ساخته شده است. در همین حین والدین می‌توانند از دیگر طبقات دیدن کنند.

فضای داخل موزه آینده دبی

طبقات دوم و سوم موزه

طبقه دوم موزه آینده دبی با نام طبقه آینده در زمان حال نیز شناخته می‌شود. در این طبقه تکنولوژی‌های متنوع و به‌روز به بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شوند که همواره در حال تغییر هستند و می‌توانید از آخرین تغییرات علم فناوری مطلع شوید. طبقه دوم به موزه تکنولوژی دبی نیز معروف است. از مهم‌ترین محصولات آن می‌توان به جت‌های الکترونیکی و وسایل حمل‌ونقل برقی آینده اشاره کرد. همچنین ربات‌هایی را مشاهده کنید که به‌صورت خودکار وسایل را به فرد تحویل می‌دهند. طبقه سوم موزه آینده دبی که به طبقه واحه نیز معروف است با درگیر کردن حواس مختلف انسان ارتباط میان جسم و ذهن را افزایش می‌دهد. در واقع این طبقه درمان‌های مختلفی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • روش حرکت‌ درمانی
  • نوعی روش درمان است که به مخاطبان آموزش داده می‌شود چگونه با حرکت کردن موجب جوان‌سازی بدن و ذهن خود شوند.
  • درمان احساس 
  • با قرار دادن دست خود بر روی یک صفحه ارتعاشی می‌توانید امواج الکترومغناطیس را دریافت نمایید که برای درمان به کار می‌روند.
  • ارتباط درمانی
  • در این روش درمانی ۶ نفر دور یک میز جمع شده و با استفاده از میکروفون با یکدیگر صحبت می‌کنند. این عمل مهارت برقراری ارتباط با افراد دیگر را تقویت می‌کند.
  • مرکز مدیتیشن
  • مدیتیشن از بهترین روش‌ها برای رسیدن به آرامش است که در موزه آینده دبی یک بخش کاملاً مجزا به آن تعلق گرفته است. می‌توانید در آنجا دراز بکشید و ارتعاشات مخصوص دریافت کنید.

طبقات چهارم و پنجم

این طبقه از موزه آینده دبی به نام مؤسسه شفا شناخته می‌شود و هدف از ساخت آن اهمیت به محیط‌زیست است. در این بخش با استفاده از ابزار متنوع به درک بالایی از تغییرات آب و هوای زمین می‌رسید و آینده بهتری خواهید ساخت. طبقه چهارم دارای یک بخش ویژه به نام بانک DNA است و در آن به نگهداری ۲۴۰۰ کد از ژنتیک موجودات متنوع مانند گیاهان، حیوانات، حشرات و دانه‌ها پرداخته می‌شود. این بخش برای علاقه‌مندان به علم ژنتیک بسیار هیجان‌انگیز است.

طبقه پنجم موزه آینده دبی آینده جهان را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این طبقه که به ایستگاه فضایی هوپ نیز شناخته می‌شود حدود دو ساعت از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید در این بخش وارد یک فضاپیما شده و به همراه یک راهنما با فضا آشنا شوید. در فضاپیما نمایشگرهای مختلفی وجود دارند که نحوه استفاده از آنها آموزش داده خواهند شد و می‌توانید وضعیت دبی در ۵۰ سال آینده را نظاره‌گر باشید. این طبقه با نام‌های موزه چشم دبی، موزه زمان دبی و برج آینده دبی نیز شناخته می‌شود.

موزه آینده امارات

طبقه همکف

طبقه همکف آخرین بخش از بازدید موزه آینده دبی است که یک لابی با سرو انواع نوشیدنی و خوراکی دارد. از جاذبه‌های آن می‌توان به وجود یک ربات باریستا اشاره کرد که برای مشتریان قهوه آماده می‌کند. در طبقه همکف یک فروشگاه بسیار بزرگ تعبیه شده که در آن انواع سوغات و یادگاری مانند جاکلیدی، نوت بوک، کیف و… ارائه می‌شوند.

جاذبه‌های اطراف موزه آینده دبی

در اطراف موزه آینده دبی جاذبه‌های گردشگری فراوان وجود دارد که پس از بازدید از موزه می‌توانید وقت خود را در آنجا صرف کنید. در نزدیکی موزه پارکی وجود دارد که بیشتر از ۸۰ نوع گونه گیاهی در آن با سیستم آبیاری خودکار پیشرفته زندگی می‌کنند. دیگر جاذبه‌های اطراف موزه عبارت‌اند از:

پیست مسابقه ناد الشبا

از معروف‌ترین مراکز مسابقه بزرگ در دبی محسوب می‌شود که در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد. این پیست در ابتدا میدان اسب‌دوانی بوده و از سال ۲۰۰۹ کاربری آن به تأسیسات میدان مسابقه تغییر یافت. در حال حاضر این پیست یک زمین خاکی به مساحت ۲۲۰۰ متر دارد و بخشی از آن یک زمین چمن است که بازی‌های گلف در آن انجام می‌شوند.

پیست مسابقه موزه آینده دبی

مرکز تجاری و اداری الثانیه

از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید اطراف موزه آینده است و می‌توانید ساعاتی به گشت‌وگذار در آن اختصاص دهید. این مرکز خرید برای افرادی مناسب است که به دنبال گران‌ترین و شیک‌ترین محصولات هستند. زیباترین و جدیدترین لباس، کیف و کفش در این مرکز عرضه می‌شوند. دارای چشم‌انداز بسیار زیبا بوده و از دیگر امکانات آن می‌توان به غذاخوری، پارکینگ و هتل اشاره کرد. از دیگر جاذبه‌های نزدیک موزه آینده دبی می‌توان به موزه سکه، معبد هندو دبی، برج خلیفه، موزه شهرداری دبی، گالری مجلس، دیوار قدیمی و تاریخی دبی، مسجد جمیرا الکبیر، خانه شیخ سعید آل مکتوم، دبی مارینا و قلعه تاریخی الفهیدی اشاره کرد.

مرکز خرید الثانیه دبی

امکانات رفاهی و اقامتی موزه آینده دبی

در اطراف موزه آینده دبی کافه‌ها و رستوران‌های فراوانی وجود دارند که مطابق با ذائقه و سلیقه تمام گردشگران از سراسر دنیا به ارائه غذاهای متنوع می‌پردازند. در همین حین می‌توانید با غذاهای کشور امارات آشنا شوید و از خوردن آنها لذت ببرید. در اطراف موزه نیز فروشگاه‌های بسیار متنوع و لوکسی وجود دارند که تمام اقلام موردنیاز شما به همراه صنایع دستی، کیف، کفش، پوشاک و هر وسیله دیگری را عرضه می‌کنند.

دبی از توریستی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که جای‌جای آن امکانات تفریحی فراوانی وجود دارد و پس از بازدید موزه آینده می‌توانید از شهربازی‌ها و پارک‌های شگفت‌انگیز این شهر بهره‌مند شوید. انواع اقامتگاه و هتل‌های لوکس در نزدیکی موزه آینده دبی واقع شده‌اند. می‌توانید به‌صورت آنلاین به رزرو هتل‌های دبی بپردازید و سفر آسوده‌ای تجربه کنید. از نزدیک‌ترین هتل‌ها به موزه آینده دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل jumeirah Emirates Towers
  • هتل The Tower Plaza Hotel Dubai
  • هتل ibis World Trade Center Dubai
  • هتل Dubai Trade Center Hotel Apartment

هتل‌ها با توجه به خدماتی که به مهمانان ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دارند. بنا بر توانایی مالی و سلیقه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

هتل آپارتمان نزدیک موزه آینده دبی

مسیر دسترسی و بازدید از موزه آینده دبی

آدرس موزه آینده شامل کشور امارات، شهر دبی، بزرگراه شیخ زاید و ترید سنتر دو است. دسترسی به موزه آینده دبی بسیار راحت بوده و می‌توانید از خط مترو استفاده کنید. به این منظور از طریق ایستگاه برج‌های امارات و پلی به سمت موزه حرکت کنید. بازدید برای تمام عموم رایگان است و باید در ابتدا بلیت تهیه کنید. بازدید برای افراد زیر ۴ سال رایگان است. در صورتی که بلیت خود را آنلاین تهیه کنید می‌توانید ساعات بازدید را خودتان مشخص کنید. در قسمت لابی موزه نیز می‌توانید به‌صورت حضوری اقدام به تهیه بلیت کنید.

سخن پایانی

موزه آینده دبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹:۳۰ شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان عزیز است. موزه آینده دارای ۲ طبقه پارکینگ سرپوشیده است و می‌توانید خودرو خود را در آنجا قرار دهید. مدت زمان بازدید بین ۲ تا ۳ ساعت است و در این زمان می‌توانید با قسمت‌های مختلف موزه آشنا شوید. در این مکان زیبا می توانید خاطرات خوب و خوشی را در کنار خانواده تان رقم بزنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا