تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

روستای گوش مشهد

اطراف مشهد پر از روستاهای خوش آب و هوا با طبیعت بکر و دوست داشتنی است. روستاهایی که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری متعددی دارند. طرقبه، روستای اخملد، شاندیز، روستای حصار، پاژ، روستای مارشک و… از جمله این جاذبه‌های گردشگری نزدیک مشهد، در استان خراسان رضوی هستند. این جاذبه ­ها فرصتی ناب برای قدم زدن در طبیعت و استفاده از هوای پاک را به گردشگران هدیه می­ دهند. اگر علاقه‌مند به گشت و گذار در طبیعتی بکر و کمتر شناخته شده هستید؛ روستای زیبای گوش مشهد بهترین گزینه برای ساخت یک روز به یاد ماندنی خواهد بود.در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

روستای گوش

هزار مسجد نام رشته کوهی در منطقه شمالی کوه‌های توس بوده که در زمان قدیم، محل نبرد و درگیری‌های نظامی سپاه توران و ایران بوده است. از این رو در تاریخ ایران جایگاهی ارزشمند و مهم دارد. یکی از گذرگاه‌های این رشته کوه دره کارده است. دره کارده به قلعه پر اهمیت کلات منتهی می‌شود که روبه‌روی دشت خاوران قرار دارد. به همین سبب دره کارده از قدیم اهمیت سیاسی فراوانی داشته است. در خروجی دره کارده، روستایی به نام گوش قرار دارد که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اطراف مشهد محسوب می ­شود.

روستای گوش مشهد

جایگاه روستای گوش

روستای گوش یا گوش خری، روستایی تاریخی و خوش آب و هوا، در دامنه کوه گوش و در فاصله ۶۲ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. در سنت زرتشتی روز چهاردهم هر ماه را گوش می‌نامند؛ از این رو این روستا ارزش تاریخی بسیاری دارد. این منطقه در میان کوه‌های مرتفع و در دهستان کارده قرار گرفته است.

بر اساس اطلاعات آماری در سال ۱۳۸۵، این روستا ۵۸۵ نفر جمعیت دارد و حدود ۱۷۶ خانوار در آن زندگی می ­کنند. زبان مردم این روستا فارسی است. عمده مردم در این منطقه به کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند. مردم این روستا بسیار خون­گرم و مهمان‌نواز بوده و غذای محلی آنان آبگوشت سنتی با طعمی لذیذ است.

روستای گوش مشهد

جاذبه های گردشگری روستای گوش

دره‌ها و درختان سرسبز، کوه‌های مرتفع، رودخانه‌های فصلی و تنوع بالای پوشش گیاهی، از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستای زیبا و کوهستانی هستند. در مجاورت روستای گوش نیز دره‌ای کوهستانی قرار دارد که به دریاچه کوچک و چشم ­نواز بند بهره منتهی می‌شود.

روستای گوش مشهد

دسترسی به روستای گوش مشهد

برای رفتن به این روستای زیبا، وارد جاده مشهد-کلات شوید. پس از سد و روستای کارده، روستای گوش و بهره قرار دارند. منطقه سرسبز کارده، دریاچه بند بهره، جویبار و باغ‌های زیبا از جاذبه‌های دیدنی مسیر شما خواهند بود.

آدرس روستای گوش

استان خراسان رضوی، مشهد، جاده کلات، بعد از سد کارده، روستای گوش

حرف آخر

شهر مشهد یکی از مهم­ترین شهرهای توریستی ایرانی است که از نظر سیاحتی و گردشگری و همین­ طور از نظر مذهبی و زیارتی اهمیت بسیاری دارد. این شهر دارای جاذبه ­های طبیعی درون شهری و برون شهری فراوان بوده که آن را از سایر شهرهای ایران متمایز می­ کند. یکی از جاذبه­ های مشهد وجود روستاهای خوش آب و هوا در اطراف آن است که گردشگران زیادی را به خود جذب می نمایند. روستای گوش با طبیعتی بکر و دست نخورده از ییلاق­ های معروف اطراف مشهد بوده که آرامش و هوای پاک را با طبیعتی زیبا و بکر، به بازدیدکنندگان خود هدیه می­ دهد؛ بنابراین می­ توانید لحظات خوبی را در این روستا در کنار خانواده خود تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا