تور

اجاره خودرو در دبی
استانبولترکیهجهانگردی

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال استانبول، قلب تپنده استانبول، یکی از پرترددترین مکان‌ها در استانبول میان گردشگران است. این خیابان در قسمت اروپایی شهر استانبول، بخش بی اوغلو قرار دارد. همچنین فاصله کوتاهی تا تنگه بسفر دارد و از یک سو به میدان تکسیم می‌رسد. طول خیابان استقلال استانبول به یک و نیم کیلومتر می‌رسد و یک خط مونوریل در طول آن تردد می‌کند. خیابان سنگ‌فرش‌شده، سالن‌های سینمایی، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی که در این خیابان وجود دارد، فضایی ایده‌آل را برای وقت‌گذرانی به وجود می‌آورند. جالب است بدانید خیابان استقلال استانبول برای گردشگران و عموم حکم خیابان شانزه لیزه فرانسه را دارد. فرقی نمی‌کند صبح یا شب، در تمام ساعات شور و هیجان در مردمی که به این خیابان می‌آیند حس می‌شود. این خیابان هیچ‌وقت خالی از جمعیت نیست و در فصل بهار یا نزدیک شدن به تعطیلات شلوغ‌تر خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با خیابان استقلال استانبول در ادامه همراه ما در مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

چرا خیابان استقلال؟

در ابتدا باید بگویم در خیابان استقلال استانبول، هیچ خبری از ماشین و اتوبوس نیست. این خیابان عریض و سنگ‌فرشی که از سویی به میدان معروف تکسیم (Taksim Square) می‌رسد و از سویی دیگر به ایستگاه متروی شیشانه (Şişhane). طولی برابر با ۱٫۴ کیلومتر دارد. در هنگام تردد از این خیابان با انبوهی از بوتیک‌های کوچک و بزرگ با اجناس برند های معروف روبه‌رو می‌شوید. همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران، کتاب‌فروشی، سالن سینما و تئاتر و شیرینی‌فروشی‌های قدیمی شهر در همین خیابان قرار دارند. اگر به دنبال مکانی دنج هستید، می‌توانید در یکی از کافه‌های کوچک و دوست‌داشتنی خیابان استقلال، درحالی‌که کنار خیابان روی صندلی نشسته‌اید و قهوه‌تان را می‌نوشید، از اجرای خیابانی هنرمندان جوان لذت ببرید. به گرافیتی‌های روی در و دیوار نگاه کنید و تراموای قرمزرنگ و قدیمی استانبول را ببینید.

در خیابان استقلال استانبول، تعداد زیادی ساختمانی قدیمی و زیبا توجهتان را به خودش جلب می‌کند؛ ساختمان‌هایی با معماری نئوکلاسیک، نئوگوتیک، نئورنسانس، هنرنو و معماری ملی ترکیه که اغلب آن‌ها یادگاری از دوره عثمانی هستند و در قرن‌های نوزده و بیست میلادی ساخته شده‌اند، بسیار باشکوه هستند. البته ساختمان‌هایی که به سبک مدرن و آرت دکو بنا شده‌اند، در کنار بناهای تاریخی خیابان قرار دارند.

خیابان استقلال استانبول

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

همان‌طور که گفتیم، خیابان استقلال استانبول یکی از پرترددترین خیابان‌ها در این شهر است. در این خیابان ۱٫۴ کیلومتری جاذبه‌های تاریخی بسیاری وجود دارد. قدمت بناهایی که در این خیابان وجود دارد هرکدام به دوره حکومت عثمانی‌ها برمی‌گردد. هنگام تردد در این خیابان شما می‌توانید از کلیساها، مساجد و عبادتگاه‌ها دیدن کنید، خرید کنید و به گالری‌های هنری که در این خیابان وجود دارند سری بزنید.

برج گالاتا

برج گالاتا از برج‌های قرون‌وسطی است. این برج همچون بالکن مرتفعی است که وقتی به بالای آن می‌روید تمام شهر استانبول و دریاچه مرمره زیر پای شما قرار دارد. همچنین در این برج غذاهای متنوعی از سطح جهان سرو می‌شود که هم‌زمان با سرو غذا از تماشای مناظر لذت می‌برید.

موزه مادام توسو

اگر گذرتان به خیابان استقلال استانبول افتاد، حتماً به موزه مادام توسو سر بزنید. بازدید از این موزه به‌شدت جذاب و جالب است زیرا در آن مجسمه‌های شخصیت‌های معروف دنیا به نمایش گذاشته‌اند.

کلیسا سنت آنتوان

کلیسا سنت آنتوان که با نام آنونیو دی پادووا نیز معروف است، توسط معمار ایتالیای به نام Giulio Mongeri به سبک نئوگوتیک بنا شد. دیوارهای کلیسا با موزائیک و آجرهای قرمزرنگ، ستون‌های بلند کلیسا و همچنین سقف کلیسا با گنبدهای متصل به یکدیگر بهترین نمونه از یک طراحی ایتالیایی است. نیمکت‌های چوبی زیادی برای عبادت‌کنندگان داخل کلیسا است که هنگام جشن‌ها و مراسم خاص استفاده می‌شود. هر زمانی که به داخل این کلیسا بیایید جمعیت زیادی که مشغول عبادت هستند را مشاهده می‌کنید. محوطه‌ی بیرونی کلیسا همیشه مملو از جمعیت است تا از داخل این ساختمان زیبا و چشم‌نواز دیدن کنند و در کل ایام هفته سعی می‌کنند از این کلیسای باشکوه عکس بگیرند.

خیابان فرانسوی

خیابان فرانسوی استانبول یا همان French Street در پشت خیابان استقلال استانبول قرار دارد. نام دیگر این خیابان الجزایر است. بازدیدکنندگان خیابان فرانسوی از نفوذ فرانسه در خیابان‌های باریک زیبا، پیاده‌روها و ساختمان‌های زیبا لذت می‌برند. از بوتیک‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های فرانسوی استفاده می‌کنند.

خیابان استقلال استانبول

موزه ودات ندیم تور

موزه ودات ندیم تور یکی از مکان‌های دیدنی در خیابان استقلال استانبول است. ودات ندیم تور از جمله روشنفکران مردمان ترکیه بود که در سال ۱۹۷۷ عهده‌دار فعالیت‌های فرهنگی و هنری شد. این موزه در برگیرنده اشیاء ارزشمندی از قبیل مدال، سکه، پارچه، ساعت، تسبیح و دیگر آثار هنری دست‌سازی است که در این موزه قرار دارد. همچنین بازدید از موزه ودات ندیم تور رایگان است و هر روز هفته می‌توانید از این موزه دیدن فرمایید.

کلیسا سانتا ماریا دراپیس

کلیسا سانتا ماریا دراپیس یک کلیسای رومی در استانبول است که به دلایل تاریخی بسیار ارزشمند است. این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای کاتولیک است که توسط خانواده دراپیس در سال ۱۴۵۳ بنا شد و همچنان این کلیسا توسط کشیشان فرقه فرانسیسیان که هر یکشنبه مردم را به زبان ایتالیایی موعظه می‌کنند اداره می‌شود.

میدان و موزه گالاتاسرا

زمانی که وارد خیابان استقلال استانبول از میدان تکسیم می‌شوید؛ اگر به پایین بروید، می‌توانید میدان مشهور گالاتاسرا را ببینید. همچنین موزه گالاتاسرا که جزو اولین موزه‌های ورزشی در کل جهان است، در این میدان قرار دارد. به‌جرئت می‌توان گفت یکی از باشکوه‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های استانبول است. در این موزه آثار بسیار ارزشمندی از زمان جنگ جهانی اول از ورزشکاران آن زمان توانسته‌اند مدال‌ها و تندیس‌های باشکوهی را به دست آورند قرار دارد.

موزه مولوی خانه گالاتا

اگر به مولانا و رقص عرفانی سماع علاقه‌مندید، بازدید از موزه مولوی برای علاقه‌مندان به فرهنگ تصوف خالی‌ازلطف نیست. همچنین یکشنبه‌ها ساعت ۱۷، دراویش در این مکان دور هم جمع می‌شوند و مراسم رقص سماع را اجرا می‌کنند.

پاساژ چیچک

معماری بی‌نظیر قرن نوزدهم پاساژ چیچک، توریست‌های زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند. می‌توانید با خیالی آسوده در این مکان قدم بزنید و با نشستن در زیر طاق گنبدی آن، چیزی بنوشید یا غذایی بخورید.

دومین ایستگاه قدیمی ریلی جهان

دومین مترو قدیمی دنیا پس از لندن در انتهای جنوبی خیابان استقلال استانبول قرار دارد. این مترو در سال ۱۸۷۵ میلادی احداث شده و گردشگران با این مترو می‌توانند تا منطقه کاراکوی استانبول بروند.

خیابان استقلال استانبول

در آخر

اگر به ترکیه سفر کردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن کردن از خیابان استقلال استانبول از دست ندهید. هنگام قدم‌زدن در خیابانی که فضا با بوی بلال و ذرت کبابی پر شده و نوازنده‌های خیابانی در گوشه‌گوشه آن در حال نواختن موسیقی هستند و تراموای قرمزرنگ معروف هم از کنار شما عبور می‌کند، حس و حال عکس‌های کارت‌پستالی برایتان به واقعیت می‌پیوندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا