تور

اجاره خودرو در دبی
رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل هزینه زندگی در ویتنام (در سال ۲۰۲۳)

این روزها علاقه مردم برای مهاجرت به منظور ارتقا کیفیت زندگی افزایش یافته است. معمولا افراد به دنبال مقاصدی ارزان و همچنین پیشرفته برای زندگی هستند تا بتوانند استانداردهای زندگی خود را بالا برده و بهترین شرایط را برای خود رقم بزنند. یکی از مقاصد مهاجرتی که در سال‌های اخیر توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، کشور تایلند است. چرا که این کشور با آب و هوای دوست داشتنی، طبیعت استوایی زیبا و از همه مهم‌تر هزینه‌های پایین زندگی توانسته محبوبیت بالایی در بین افراد پیدا کند. چنانچه شما نیز فکر مهاجرت را در سر دارید، در این مقاله با ما باشید تا شما را با هزینه زندگی در ویتنام آشنا کنیم.

هزینه زندگی در ویتنام

هزینه مسکن در ویتنام

مثل هر جای دیگر دنیا در مهاجرت به ویتنام نیز باید هزینه مسکن را در الویت خود قرار دهید. چرا که بخش اصلی درآمد شما در این کشور خرج اجاره مسکن خواهد بود. البته خبر خوب اینکه بر خلاف کشورهای اروپایی هزینه مسکن در ویتنام پایین است. به طوری که مثلا برای اجاره یک آپارتمان کوچک در کلان شهرهای سایگون یا هانوی می‌توانید خانه‌هایی به قیمت ۲۲۰ دلار در ماه پیدا کنید. در صورتی که قصد زندگی در خانه‌های لوکس‌تر و باکیفیت‌تر را داشته باشید این رقم تا ۵۵۰ دلار در ماه نیز می‌تواند افزایش یابد. توجه داشته باشید که در ویتنام اجاره مسکن یک الی دو ماه زودتر به همراه ودیعه اولیه پرداخت می‌شود. یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت این است که از قبل سفری با تور ویتنام داشته و با فراغ خاطر خانه مورد نظر خود را پیدا کرده و اجاره کنید.

هزینه حمل و نقل در ویتنام

به طور کلی، هزینه‌های حمل و نقل در مقایسه با دیگر هزینه زندگی در ویتنام بالا هستند. البته هنوز هم این هزینه‌ها به اندازه دیگر کشورهای خارجی بالا نبوده و همچنان می‌توان ویتنام را کشوری ارزان دانست. افراد می‌توانند در ویتنام از دوچرخه گرفته تا اتومبیل‌های لوکس آخرین مدل جابجا شوند. ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در این کشور نیز همانند هر جای دیگری دوچرخه است که اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید تنها با ۹ دلار در ماه می‌توانید مسیرهای مورد نیاز خود را طی کنید. در کنار آن ارزان‌ترین گزینه برای جابجایی در ویتنام اتوبوس است که برای سفر به هر کجا به صورت یک طرفه تنها ۰.۴ دلار هزینه خواهید کرد که برای اکثر افراد با هر بودجه‌ای ایده‌‌آل است.
از آنجایی که اتوبوس می‌تواند گاهی برای افرادی که عجله دارند، زمان‌بر باشد استفاده از تاکسی گزینه خوبی خواهد بود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تاکسی در ویتنام استفاده از برنامه Grab را توصیه می‌کنیم که اگر هر روز به مدت ۳۰ دقیقه در حال رفت و آمد باشید، سوار شدن به تاکسی برای شما حدود ۱۳۰ دلار در ماه هزینه خواهد داشت. در نهایت نیز می‌توانید با قیمتی بین ۲۲ تا ۳۵ دلار در ماه یک اسکوتر اتوماتیک کرایه کنید یا حداکثر با قیمت ۷۰۰ دلار بخرید و هر لحظه به هر نقطه‌ای از شهر دوست داشتید بروید.

هزینه زندگی در ویتنام

 

هزینه غذا در ویتنام

به دلیل تنوع بالای غذایی در ویتنام هرگز جایی برای نگرانی بابت پیدا کردن غذای خوشمزه و البته مقرون به صرفه نخواهید داشت. به خصوص اگر به دنبال گزینه‌های ارزان هستید، غذاهای خیابانی به داد شما خواهند رسید. در حالت کلی یک وعده غذایی کامل در یک رستوران ارزان در ویتنام می‌تواند بین ۰.۸ تا ۱.۷ دلار هزینه داشته باشد. پس اگر تصمیم بگیرید که هر روز بیرون غذا بخورید، باید بودجه‌ای در حدود ۱۰۵ دلار بابت آن کنار بگذارید که این رقمی معقول و اقتصادی در مقایسه با دیگر مقاصد دنیا است. همچنین صرف غذا در یک رستوران مجلل تقریباً ۱۳.۱۵ دلار برای هر وعده غذایی یا ۲۶۵ دلار در ماه هزینه خواهد داشت. البته که مهاجرت با سفر با تور ویتنام مقوله‌ای متفاوت بوده و نمی‌توان تمامی وعده‌های غذایی را با رستوران‌گردی سپری کرد. از همین رو جا دارد برای تخمین هزینه زندگی در ویتنام اشاره‌ای به هزینه چند مواد غذایی مهم در این کشور بکنیم:
•    یک کیلوگرم برنج: ۰.۸۷ دلار
•    یک کیلوگرم سیب زمینی: ۱.۳۶ دلار
•    دو تکه سینه مرغ: ۴ دلار
•    یک لیتر روغن نباتی: ۱.۵۴ دلار
•    یک بسته تخم مرغ ۱۲ عددی: ۱.۴۴ دلار
•    یک بطری آب ۱.۵ لیتری: ۰.۵ دلار
•    قهوه در کافه‌های شیک: ۲.۶۵ دلار
توجه داشته باشید که نوشیدن آب لوله کشی در ویتنام توصیه نمی‌شود و به همین دلیل حتما در هزینه‌های یک ماهه خود در این کشور باید این نکته را در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل در ویتنام

برای کسانی که قصد مهاجرت به همراه خانواده و کودکان را دارند، هزینه زندگی در ویتنام شامل هزینه‌های مربوط به تحصیل نیز خواهد بود. خوشبختانه در ویتنام مدارس بین‌المللی مورد تایید سازمان ملل متحد، مدرسه بین المللی ویتنام استرالیا (VAS)، مدرسه آمریکایی (TAS) و مدرسه بین المللی سنگاپور (SIS) وجود دارند که برای آینده کودکان خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنبد. متاسفانه در مورد هزینه‌های تحصیل در ویتنام خبرهای خوبی برای شما نخواهیم داشت. چرا که بودجه مورد نیاز برای این منظور در مقایسه با دیگر موارد کمی بالا است. به عنوان مثال به ازای هر ترم تحصیل در مدارس ابتدایی باید هزینه‌ای در حدود ۸۸۰۰ دلار پرداخت شود. این هزینه برای سطح متوسطه تحصیلی ۲۶۵۰۰ دلار در هر ترم است.

هزینه زندگی در ویتنام

هزینه‌های پزشکی در ویتنام

به طور کلی، سیستم مراقبت‌های بهداشتی ویتنام مقرون به صرفه است. مهم نیست از درمان‌های دولتی استفاده می‌کنید یا خصوصی، در هر حالت هزینه‌های پزشکی در این کشور برای شما خیلی زیاد نخواهد بود. مخصوصا خبر خوب این است که اگر با ویزای کاری قصد مهاجرت به ویتنام را دارید، کارفرمای شما از نظر قانونی موظف است بیمه مراقبت‌های بهداشتی عمومی را به شما ارائه دهد. این بدان معناست که شما به تعداد زیادی از بیمارستان ها دسترسی یارانه‌ای دارید. به صورت شخصی بیمه برای مدت سه ماه با پوشش ۳۵۰۰۰ دلار می‌تواند ۸۵ دلار برای شما هزینه داشته باشد. علاوه بر این موضوع در حالت کلی ویزیت پزشک عمومی در ویتنام می‌تواند از ۳.۱ دلار تا ویزیت توسط پزشک متخصص به مبلغ ۲۲ دلار متغیر باشد. همچنین اگر به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنید باید هزینه‌ای در حدود ۲۶ دلار پرداخت کنید. همچنین هزینه بستری شدن در تخت بیمارستان‌های بین المللی با امکانات درجه یک ۲۶۵ ال ۳۰۰ دلار خواهد بود.

کلام آخر

توجه داشته باشید که رقم‌های فوق همگی حدودی هستند و بسته به انتظارات هر فرد از کیفیت زندگی می‌توانند متفاوت باشند. از همین رو برای برآورد دقیق هزینه‌ها بهترین روش سفری کوتاه با تور ویتنام به شهر مورد نظر خود است. نکته مهم دیگر اینکه هزینه زندگی در ویتنام نیز مثل هر نقطه دیگر دنیا می‌تواند در معرض نوساناتی قرار بگیرد. بنابراین برای کسانی که قصد مهاجرت به این سرزمین را دارند، توصیه می‌شود خود را برای هرگونه تغییر آماده کنند. چنانچه تصمیم خود را برای زندگی در این کشور آسیایی گرفته‌اید، می‌توانید برای انجام هماهنگی‌های لازم با کارشناسان کاربلد و باتجربه آژانس مسافرتی آویسا تراول به شماره‌های ۴۱۵۳۵ -۰۲۱ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا