تور

اجاره خودرو در دبی
اروپاایتالیاجهانگردی

معروف‌ترین بالکن جهان در شهر ورونا، خانه ژولیت ورونا

مطمئناً اغلب افراد داستان عاشقانه و غم‌انگیز رومئو و ژولیت را شنیده‌اند. این داستان به اندازه‌ای مشهور است که بسیاری از علاقمندان به ادبیات و جهانگردان برای بازدید از خانه عاشقانه ژولیت، به شهر ورونا ایتالیا سفر می‌کنند. همچنین به علت وجود خانه ژولیت ورونا، این شهر به عنوان شهر عشق شناخته شده و گردشگران بسیاری را هرساله به خود جذب خواهد کرد. خانه ژولیت در حال حاضر به عنوان یکی از خانه‌های زیبا و دیدنی در این شهر شناخته شده و با داستان‌های اساطیری و عاشقانه مشهور گره خورده است. از مهم‌ترین برداشت‌هایی که از این خانه می‌شود، مربوط به داستان عاشقانه زوج معروف، رومئو و ژولیت خواهد بود. در این بخش بیشتر در رابطه با این خانه و داستان مربوط به آن توضیح داده می‌شود. با مجله گردشگری دوباره سفر تا انتهای این مقاله جذاب همراه باشید.

معرفی شهر ورونا

ورونا یکی از شهرهای واقع در کرانه رودخانه آدیجه در منطقه ونه‌تو کشور ایتالیا است. این شهر معماری خاصی داشته و در دوره امپراطوری رم و سده میانی ساخته شده، به طوری که در حال حاضر این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ورونا با داشتن کوچه‌های روستایی، میادین زیبا و رویایی، ویرانه‌های رومی باشکوهی را از گذر زمان نشان می‌دهد. همچنین شهر ورونا از نظر گردشگری ادبی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. ویلیام شکسپیر، یکی از نویسندگان انگلیسی مشهور در جهان، در قرن شانزدهم، دو نمایشنامه “رومئو و ژولیت” و “دو نجیب‌زاده ورونایی” را در رابطه با این شهر به رشته تحریر درآورد. همین دو اثر دراماتیک موجب شد تا گردشگران زیادی هر ساله برای بازدید از خانه ژولیت ورونا و دیگر میراث فرهنگی مربوط به نمایشنامه‌ها به این شهر سفر کنند.

خانه ژولیت ورونا

داستان رومئو و ژولیت

داستان رومئو و ژولیت یکی از داستان‌هایی است که از شعر آرتور بروک در سال 1562 الهام گرفته شده و در سال 1597 منتشر شد. در این داستان یک نزاع مرگ‌بار بین خاندان مونتیگو و کاپولت شکل گرفته، در حالیکه فرزندان این دو خانواده به یکدیگر دل بسته‌اند. نکته قابل توجه در این داستان این است که این دو خاندان هر دو وجود واقعی داشته‌اند. همچنین نام این دو خاندان در شعر کمدی الهی دانته نیز آمده است.

و اما شهرت کاسا دی جولیتا یا همان خانه ژولیت به علت نمایشنامه معروف رومئو و ژولیت نوشته نویسنده معروف، شکسپیر است. در واقع این دو جوان، عاشقان تیره‌بختی بودند که به علت نزاع و درگیری شدید بین دو خانواده، نتوانستند عشق خود را به صورت علنی بیان کنند. در این بین، رومئو از شهر تبعید شد و بین این دو عاشق فاصله افتاد. برای از بین بردن اختلافات میان دو خانواده، ژولیت تصمیم می‌گیرد تا کاری کند. او دارویی می‌خورد تا به مدت چند روز در خواب عمیقی فرو رود. ژولیت در این حال، نامه‌ای به رومئو نوشته و او را از حال و احوال خود مطلع کرده و می‌گوید که مشکلی ندارد. اما از بخت بد، نامه به دست رومئو نمی‌رسد و او با شنیدن خبر مرگ عشق خود، از شدت ناراحتی زهر خورده و می‌میرد. در پایان داستان نیز با فهمیدن دو خانواده از عشق میان آن دو و بالا گرفتن اختلافات، مرگ در خانه ژولیت ورونا نیز رقم خورد. این تراژدی عاشقانه را شکسپیر در بین سال‌های 1591 تا 1595 نوشته و در سال 1597 منتشر کرد.

در نسخه اصلی نمایشنامه شکسپیر اما صحنه‌ای که ژولیت بر روی بالکن ایستاده وجود ندارد و در واقع او در کنار پنجره قرار دارد. صحنه بالکن در ویراستاری‌های بعدی و در قرن 18 میلادی به این نمایشنامه اضافه شد. همچنین دلیل عدم وجود صحنه بالکن در نسخه اصلی نیز عدم وجود بالکن در دوران شکسپیر بوده است. در واقع بالکن دست‌آورد آرشیتکت‌های ونیزی بوده که بعدها به منازل شهر ورونا نیز اضافه شد.

خانه ژولیت ورونا

پیشینه تاریخی خانه ژولیت ورونا

خانه ژولیت در شهر ورونا کشور ایتالیا، یکی از جذابیت‌های این کشور بوده که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. این خانه تاریخی متعلق به قرن 13 میلادی بوده و به علت معماری منحصر به فرد آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این خانه زمانی محل زندگی خاندان کاپلوت بوده و زندگی این خانواده در این خانه موجب شد تا برخی تصور کنند که واقعاً افسانه رومئو و ژولیت به وقوع پیوسته است. خانه ژولیت ورونا در اوایل قرن 20 میلادی به یک خانه متروکه تبدیل شده بود و در همان زمان، شهرداری خانه را خریداری کرده و آن را به یک موزه دیدنی برای علاقمندان و بازدیدکنندگان تبدیل کرد. یکی از بخش‌های جذاب معماری این خانه، بخش بالکن است. برخی بر این باورند که این همان بالکنی است که رومئو عشق خود را به ژولیت ابراز کرده است. همچنین این ساختمان بخش‌های دیگری نیز دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن نمود.

خانه ژولیت ورونا

بازسازی خانه ژولیت ورونا

اولین تلاش برای بازسازی خانه ژولیت در شهر ورونا در سال‌های 1930 میلادی انجام شد. در این زمان، انواع درب‌ها و پنجره‌های گوتیک به این مجموعه اضافه شد. همچنین بالکن معروف این خانه نیز در قرن بیستم و در بازسازی خانه، به قسمت بیرونی اضافه گردید. به همین جهت، این بالکن جزو قسمت‌های اصلی خانه به شمار نمی‌رود. فضای داخلی اسپارتی نیز مدت‌ها بعد و در سال‌های 1990، بازسازی شده و مرتب گردید.

بخش‌های مختلف خانه ژولیت ورونا

خانه ژولیت ورونا دارای دو طبقه بسیار زیبا بوده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در ادامه هر یک به تفکیک معرفی و توضیح داده می‌شوند؛

1. بیرون خانه ژولیت ورونا

در نزدیکی میدان دل اربه در شهر ورونا کشور ایتالیا، خانه‌ای به نام خانه ژولیت یا خانه عشق وجود دارد. همانطور که گفته شد، این خانه متعلق به خاندان کاپولتی بوده که ژولیت دختر این خانواده و معشوقه رومئو در آن زندگی می‌کرده است. سبک معماری خانه ژولیت ورونا، گوتیک بوده و طبق نظریات موجود در رابطه با خانه ژولیت، بالکن سنگی آن، الهام‌بخش نمایشنامه شکسپیر است. از دیدنی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های این خانه، مجسمه ژولیت بوده که یادمانی از قهرمان داستان رومئو و ژولیت شکسپیر است. این مجسمه در حیاط خانه قرار گرفته و مردم بر این باورند که با دست زدن به مجسمه ژولیت، شانس در زمینه عشقی به آن‌ها روی آورده و می‌توانند عشق مناسب خود را پیدا کنند.

بالکن معروف خانه در واقع همان بالکنی است که در زیر آن، رومئو عشق خود را به ژولیت اعتراف کرد. البته بالکن جزو بخش‌های اصلی خانه نبوده و در قرن بیستم به آن اضافه شده است. بر روی دیوار زیر بالکن، نوشته‌های زیادی از عاشقان وجود داشته که افراد را در عشق راهنمایی می‌کنند. در ابتدا اغلب افراد این یادداشت‌ها را با استفاده از آدامس بر روی دیوار می‌چسباندند. ولی در حال حاضر، پانل‌هایی وجود دارد که افراد نامه‌های عاشقانه و یادداشت‌ها را بر روی آن می‌چسبانند.

برای ورود به خانه ژولیت ورونا نیز باید از یک دالان عبور کرد که بر روی دیوارهای آن، هزاران قطعه کاغذ و نامه عشاق چسبانده شده و بر اساس همین نامه‌های عاشقانه، فیلم عاشقانه “نامه به ژولیت” ساخته شده است. در طرف دیگر خانه ژولیت، درب میله‌ای شکلی قرار دارد که هزاران قفل به نشانه عشق و پیوند ابدی توسط بازدیدکنندگان عاشق بر روی آن بسته شده است. در حیاط خانه، یک مغازه فروش اجناس یادگاری نیز بوده که بازدیدکنندگان برحسب علاقه خود، از آن خرید می‌کنند.

خانه ژولیت ورونا

2. داخل خانه ژولیت ورونا

داخل خانه به سبک رنسانس بازسازی شده، بدین صورت که بر روی دیوارهای خانه، نقش‌های زیبا و رنگارنگی وجود دارد. پنجره‌ها نیز حالت قوسی شکل دارند. سقف خانه نیز به شکل زیبایی طراحی و تزئین شده، به طوری که در زمان قرارگیری در خانه، حس خوبی به افراد دست می‌دهد. در داخل ساختمان خانه ژولیت، دو عدد کامپیوتر برای استفاده عموم قرار گرفته و افراد در صورت تمایل می‌توانند به عشق خود، ایمیل بفرستند و یا اجازه دارند به بالکن رفته و عکس یادگاری بگیرند.

در طبقه دوم این بنا، یک موزه سفالگری وجود داشته که شامل اشیای سفالی و سرامیکی مربوط به قرون وسطی و رنسانس می‌شود. این موزه در معرض بازدید عموم قرار دارد. همچنین نقاشی‌های بسیاری در داخل خانه وجود داشته که همه آن‌ها، آثار نقاشان معروف قرن شانزدهم و هفدهم میلادی است. از جمله این نقاشان که آثار زیادی از او در خانه ژولیت وجود دارد، می‌توان به امانوئل آنتونیو سیکوگنا اشاره کرد.

در خانه ژولیت ورونا، علاوه موزه سفالگری، یک موزه کوچک با لباس‌های دوره رنسانس نیز وجود دارد. همچنین تخت‌خواب ژولیت که در فیلم ساخته شده به همین نام نیز که توسط فرانکو زفیرلی از ان استفاده شد، در این موزه قرار گرفته است. تمامی فضای این خانه، حال و هوای عاشقی داشته و فضای آن بسیار عاشقانه و جذاب خواهد بود. اگرچه داستان رومئو و ژولیت تنها یک افسانه است، اما احساس واقعی افراد موجب شده تا به این خانه کشیده شوند.

خانه ژولیت ورونا

بازدید از خانه ژولیت ورونا

خانه ژولیت ورونا در بخش قدیمی و مرکزی این شهر قرار گرفته است. در صورت ورود به شهر ورونا با هواپیما، به علت اینکه فرودگاه ویلافرانسا در بخش جنوبی شهر قرار دارد، حدود 10 کیلومتر با تاکسی تا این خانه باید طی کرد. این مسیر در حدود 10 دقیقه زمان می‌برد. اما در صورت تمایل به سفر با قطار، می‌توان از شهر رم به مقصد ورونا، با قطار 200 دقیقه‌ای سفر کرد. ایستگاه قطار شهر نیز در بخش جنوبی شهر واقع شده و ایستگاه نواوآ نامیده می‌شود. از این ایستگاه تا خانه ژولیت، تنها 25 دقیقه راه با اتوبوس خواهد بود.

مقالات بیشتری بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا