تور

اجاره خودرو در دبی
استان تهرانایرانگردیتهران

دیدنی های پارک جنگلی شیان تهران

دیدنی های پارک جنگلی شیان تهران

در این پست از مجله گردشگری دوباره سفر قصد معرفی دیدنی های پارک جنگلی شیان تهران را داریم. پس درادامه با ما همراه باشید. تا با این پارک جنگلی استان تهران بیشتر آشنا شویم.

شیان یکی از پارک‌های جنگلی شهر تهران و بخش شمیرانات می باشد. که دارای بیش از ۱۰۰۰ هکتار وسعت است. این پارک جنگلی از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق به شهرک امید، باغ پرندگان و از غرب به ده لویزان امتداد میابد. این پارک در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

جاذبه گردشگریشیان ، پارک شیان تهران

آشنایی با پارک جنگلی شیان

تمامی مسیرهای رفت و آمد، پارک جنگلی شیان سنگ فرش شده است. و تزئیناتی اعم از برکه ها و آبشارهای زیبا، پل های چوبی، سایه بان هایی از جنس نی و پوشال، تابلوهای راهنمای چوبی با خط نستعلیق، آلاچیق ها و نیمکت های چوبی، منظره و مکان تفریحی زیبا و دلپذیزی را خلق کرده است.

همچنین برای عکاسی از این باغ با دوربین های حرفه ای باید هزینه ای را بپردازید. ولی برای گوشی پرداخت هزینه لازم نیست. در ادامه با برخی از جاذبه گردشگری پارک جنگلی شیان تهران آشنا می شویم.

۱. باغ پرندگان پارک جنگلی شیان

یکی از جذاب ترین دیدنی های پارک جنگلی شیان، باغ پرندگان میباشد. فاز اول این در اوایل سال ۹۲ افتتاح گشت. و در بخش شرقی پارک واقع شده است. که دارای وسعتی  حدود ۲۳ هزار هکتار میباشد. این قسمت از باغ مختص پرندگانی است. که توانایی پرواز را ندارند. یا می بایست در قفس نگهداری شوند.

از همان ابتدا بیش از ۲۰ هزار گونه مختلف پرنده در نظر گرفته شده است. که می توان از پرندگانی از قبیل انواع نژادهای مختلف آسیایی و آفریقایی چون: انواع طوطی، کبوتر، جغد، عقاب، کرکس، شاهین، طاووس، فلامینگو، مرغابی، شترمرغ و انواع پرندگان آبزی نام برد.

یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین بخش هایی که در باغ پرندگان ایجاد شده است. کبوترخانه ای در قسمت شمال غربی پارک می باشد. این کبوترخانه به سبک صفوی طراحی گشته است.

باغ پرندگان ، پارک جنگلی شیان

فاز دوم باغ پرندگان 

قسمت درگیر باغ یعنی فاز دوم، که سال ۹۶ بهره برداری شده است. به تماشا نشستن پرندگانی می باشد. که آزادانه پرواز میکنند البته در زیرسقفی توری شکل، بر روی ۱۲ ستون فولادی و دارای ۳۰ مترارتفاع است. تا منظره های خاطره انگیزی را برای شمار رقم بزند.

باغ پرندگان، شیان

۲. پوشش گیاهی پارک جنگلی شیان 

در این پارک هزاران گونه درختی و گیاهی در طی سال ها کاشته و پرورش یافته اند که از دیدنی های وارک جنگلی شیان محسوب می شوند. هنگامی که وارد فضای پارک جنگلی شیان می شوید. و وارد جاده های پیچ در پیچ  پیش آن می شوید. در اطراف خود درختان سر به فلک کشیده‌ کاج، سرو، چنار، بلوط، اقاقیا، افرا مشاهده خواهید کرد.

پوشش گیاهی ، گردشگری پارک جنگلی شیان

۳. امکانات پارک جنگلی شیان 

این پارک دارای تمام امکاناتی که برای یک پیک‌نیک یک روزه موردنیاز است، می باشد. همچنین دارای امکانات رفاهی نظیر کافی شاپ، رستوران، مسجد نیمکت، آلاچیق، منقل کباب‌پز، سطل‌های زباله، سرویس بهداشتی می باشد. یکی از مهم ترین امکاناتی که در پارک جنگلی شیان وجود دارد. انواع زمین های بازی کودکان و بزرگسالان می باشد. با وقت گذرانی در زمین‌های ورزشی، میز‌های پینگ پنگ، مسیر دوچرخه سواری  بهترین خاطرات خود را می توانید رقم بزنید.

جاذبه گردشگری پارک جنگلی شیان

مکان

جاذبه گردشگری پارک جنگلی شیان در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران در منطقه شمیرانات واقع شده است.  این پارک دارای ورودی‌های متعددی می باشد. و در حال حاضر دارای دو ورودی قابل استفاده می باشد.

درب اصلی آن که از سمت ابتدایی بزرگراه همت، پایین تر از اتوبان بابایی واقع شده است. و ورودی دیگر که به سمت ده لویزان باز می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا