تور

اجاره خودرو در دبی
استان اصفهاناصفهانایرانگردی

باغ طوبی اصفهان

باغ طوبی قسمتی از گورستان باستانی تخت فولاد اصفهان بوده است که تا چندین دهه قبل در این مکان اتاقک‌هایی به عنوان مقبره خانوادگی در این باغ زیبا وجود داشت. امروزه این گورستان تاریخی به یک باغ ایرانی اصیل تغییر کرده، زیرا ساختار این باغ براساس معماری ایرانی تشکیل شده است. باغ طوبی اصفهان از بناها و آبنماهای زیبایی برخوردار بوده که به  همین دلیل یک مکان عالی برای گذراندن تفریحات خانوادگی است. برای بازدید این باغ تاریخی می‌توانید در تمام طول هفته در هرساعت از شبانه روز به صورت رایگان از آن بازدید کنید.در ادامه همراه با مجله گردشگری دوباره سفر باشید.

معرفی باغ طوبی اصفهان

باغ طوبی یکی از مهم‌ترین گورستان‌ها در زمان تخت فولاد بوده که افراد مهمی را در آنجا به خاک سپرده‌اند. این مکان به عنوان گورستان خانوادگی نیز شهرت دارد، زیرا در چندین دهه قبل اتاق‌های در این مکان دیده شده که چندین نفر از یک خانواده در آن دفن شده است. قدمت این باغ زیبا از قرن چهارم هجری تا به الان پابرجا مانده و به همین دلیل می توان گفت این باغ مکانی تاریخی و فرهنگی مهمی در اصفهان است. امروزه با بازدید از این باغ زیبا می‌توانید شاهد مقبره‌های افراد مهمی چون محمد شیخ زاده هراتی، حسین همدانیان و… باشید.

باغ طوبی اصفهان

مقبره محمد شیخ زاده هراتی

در ضلع شرقی باغ طوبی اصفهان یک سنگ مرمر زیبا قرار دارد که نام محمد شیخ زاده هراتی بنیان گذار مدارس هراتی ، برروی آن نوشته شده است. مدرسه‌های هراتی که در دو مقطع دبستان و دبیرستان هستند از معماری اصیل ایرانی تشکیل شده‌اند که حدود 9 هزار متر مساحت دارند. محمد شیخ زاده هراتی این مدرسه را وقف آموزش و پروزش در زمان خود کرد تا بعد از مرگ خویش کسی نتواند آن را تخریب کند.

مقبره حسین همدانیان

حسین همدانیان، خیری نامدار و کارآفرینی برتر بود که یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های سیمان را این فرد تاسیس کرد. حسین همدانیان در سال 1357 در کشور لندن در گذشت که پس از بازگشت جسد آن به کشور ایران، وی را در کنار برادرش در باغ طوبی یا همان قبرستان تخت فولاد به خاک سپردند.

امکانات باغ طوبی اصفهان

باغ طوبی اصفهان امکانات رفاهی خوبی دارد که شهروندان اصفهانی و یا گردشگران می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. باغ طوبی بخشی از جاذبه گردشگری تخت فولاد بوده که هر پنجشنبه گروهی از اساتید در این مکان گردهم می‌آیند و از روایت‌های تخت فولاد برای گردشگران و یا شهروندان بازگو می‌کنند. در بخش باغ طوبی کتابخانه‌های تخصصی، سایت‌های تفریحی، موزه سنگ نوشته و… وجود دارد. باغ طوبی یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در اصفهان محسوب شده که برای برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی و مذهبی یا حتی آموزشی از آن استفاده می‌کنند.

باغ طوبی در مجاورت قبرستان مهم و تاریخی تخت فولاد قرار داشته که در زمان‌های قدیم باغ طوبی خود نیز جزئی از این قبرستان تاریخی بوده است. در قبرستان تخت فولاد آرامگاه‌های افراد مهم و معروفی قرار گرفته که به زمان‌های مختلفی باز می‌گردنند. این گورستان تاریخی را به عنوان قطعه ای از بهشت در ایران و جهان می‌شناسند. باغ طوبی به دلیل اینکه در کنار جاذبه گردشگری تخت فولاد قرار دارد به بهترین مکان برای استراحت گردشگران و یا حتی عکاسی شهروندان شده است.

باغ طوبی اصفهان

آدرس باغ طوبی اصفهان

باغ طوبی اصفهان قسمتی از گورستان تخت فولاد بوده است که بالای چندین دهه قدمت دارد. این مکان تاریخی در خیابان آزادگان، خیابان هشت متری واقع شده در خیابان معلم قرار دارد. به طور کلی باغ طوبی از نظر موقعیت جغرافیایی به اماکن تفریحی و رفاهی مانند گلستان شهدا، کلینک، ایستگاه اتوبوس بی آر تی، جاذبه‌های گردشگری چون موزه، تخت فولاد، عکسخانه قدیمی تخت فولاد، بناهای تاریخی و… قرار گرفته است. برای بازدید از باغ طوبی اصفهان می‌توانید در هرساعت از شبانه روز به صورت هر هفت روز هفته مراجعه کنید، علاوه برآن بازدید از باغ طوبی اصفهان کاملا رایگان است و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

امکانات رفاهی باغ طوبی

مساحت باغ طوبی اصفهان حدود 3 هکتار بوده که در این مکان برای استراحت گردشگران و یا شهروندان دو واحد اقامتی وجود دارد که یکی از این واحدها کاملا به سبک سنتی و یکی دیگر از آنها به سبک مدرن ساخته شده است. مساحت هر واحد نیز به طور جداگانه 90 متر است که تمام امکانات رفاهی را دارند. باغ طوبی از درختان زیادی چون درخت خرمالو، ازگیل، سیب، آلوچه، گلابی و… تشکیل شده است که همین امر باعث زیبایی دو چندان این مکان تفریحی و تربیتی می‌شود. در مجاورت باغ طوبی استخر ماهی حدود 8 هزار متر مربع قرار گرفته که گردشگران با استفاده از قایق‌های پدالی می‌توانند از این دریاچه کوچک نهایت استفاده را بکنند.

امکانات رفاهی باغ طوبی

مهدکودک باغ طوبی

باغ طوبی دارای مکان تربیتی برای کودکان بوده که در این مکان کودکان توسط مربیان مجرب و کارآزموده آموزش خواهند دید. کودکان با استفاده از دانش مربیان خود می‌توانند فرصت‌های احتماعی و آموزشی خلاقی را برای خود به وجود بیاورند. همچنین در این مکان با استفاده از امکاناتی که در اختیار کودک گذاشته می‌شود، کودک می‌تواند خود را در موقعیت‌های شغلی و اجتماعی مختلفی قرار دهد. در این مهدکودک کودک شما می‌تواند از هنرهایی مانند پخت غذا، تولید گیاه، اردوهای علمی و آموزشی و… برخوردار شوند و استعداد خود را پیدا کرده و آن را با کمک مربیان و خانواده پرورش دهد. مرکز رفاه کودک و خانواده در باغ طوبی بالای 25 سال قدمت دارد.

معماری باغ طوبی اصفهان

باغ طوبی اصفهان براساس باغ‌های اصیل ایرانی با سبک معماری اصیل ایرانی ساخته شده است که همین زیبایی باعث شده که افراد زیادی برای گذراندن وقت خود از این باغ زیبا استفاده کنند. در باغ طوبی اصفهان شما شاهد انواع بناهایی با معماری ایرانی و آبنماهای سنتی هستید که نمای زیبایی به این باغ تاریخی داده‌اند. باغ طوبی اصفهان دارای آلاچیق و صندلی‌هایی برای نشستن گردشگران و یا شهروندان اصفهانی است. باغ طوبی بهترین باغ‌های عمومی شهر اصفهان است که برای تفریحات خانوادگی می‌توانید به آنجا بروید.

امکانات رفاهی باغ طوبی

سخن پایانی

باغ طوبی اصفهان یکی از زیباترین باغ‌های عمومی در استان اصفهان است که یک مکان عالی برای گذراندن وقت خود در کنار خانواد محسوب می شود. باغ طوبی علاوه براینکه مکان تفریحی شناخته شده است، می توان از آن برای مراسمات‌های مذهبی و تربیتی نیز استفاده کرد. مساحت این باغ سنتی حدود 3 هزار هکتار بوده که در نزدیکی انواع امکانات رفاعی و گردشگری اصفهان قرار گرفته است. در این باغ زیبا شما شاهد انواع بناهای سنتی و مدرن، آبنماهای سنتی و زیبا خواهید بود.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا