تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

قدیمی ترین هتل های تهران

قدیمی ترین هتل‌ های تهران جزو هتل‌ها و مراکز اقامتی هستند که با معماری قدیمی ساخته شد‌ه‌اند. در کل اقامت در هتل‌ های قدیمی می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش باشد و حال و هوای نوستالژی را در گردشگران زنده کنند. بسیاری از افرادی که به هر دلیلی عازم تهران شده‌اند، ترجیح می‌دهند به جای اقامت در هتل‌ های لوکس و پر هزینه، هتل‌ های قدیمی را انتخاب کنند.

قدیمی‌ترین هتل‌ های پایتخت از زمان قاجاریان و به سبک معماری اروپایی ساخته شده‌اند. پس از آن نیز هتل‌ها به زمان محمد رضا شاه پهلوی و دوران پس از انقلاب تعلق دارند. با ما در این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید تا نام، آدرس، شماره تلفن و امکانات قدیمی‌ترین هتل های پایتخت را بشناسید.

در این روزها که تقریبا دسترسی به هرچیزی با یک کلیک ساده امکان پذیر است با یک جستجوی ساده، می‌توان به لیست بهترین هتل‌های تهران دسترسی پیدا کرد و با مناسب‌ترین هزینه و قیمت، هتل یا اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کرد. سایت اسنپ‌تریپ، تنوع بالایی از اقامتگاه و هتل تهران را در خود جای داده؛ از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره، تا هاستل‌های مقرون به صرفه، و خانه مسافر و مهمانسراهای اقتصادی در قلب شهر.

هتل‌های قدیمی تهران؛ اقامتگاهی نوستالژیک و پر از آرامش

قدیمی ترین هتل‌ های تهران عبارتند از:

هتل آزادی تهران

یکی از قدیمی ترین هتل‌ های تهران، هتل آزادی تهران است که در گذشته با نام هتل هایت شناخته شده بود. از سال ۱۳۷۰ نام این هتل به هتل پنج ستاره پارسیان آزادی تهران تغییر یافت. هتل آزادی از معروف‌ترین و با سابقه‌ترین هتل‌های تهران است که حتی با وجود هتل‌های لوکس هنوز طرفداران خاص خود را دارد. این هتل از ۴۷۵ واحد برای اقامت برخوردار شده است و ۲۶ طبقه مختلف دارد.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

از جمله مهم‌ترین امکاناتی که در این هتل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد می‌توان به رستوران، کافی شاپ، سونا و جکوزی، سالن ورزشی، استخر و امکانات تخصصی برای هر اتاق اشاره کرد. با توجه به این که فعالیت این هتل مطابق با محیط زیست انجام می‌شود و این هتل دوست دار محیط زیست است، هتل آزادی را هتل سبز نیز می‌خوانند. این هتل باشکوه در نبش خیابان احمدی زمانی و در میدان قدس تهران واقع شده است.

آدرس هتل آزادی تهران: میدان قدس، خیابان دربند، نبش خیابان احمدی‌زمانی. شماره تماس: ۰۲۱۴۷۶۲۳۳

هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران از دیگر هتل‌های قدیمی و بزرگ تهران است. این هتل که در سال ۱۳۴۱ و با نام هتل رویال هیلتون ساخته شد، امروزه با نام هتل پارسیان استقلال تهران شناخته می‌شود. این هتل دو برج غربی و شرقی دارد. در برج غربی هتل استقلال ۲۶۱ سوئیت برای اقامت در نظر گرفته شده‌اند. در برج شرقی نیز ۲۹۱ سوئیت با امکانات مختلف در اختیار مسافران قرار گرفته است.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

این هتل قدیمی با معماری جذابی که دارد همچنان یک هتل لوکس در تهران به شمار می‌آید. هتل استقلال در تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولیعصر قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین و برترین امکانات آن می‌توانیم به کافی شاپ، فروشگاه‌های لوکس، پارکینگ بزرگ، هفت رستوران با غذاهای خوشمزه و متفاوت، صندوق امانات و انبار چمدان اشاره کنیم.

آدرس هتل قدیمی و لوکس استقلال تهران: تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولیعصر، هتل بین‌المللی پارسیان استقلال تهران. شماره تماس:۰۲۱۲۲۶۶۰۰۱۱

هتل هما تهران

هتل پنج ستاره هما تهران در سال ۱۳۵۲ ساخته شده و هم ‌اکنون یکی از قدیمی ترین هتل‌ های تهران است. این هتل معروف و محبوب دارای ۱۶ طبقه و ۱۷۷ اتاق برای اقامت مسافران است. با توجه به این که هتل هما انواع غذاهای فرنگی، دریایی، سنتی، گیاهی، فست فود و غذاهای اصیل ایرانی را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد، همواره طرفدار دارد. این هتل از امکاناتی نظیر کافه و سوپر مارکت برخوردار شده است و نظم زیادی دارد.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

آدرس و شماره تماس هتل: خیابان ولیعصر، خیابان شهید خدامی. شماره تماس: ۰۲۱۴۷۶۲۳۳

هتل گراند تهران

به جرئت می‌توان گفت که قدیمی‌ترین هتل در تهران هتل گراند است که در اواخر دوران قاجار احداث شد. این هتل در میان قدیمی ترین هتل‌ های تهران عمری بیشتر دارد و از الگوی پذیرایی منحصر به فردی با سبک پذیرایی استقبال می‌کند. هتل گراند تهران توسط یک مهاجر قفقازی به نام باقرخان و در خیابان لاله زار جنوبی تهران ساخته شد. این هتل فراتر از این که یک هتل و یک مرکز اقامت باشد، محلی برای اجرای نمایشنامه‌های میرزاده عشقی و شعر خوانی‌های عارف قزوینی بود.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

در داخل این هتل امکانات رایگانی همچون تلفن، تهویه مطبوع، دسترسی به اینترنت، شبکه تلویزیونی، صندوق امانات، وعده صبحانه و سشوار قرار گرفته‌اند. همچنین هتل گراند تهران یا هتل بزرگ تهران هتلی دارای استخر، سونامی، سالن‌های همایش و سفره خانه سنتی یا حتی آژانس هواپیمایی است و می‌تواند به خوبی نیاز شما مسافران گرامی را برطرف کند.

آدرس و شماره تماس هتل گراند: خیابان ولی عصر، نبش مطهري. 021 8855 9502

هتل لاله تهران

هتل لاله هتلی بین المللی در پایتخت است که از سال ۱۳۵۰ تا به امروز همواره پذیرای قدم‌های مسافرین بوده است. این هتل در سال ۱۳۷۶ یک بار بازسازی شده است اما همچنان جزو قدیمی ترین هتل‌ های تهران است که از سبک معماری ویژه‌ای نیز برخوردار گردیده است. سطح بالای کیفیت خدمات و برخورداری از امکانات اختصاصی هستند که این هتل را به هتل پنج ستاره تبدیل کرده‌اند.  هتل لاله دارای ۳۷۲ واحد اقامتی در ۱۳ طبقه است. تخت‌های اتاق‌های این هتل به صورت دو نفره، یک نفره و سوئیت‌های سه تخته سه نفره هستند.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

این هتل از یک پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو که رایگان هم هست برخوردار شده و رستورانی با ظرفیت ۸۰ نفر دارد. اینترنت رایگان، وسایل بدنسازی، فضای سبز، خدمات پزشکی، خشکشویی، آرایشگاه و ارائه خدمات پذیرش به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان از امکانات این هتل هستند

آدرس و شماره تماس هتل لاله تهران: خیابان دکتر فاطمی، نبش خیابان حجاب. 02188965021

هتل هویزه تهران

هتل هویزه به عنوان یکی از قدیمی ترین هتل‌ های تهران از سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را آغاز نمود. و در سال ۱۳۹۴ به خاطر افزایش سطح کیفی مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل دارای ۱۵ طبقه و ۲۹۶ تخت است. برای رزرو اتاق شما باید نوع تخت را که وی آی پی و معمولی است را انتخاب کنید. همچنین تعداد نفرات به هنگام رزرو اتاق مشخص می‌شوند.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

هتل هویزه تهران نیز همانند سایر قدیمی ترین هتل‌ های تهران از امکانات ویژه برخوردار شده است. این هتل دارای رستورانی با ظرفیت ۱۳۵ نفر است. در این رستوران انواع غذاهای سنتی غذاهای فرنگی و غذاهای ایرانی طبخ می‌شوند. در ضمن پارکینگ رایگان، اینترنت نامحدود رایگان، اتاق چمدان، آرایشگاه، پذیرش ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس، کتابخانه، صندوق امانات و مواردی از این قبیل در میان امکانات هتل هویزه به چشم می‌خورند. بنابراین این هتل محلی برای اقامت است که می‌تواند یک یا چند شب آرامش را نصیب شما کند.

آدرس و شماره تماس هتل هویزه تهران: خیابان طالقانی، نبش استاد نجات ‌الهی، پلاک ۱۱۵، ۰۲۱۸۸۸۰۴۳۴۴

هتل جهان

هتل جهان از هتل‌های بسیار قدیمی تهران به شمار می‌آید که در دوران فتحعلی شاه قاجار ساخته شد. این هتل در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است و با ۶۰ اتاقی که دارد، در زیر مجموعه هتل‌های سه ستاره به شمار می‌آید. جالب‌ترین نکته‌ای که می‌تواند توجه شما را به خود معطوف کند، این است که اولین رستوران هندی در این هتل ساخته شد. لاوی که برای هتل جهان در نظر گرفته شده است، پر از آثار هنری است. در این لابی نقاشی‌های پادشاهان قاجاری و کلکسیونی از ساعت‌های قدیمی، لباس‌های کارکنان قدیمی این هتل و همچنین آینه کاری‌ها باعث می‌شوند که حال و هوای خاص به مسافرین این هتل القا شود.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

هتل جهان امکانات بی‌نظیری را در اختیار مسافرین قرار داده است. رستوران، پارکینگ، آژانس هواپیمایی، اینترنت رایگان و مواردی از این قبیل هستند که آن را به هتلی مقرون به صرفه تبدیل کرده‌اند.

آدرس و شماره تلفن هتل جهان: خیابان ولی عصر، نبش طالقانی، کوچه رحیم زاده شماره17، 02166400442

هتل سیمرغ تهران

در این روزها که یافتن یک هتل ۵ ستاره خوب کار آسانی نیست، شما باید با انواع هتل‌های قدیمی تهران آشنایی داشته باشید. هتل سیمرغ یکی از همین هتل‌ها است. در قدیم نام این هتل، هتل میامی بوده است. هتل سیمرغ از سال ۱۳۴۲ احداث شد. این هتل که هتلی چهار ستاره و واقع شده در خیابان ولیعصر تهران است، از رستورانی لوکس با غذاهای ایرانی و فرنگی برخوردار شده است. دمنوش کده،

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

مجموعه آبی، سالن ورزشی، فروشگاه و سونا و جکوزی سایر امکاناتی هستند که مسافرین هتل سیمرغ می‌توانند از آن برخوردار شوند. با توجه به چنین امکاناتی هتل سیمرغ می‌تواند اقامتگاهی مقرون به صرفه و لوکس و اقتصادی در قلب شهر تهران باشد.

آدرس و شماره تلفن هتل سیمرغ: خیابان ولیعصر، نرسیده به پارک ساعی، نبش کوچه دلبسته، 02188719911

هتل انقلاب تهران

هتل رویال گاردن یا هتل پارسیان امروزی که با نام هتل انقلاب معروف شده است، در سال ۱۳۶۵ احداث شد. از آنجایی که سطح کیفیت این هتل و خدمات آن پس از مدتی کاهش یافت، در سال ۱۳۹۷ آن را بازسازی کردند. این هتل ۴ ستاره دارای ۲۴۷ اتاق و سوئیت است. این مجموعه اقامتی از تمامی امکانات منحصر به فرد قدیمی ترین هتل‌ های تهران یعنی رستوران، کافی شاپ، استخر، سونای خشک، جکوزی و … برخوردار شده است.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

آدرس و شماره تماس هتل انقلاب: تهران، خيابان طالقاني، بين خيابان وليعصر و حافظ، 5-88937251

هتل اوین

هتل زیبای اوین در اتوبان یادگار امام و بزرگراه شهید چمران واقع شده است. این هتل ۴ ستاره از دو بال غربی و دو بال جنوبی  برخوردار شده و در سال ۱۳۴۸ پایه گذاری شده است. این هتل امروزه با تلفیق معماری مدرن و سنتی می‌تواند محیطی برای استراحت شما باشد. امکاناتی مثل رستوران و اینترنت رایگان در هتل اوین قرار دارند.

قدیمی ترین هتل‌ های تهران

آدرس و شماره تلفن هتل اوین: تهران، بزرگراه چمران، 021 91014211

سخن پایانی

در این مطلب از مجله گردشگری دوباره سفر در مورد قدیمی ترین هتل‌ های تهران صحبت کردیم. هتل‌های تهران به دو دسته لوکس جدید و سنتی قدیمی تقسیم می‌شوند. در این میان هتل‌های قدیمی در کنار هتل‌های جدید همچنان طرفداران خود را دارند‌. هتل لاله، سیمرغ، انقلاب، اوین، هویزه، گراند، آزادی و استقلال از جمله هتل‌های قدیمی تهران هستند. برخی این هتل‌ها بازسازی و ‌مرمت شده‌اند و برخی دیگر از زمان احداث تا به امروز همان طور مانده‌اند. شما می‌توانید جهت رزرو هر کدام از این هتل‌ها با شماره‌های تماس ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا