تور

اجاره خودرو در دبی
آمریکاپروجهانگردی

روستای هواکاچینا ، پرو

در دل کویر کشور پرو روستایی زیبا و سرسبز به نام روستای هواکاچینا وجود دارد که مقصد گردشگران زیادی از سراسر دنیا است. این روستای شگفت‌انگیز توسط کویر محصور شده و دارای درختان، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع همراه یک دریاچه است. در این مکان جاذبه‌ها و تفریحات فراوانی وجود دارند که می‌توانید بهترین لحظات خود را همراه با دوستان و خانواده ثبت کنید. این روستای عجیب برای دوستداران کویرنوردی تفریحات مهیجی دارد و دارای اقامتگاه‌های گوناگون است که می‌توانید در آنجا اقامت کنید. در مجله گردشگری دوباره سفر به‌صورت کامل و مفید روستای هواکاچینا و ویژگی‌های آن ارائه شده‌ است.

معرفی روستای هواکاچینا

از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های کشور پرو روستای هواکاچینا را می‌توان نام برد که در دل کویر محصور شده و از تماشایی‌ترین مناطق طبیعی به شمار می‌رود. این روستای دیدنی در 300 کیلومتری لیما پایتخت پرو واقع شده است. روستای هواکاچینا بسیار کوچک است و جمعیت آن به 115 نفر می‌رسند. این روستا دارای افسانه‌ای شنیدنی است که به دلیل شکل گرفتن دریاچه طبیعی در آن تعریف شده است. طبق این افسانه یک شاهزاده در پی از دست دادن معشوق خود سر به بیابان گذاشته و پس از اشک‌های فراوان دریاچه شکل گرفت. افسانه‌های دیگری نیز وجود دارد که توسط افراد بومی نقل شده‌اند. در اطراف دریاچه نخل‌های زیبایی قرار دارند.

معرفی روستای هواکاچینا

تاریخچه روستای هواکاچینا

روستای هواکاچینا قدمت زیادی ندارد و در دهه ۱۹۴۰ میلادی به دلیل وجود حوضچه آب گرم معدنی و خاصیت درمانی مورد توجه ثروتمندان پرو قرار گرفت. این افراد موجب ایجاد رونق اقتصادی در روستا شدن که البته دوام بسیار کوتاهی داشت و پس از گذشت یک دهه خاصیت درمانی دریاچه اهمیت خود را از دست داد. سپس در سال ۲۰۰۰ میلادی این مکان عجیب و جادویی مورد توجه قرار گرفت و به آن لقب واحه آمریکا داده شد. علاوه بر جمعیت بسیار کم روستای هواکاچینا امروزه ده‌ها هزار گردشگر در آن وجود دارند. دریاچه روستا به طور کاملاً طبیعی شکل گرفته و به‌تدریج در اطراف آن پوشش گیاهی و جانوری متنوعی به وجود آمد و سپس انسان‌ها با ساخت خانه‌های روستایی در این محل مستقر شدند.

آب و هوای روستای هواکاچینا

کشور پرو از کشورهای بیابانی و کویری است و روستای هواکاچینا نیز مانند بسیاری از دیگر مناطق این کشور دارای آب و هوای خشک و گرم است. میزان بارش در این منطقه بسیار کم است و به دلیل کشاورزی و افزایش مصرف شخصی آب طی این سال‌ها سطح آب زیرزمینی روستا کاهش یافته و هر سال شاهد کاهش حجم دریاچه خواهیم بود. البته برای تأمین آب و جلوگیری از خشک شدن روستا از سال ۲۰۱۵ به دریاچه آب پمپ می‌شود. میانگین دمای روستای هواکاچینا در فصل تابستان یعنی از ماه ژانویه تا مارس بیشتر از ۳۰ درجه سانتیگراد است.

در فصل زمستان نیز هوا خنک‌تر می‌شود و میانگین دمای آن در ماه‌های می تا آگوست ۲۵ درجه سانتیگراد است. در کل به دلیل کویری بودن این منطقه اختلاف دما در شب و روز بسیار زیاد است. روزهای آن بسیار گرم و شب‌ها دارای دمای نسبتاً خنک است. به گردشگران توصیه می‌شود حتماً در هر موقع از سال که به این روستا سفر می‌کنند با خود لباس گرم داشته باشند چرا که شب‌ها اغلب سرد است. هنگام بعدازظهر و غروب بادهای گرمی در این منطقه می‌وزند و گاهی اوقات روستاییان و گردشگران شاهد طوفان‌های شن صحرا هستند.

روستای هواکاچینا در دل کویر

جاذبه‌های گردشگری روستای هواکاچینا

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری گوناگونی در روستای هواکاچینا وجود دارد که لحظات مفرح و هیجان‌انگیزی برای کودکان و بزرگسالان به وجود خواهد آورد. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

اسکی بر روی شن

در اطراف روستای هواکاچینا تپه‌های شنی یکپارچه‌ای وجود دارند و شما می‌توانید در تمام فصول بر روی آنها اسکی سواری کنید. می‌توانید با استفاده از لوازم مخصوص مانند چوب‌های اسکی بر روی تپه‌های شنی به سمت پایین حرکت کنید. در روستا چوب‌های اسکی مخصوص جهت این کار به فروش می‌رسند و حتی اجاره داده می‌شوند. بهترین دمای هوا برای اسکی سواری بر روی شن بعدازظهر است.

باگی سواری

بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات در روستای هواکاچینا باگی سواری است که توسط آن از یک تپه به تپه دیگر می‌روید. برای باگی سواری باید از افراد بومی کمک گرفت و نمی‌توانید خودتان رانندگی کنید. باگی سواری هنگام غروب بهترین زمان است و حین آن می‌توانید از چشم‌اندازها و مناظر اطراف لذت ببرید.

باگی سواری در روستای هواکاچینا

پیاده‌روی در صحرا

صحرای روستای هواکاچینا هنگام صبح بسیار زیبا است و برای قدم زدن و پیاده‌روی کافی است کفش‌های مناسب به پا کنید و به ماجراجویی در مناظر اطراف تپه‌های شنی بپردازید. به این منظور توصیه می‌شود نقشه راه را همراه داشته باشید تا از مسیر منحرف نشوید. همچنین یک کوله‌پشتی مناسب تهیه کنید و در آن آب و غذا به‌اندازه کافی قرار دهید و قبل از تاریک شدن هوا به روستا بازگردید.

پیاده‌روی در شب

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز و البته ترسناک در این مکان پیاده‌روی هنگام شب و دیدن ستاره‌ها است. زمانی که همه جا تاریک است می‌توانید در صحرا قدم بزنید و ستاره‌ها را تماشا کنید. ناگفته نماند که در صحرا موجوداتی مانند عقرب و مار احتمال دارد شما را نیش بزند. به همین جهت این تفریح چندان توصیه نمی‌شود و یا می‌توانید به‌صورت گروهی به صحرا بروید.

شنا و قایق‌سواری

از تفریحات آبی نباید غافل شد. دریاچه روستای هواکاچینا برای علاقه‌مندان به شنا فرصت بسیار خوبی است تا در هوای گرم منطقه از خنکی آب نهایت بهره را ببرند. در دریاچه نیز قایق‌های تفریحی وجود دارند و با سوار شدن همراه خانواده می‌توانید از مناظر اطراف دیدن کنید. از نقاط قوت روستای هواکاچینا می‌توان به امنیت بسیار بالای آن به‌خصوص برای کودکان اشاره کرد. به این ترتیب مکان مناسبی برای تفریح خانوادگی است و خانواده‌ها می‌توانند از ورزش اسکیت برد استفاده کنند. علاوه بر آن می‌توانید با کودکان خود لباس‌های مناسبی بپوشید و در تپه‌های شنی غلط بزنید. استفاده از لباس‌های پوشیده و نخی، کلاه آفتابی و ضدآفتاب از نکات مهمی هستند که هنگام صحرانوردی در روستای هواکاچینا باید رعایت کنید.

حیات وحش روستای هواکاچینا

در روستای هواکاچینا ه‌های جانوری و گیاهی گوناگون وجود دارند از جمله آنها می‌توان خزندگانی مانند مارمولک‌های کوچک و بزرگ مارها و عقرب اشاره کرد گنجشک‌های صحرایی نیز از پرندگان هستند که بر روی درختان لانه کرده‌اند و صدای آنها در روستا می‌پیچد تنها گونه‌های گیاهی منطقه درختان نخل و گرمسیری است که به صورت پوشش انبوه دیده می‌شوند در مناطق کم ارتفاع نیز می‌توان کاکتوس‌های کوچک را مشاهده نمود موجب خنک‌تر شدن هوای اطراف می‌شوند درختان نقش بسیار موثری در حفاظت از دریاچه و روستا هنگام طوفان دارند.

مسیر دسترسی به روستای هواکاچینا

برای رفتن به روستای هواکاچینا باید ویزای پرو تهیه کنید. کشور پرو در ایران فاقد سفارتخانه است و به این منظور باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، قطر یا دبی در امارات بروید. مدارک موردنیاز خود را برای ویزای توریستی پرو آماده کنید. در غیر این صورت می‌توانید به یکی از دیگر کشورهای آمریکای لاتین مانند برزیل سفر کنید و از این راه ویزای پرو را دریافت نمایید. روستای هواکاچینا در جنوب غربی پرو و در نزدیکی شهر ایکا واقع شده است. حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه رانندگی از شهر ایکا تا روستای هواکاچینا فاصله است و جاده مناسبی دارد. در طول مسیر می‌توانید از جاذبه‌های کویری و کوهستان‌های زیبا دیدن کنید. روستای هواکاچینا کوچک است و بسیاری از گردشگران در شهر ایکا اقامت می‌کنند و تنها برای استفاده از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری به روستا وارد می‌شوند.

اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی روستای هواکاجینا

روستای هواکاچینا از مناطق گردشگری در کشور پرو به شمار می‌رود و به همین دلیل از امکانات مناسبی برای اقامت گردشگران برخوردار است. اطراف دریاچه اقامتگاه‌ها و هتل‌های متنوعی وجود دارند که در تمام ایام سال آماده پذیرایی از گردشگران عزیز هستند. هتل‌ها مجلل و معمولی بوده و دارای بهترین و کامل‌ترین امکانات هستند که با قیمت بسیار مناسب می‌توانید در آنها اقامت کنید. برخی از هتل‌های معروف و باکیفیت هواکاچینا عبارت‌اند از:

هتل کوراسی

از هتل‌های کوچک و ارزان هواکاچینا است و انتخاب مناسبی برای گردشگران محسوب می‌شود. استخر، فضای سبز و بالکن‌های بزرگ از امکانات هتل کوراسی محسوب می‌شوند. اقامت اتاق‌ها برای یک شب اقامت بین ۶۵ الی ۱۰۰ دلار است.

هتل هوستریا سویزا

زیباترین هتل هواکاچینا است که در مرکز آن یک استخر زیبا قرار دارد. به تمامی امکانات رفاهی مجهز است و دو طبقه دارد. اقامت اتاق‌ها در این هتل برای یک شب اقامت بین ۶۵ تا ۱۰۰ دلار است.

هتل های روستای هواکاچینا

هتل ال هواکاشینرو

از خاص‌ترین اقامتگاه‌های هواکاچینا است که گیاهان از سقف‌ها و بالکن آن آویزان شده‌اند. زیبایی این هتل در شب بسیار زبانزد است. دارای امکاناتی همچون رستوران، بار، سالن رقص و استخر است. اقامت اتاق‌ها برای یک شب اقامت ۷۵ دلار است. علاوه بر محل‌های اقامت می‌توانید در هوای نسبتاً گرم زیر درخشش ستاره‌های روستا کمپ بزنید. روستا دارای رستوران La Casa de Bamboo است که به ارائه غذاهای بین‌المللی بسیار لذیذ و متنوع می‌پردازد. برای صرف غذاهای پرویی نیز می‌توانید رستوران Mayo را انتخاب کنید. در روستا چندین بار نیز وجود دارد که برای تهیه کوکتل می‌توانید به بار Nuna Cocina بروید.

جمع‌بندی

پرو از دیدنی‌ترین کشورهای آمریکای لاتین است و روستای هواکاچینا در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این روستای سرسبز امکانات رفاهی و جاذبه‌های متنوعی وجود دارند و با شرکت در تورهای صحرانوردی می‌توانید با هزینه مناسب سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا