تور

اجاره خودرو در دبی
استان هرمزگانایرانگردیقشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

جزیرهٔ قشم یکی از جزیره‌های استان هرمزگان میباشد که به‌عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار گرفته است.جزیره قشم یکی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری میباشد. از جاذبه های دیدنی این جزیره میتوان به بازارها و دیدنی‌های طبیعی آن چون جزایر ناز قشم ،جنگل‌های حرا، غارهای خربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌گان  و سیمین و غار نمکدان اشاره کرد.

جزایر ناز قشم دوباره سفر

عجایب هفتگانه جزیره قشم

جزایر ناز تنها یکی از عجایب هفتگانه قشم میباشد. ممکن است برای شما سوال شده باشد که عجایب دیگر قشم چه نام دارند ؟

جالب است بدانید که علاوه بر جزایر ناز، غار نمک، تنگه چاهکوه ،  ژئوپارک قشم، جنگل حرا، دره ستارگان، بام قشم و ساحل لاک پشت ها به عنوان عجیب ترین جاذبه های توریستی ،گردشگری جزیره قشم شناخته شده اند.

عجایب هفت گانه قشم

جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم یکی از عجایب هفتگانه این جزیره می باشد که در سواحل جنوبی قشم قرار گرفته است. این جزایر دارای بستر مرجانی میباشد ، به همین دلیل دارای  تنوع زیستی بسیار غنی و خاصی  می باشد.شروع جزر و مد آب این امکان شما می دهد که برای چند ساعتی در کف دریا قدم بزنید. تجربه ای که در هیچ جای دیگری تجربه نخواهید کرد.پسروی آب باریکه ای از خشکی ایجاد می کند و  این زمان اتصال  جزیره قشم به جزایر ناز میباشد .

این جزایر زیبا حدود 3 کیلومتر وسعت دارند جالب است بدانید که جزایر ناز قشم،دارای ساحل ماسه ای نمباشد، و بستر آن مرجانی‌ست و شما می توانید، انواع جانوران آبزی مانند خرچنگ‌ها، ستاره دریایی، طوطیا و عروس دریایی به هنگام پسروی آب نمایان می شوند را مشاهده کنید.به طور کلی ارتفاع جزایر ناز بین ۵ تا ۱۰ متر متغیر است و  از بخش های پر عمق میتوان برای قایق سواری استفاده کرد. این جزایر از اسکله صیادی شهر سوزا در غرب تا صخره لاک پشت ها و روستای ریگو امتداد میابد. و این امکان را به شما می دهد که از جزایر اطراف مانند تنگه هرمز و هنگام و لارک  را مشاهده کنید.

دوباره سفر - جزیره قشم

مکان جزیره ناز قشم

این جزیره در جنوب بندرعباس واقع شده است ، و در شرق آن جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از غرب به جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ادامه میابد. جزیره ناز در فاصله بسیار کمی در جنوب (جنوب شرقی) جزیره قشم و حد فاصله بین جزیره هنگام با قشم واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا