تور

اجاره خودرو در دبی
آمریکاجهانگردیکالیفرنیا

جاهای دیدنی کالیفرنیا

جاهای دیدنی کالیفرنیا

در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر قصد معرفی جاهای دیدنی کالیفرنیا را داریم. در ادامه همراه ما باشید.

کالیفرنیا(California) پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکاست و در غرب آن و بر کرانهٔ اقیانوس آرام قرار دارد. مرکز آن ساکرامنتو واز مهمترین شهرهای آن، لس‌آنجلس، سن‌دیگو، سن‌خوزه و سن‌فرانسیسکو می باشد. کالیفرنیا بعد از آلاسکا و تگزاس، سومین ایالت بزرگ آمریکا به لحاظ وسعت و بزرگترین شهر آمریکا پس از شهر نیویورک می باشد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | کالیفرنیا

سد مونتیسلو

سد مونتیسلو که بر روی رودخانه ی Putah در شهرستان نپا ، کالیفرنیا در ایالات متحده ساخته شده است. یک سد بتنی است که قوسی در حدود 95 متر . دارای  312 متر طول و 73 متر ارتفاع می باشد.

این سد زیبا که میزبان حفره ی عظیمی است ،مابین سال های 1953 تا 1957بنا شده است . و نامش را از شهری گرفته که با ساخت این مکان به زیر آب فرو رفت، و اگر سطح آب آن پائین باشد می توان بقایای این شهر را در دریاچه ی مصنوعی که پشت سد قرار دارد، تماشا کنید.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | سد مونتیسلو

دریاچه پشت این سد که بریسا نام دارد دومین دریاچه بزرگ کالیفرنیا می باشد. علت شهرت این سد زیبا نیز وجود حفره بزرگ در دریاچه پشت سد است که مکانیزم آن بدین صورت است که در صورتی که ارتفاع آب از مقدار معینی بیشتر شود داخل این حفره می‌ریزد.و باعث شده تا مانع از وقوع سیل هایی که منطقه را تهدید می کند شود ، قطر این حفره ۷۲ فوت است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | سد مونتیسلو

لحظه ای که آب از طریق این حفره مکیده میشود بسیار دیدنی است و به یکی از دیدنی های این منطقه تبدیل شده است.

سینمای تئاتر چینی گراومن (سینمای تئاتر چینی تی سی ال)

سینمای تئاتر چینی گراومن که با نام سینمای تئاتر چینی تی‌سی‌ال نیز شهرت دارد،از دیگر جاهای دیدنی کالیفرنیا است. قدمت این سینما به سال ۱۹۲۷ بازمی‌گردد، این سالن میزبان وقایع مهمی همچون جشن‌ تولد افراد نام آور، سه مراسم اسکار و نیز اکران اولیه فیلم جنگ ستارگان بوده است. همچنین این سالن زیبا دارای یکی از بزرگ‌ترین صفحه‌های نمایش در آمریکا شمالی است.جاهای دیدنی کالیفرنیا | سینمای تئاتر چینی گراومن

مسیر مقابل این سالن را پیاده‌‌رو مشاهیر هالیوود می‌نامند که در این مسیر بیش از 200 اثر دست یا پای هنرپیشه‌ها و خوانندگان مشهور را از جمله فرانک سیناترا، مریلین مونرو و سیدنی پوییت و.. می توان مشاهده کرد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | سینمای تئاتر چینی گراومن

زندان آلکاتراز

زندان آلکاتراز در محدوده ی ۲ کیلومتری خطوط ساحلی خلیج سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا، بر روی جزیره‌ای به نام آلکاتراز واقع شده است،این زندان از سال‌ ۱۹۳۴ تا سال ۱۹۶۳ فعالیت داشته است. و در حال حاضر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا خصوصا در قلمروی گردشگری سیاه نام آور است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | زندان آلکاتراز

این زندان توسط «سرویس خدمات پارک ملی» مدیریت می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است. که با استقبال بی نظیر گردشگران از این جاذبه‌ی گردشگری متفاوت رو به رو بوده است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | زندان آلکاتراز

زندان بآلکاتراز به یکی از زندان‌های امن دنیا شهرت داشته است .در مجموع ۱۴ تلاش برای فرار از زندان فدرال آلکاتراز توسط ۳۶ زندانی انجام شده است که تمامی آن ها ناموفق بوده اند. و در مدت زمان ۲۹ ساله فعالیت این زندان هیچ زندانی‌ای موفق به فرار از آن نشده است. به دلیل بدنامی این زندان و نیز هزینه‌های زیاد نگهداری آن، این زندان تعطیل گردید.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | زندان آلکاتراز

از پرصداترین تلاش‌های فرار از این زندان می‌توان به فرار خشونت‌آمیز مه ۱۹۴۶ که با نام، نبرد آلکاتراز شهرت دارد اشاره نمود که در طی آن پنج زندانی با کشتن دو نگهبان و زخمی کردن ۱۴ نگهبان دیگر اقدام به فرار کردند ولی سه نفر از آنان در حین فرار کشته شده و دو نفر دیگر نیز دستگیر و سپس اعدام شدند. از دیگر تلاش‌های فرار مشهور آن نیز ، فرار ژوئن ۱۹۶۲ توسط فرانک موریس و دو برادر به نام‌های جان آنگلین و کلارنس آنگلین صورت گرفته اشاره کرد که هیچوقت فرار یا مرگ آنان تایید نشد چون مفقود شدند و جسد آن‌ها هیچوقت پیدا نشد. فیلمی فرار از آلکاتراز نیز بر اساس فرار ژوئن ۱۹۶۲ آلکاتراز ساخته شده‌است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | زندان آلکاتراز

کشتی کوئین ماری

یکی از جاهای دیدنی کالیفرنیا، کشتی اچ‌ام‌اس کوئین مری (HMS Queen Mary) است که به طول ۲۱۴٫۴ متر ساخته شده بوده و در خطوط اقیانوس‌پیما، به عنوان کشتی لوکس فعالیت داشته است.

کوئین مری، که به بزرگترین و به نگاه برخی دومین کشتی بزرگ جهان پس از تایتانیک است، شهرت دارد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | کشتی کوئین ماری

این کشتی پس از انجام یک سری تغییرات لازم و پرهزینه به عنوان هتلی شناور در نزدیکی لس آنجلس فعالیت جدیدی را آغاز کرد. و به یک جاذبه ی گردشگری تبدیل گردید.شهرت آن علاوه بر بزرگی آن به وجود ارواح در آن نیز می باشد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | کشتی کوئین ماری

ادعا شده است که در این کشتی، ارواح در نقاط مختلف آن توسط مسافران و بازدیدکنندگان کشتی دیده شده است.یکی از ارواحی که در موتورخانه دیده شده بود متعلق به ملوانی به نام «جان پدر» بود. بیان شده است که روح این دریانورد جوان در حالت پریشانی و بدون وقفه در موتورخانه و دیگر نقاط کشتی مشاهده می شود.

مدعی هستند زمانی که این کشتی خالی می شود، صدای شیرجه زدن و شناکردن و خنده های زیادی از آن شنیده می شود. گاهی نیز اثر پاهای خیس رو عرشه ی کشتی دیده می شود و یا چراغ های درون کابین اقامت مسافران به صورت مکرر، روشن و خاموش می شود.

آکواریوم مونتری بی (آکواریوم خلیج مونتری)

آکواریوم مونتری بی (Monterey Bay Aquarium) که به نام آکواریوم خلیج مونتری نیز شهرت دارد، در مونته‌ری کالیفرنیا واقع شده است. از بالای سکوی تماشای اقیانوس آکواریوم می‌توان موجودات حیات‌ وحش محلی را همچون سمورهای آبی و فک‌ها، نهنگ گوژپشت و کوسه‌های سفید و … تماشا کرد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | آکواریوم مونتری بی

جاهای دیدنی کالیفرنیا | آکواریوم مونتری بی

موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو

موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو ( San Francisco Museum of Modern Art) که یکی از موزه‌های دیدنی و تماشایی آمریکا به‌شمار می‌رود، در شهر سان فرانسیسکو واقع شده است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو

 این بنای مشهور، توسط استاد بزرگ ماریو بوتا طراحی گردیده است که نمای اصلی آن  از آجر قرمز تشکیل شده که معرف فضای معاصر و پوسته قدیمی شهر سان فرانسیسکو می باشد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو4

این موزه شامل مجموعه‌‌ای متشکل از بیش از ۲۵۰۰۰ شی از سرتاسر جهان است. که اشیای هنری از آمریکای پیشاکلمبیایی تا آمریکا در قرن بیستم و همچنین اشیایی از کشورهای اندونزی، گینه نو و جنوب صحرای آفریقا را داراست.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | موزه هنر مدرن سان فرانسیسکو

پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود

یکی دیگر از جاهای دیدنی کالیفرنیا، پارک ژوراسیک یونیورسال استودیوز هالیوود، از نخستین پارک‌های هیجان‌انگیز در استودیو جهانی هالیووود است که با هدف جذابیت بیشتر پارک به واسطه استفاده از دایناسورهای ترسناک در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | پارک ژوراسیک

این پارک به جهت قرار گرفتن در فیلم‌های مختلف توانست خود را به یکی از پارک‌های نام آور دنیا تبدیل کند.

درّه مرگ

درّهٔ مرگ (Death Valley) دره‌ای است بیابانی، که به‌عنوان یکی از گرم‌ترین و خشک‌ترین نقاط آمریکا شهرت دارد که از دیگر جاهای دیدنی کالیفرنیا است و یکی از پاک‌ترین جوها را در تمام کره خاکی به خود اختصاص داده است. وجود بیابانی وسیع در کنار صخره‌هایی سنگی، منظره‌ای تماشایی را پدید آورده‌است. دره مرگ مکانی بسیار ایده‌آل برای رصد آسمان و ستاره های دور دست است.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | دره مرگ

فرنیس کریک در دره مرگ رکورد گرم ترین دمای قابل اعتماد ثبت‌شده بر روی زمین را با ثبت دمای ۵۶٬۷ درجهٔ سانتی‌گراد در هوا در تاریخ ۱۰ ژوئیه سال ۱۹۱۳ و دمای ۹۳٫۹ درجه سانتی‌گراد روی سطح زمین به تاریخ ۱۵ ژوئیه ۱۹۷۲ داراست.

جاهای دیدنی کالیفرنیا | دره مرگ

گرمای هوا در «دره مرگ»، در روز ۱۵ اوت ۲۰۲۰ (۲۶ مرداد ۱۳۹۹) به ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۴٫۴ درجه سلسیوس) رسید که بالاترین درجه ثبت شده گرما در روی کره زمین در مدت یکصد سال گذشته‌ می باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا