تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهربازی‌ها در مشهد است و همه‌روزه از گردشگران و مسافران عزیز استقبال می‌کند. در این شهربازی تقریباً هر نوع وسایل بازی وجود دارد و کودکان و بزرگسالان در کنار یکدیگر می‌توانند لحظات شاد و مفرحی را تجربه کنند. در مجله گردشگری دوباره سفر شهربازی قهرمانان مشهد به‌صورت کامل توضیح داده شده و شما می‌توانید با ویژگی‌ها و امکانات آن آشنا شوید.

معرفی شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان فعالیت خود را از ۱۰ سال پیش با وجود کم و کاستی‌ها آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ توسط سرمایه‌گذاران خصوصی به بازسازی کامل آن پرداخته شد. این شهربازی دارای سه هکتار مساحت است و از دو مجتمع سرپوشیده، یک فضای روباز و پارکینگی با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو برخوردار است. به دلیل این که زمان زیادی از بازسازی آن نمی‌گذرد از مدرن‌ترین و مجهزترین وسایل و امکانات بهره‌مند بوده و به یکی از بهترین مجموعه‌های تفریحی و گردشگری شهر مشهد تبدیل شده است. انواع امکانات تفریحی، رفاهی، خدماتی و فضای سبز در این مجموعه هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند و یکی از شلوغ‌ترین شهربازی‌های کشور به شمار می‌رود.

شهربازی قهرمانان مشهد

امکانات تفریحی شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان بسیاری از وسایل بازی برای تمامی سنین را فراهم کرده و چندین ساعت شما را به سرگرمی مشغول می‌کند. در فضای روباز شهربازی، بازی‌های بسیار مهیج و متنوعی وجود دارند که شامل سورتمه‌سواری، سالتو ۴۰ نفره، ترن هوایی، پرواز در آسمان، ژیروسکوپ، خانه وحشت، اسکیت یو و گاو وحشی هستند. معرفی برخی بازی‌ها به‌صورت زیر است:

سورتمه‌سواری

سورتمه از وسایل حمل‌ونقل است که چرخ ندارد و معمولاً در ورزش‌های زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید در شهربازی قهرمانان مشهد سورتمه‌سواری را تجربه کنید. سورتمه‌ها به‌صورت دو نفره هستند که به یک مرکز متصل شده‌اند و به‌صورت دورانی بالا و پایین می‌شوند.

سالتو ۴۰ نفره

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شهربازی قهرمانان سالتو است که می‌توانید همراه با دوستان خود یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات را تجربه کنید. این وسیله شبیه به تاب بوده و توسط یک محور ضخیم به محور چرخش متصل می‌شود و به چرخش در می‌آید. دارای ۴۰ نفر ظرفیت است و صندلی‌های آن نیز به چرخش در می‌آیند.

سالتو ۴۰ نفره در شهربازی قهرمانان مشهد

ترن هوایی

برای تجربه هیجان زیاد از ترن هوایی غافل نشوید. این ترن دارای یک مسیر پر پیچ و خم است و در طول مسیر از شما عکس می‌گیرد و شما می‌توانید چهره خودتان را در لحظات مختلف مشاهده کنید.

شهربازی قهرمانان مشهد
شهربازی قهرمانان مشهد

بازی‌های خانوادگی و کودک شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان از بهترین جاهای تفریحی برای خانواده‌ها است. در این شهربازی وسایلی مانند چرخ‌وفلک، قطار خانواده، تاب بزرگسالان، کشتی صبا، فوتبال دستی، بانجی جامپینگ، اتاق آینه، سینما هفت بعدی و آمفی‌تئاتر ویژه خانواده‌ها قرار گرفته‌اند. با سوار شدن بر چرخ‌وفلک می‌توانید نمای کلی از شهر مشهد را مشاهده کنید. هیجان‌انگیزترین بازی‌های این قسمت را می‌توان به بانجی جامپینگ نسبت داد که برای چند ثانیه سقوط آزاد را تجربه خواهید کرد.

بخش دیگری ویژه کودکان در شهربازی قهرمانان در نظر گرفته شده که بازی‌هایی مانند فانوس، مری گرند، کشتی کودک، ماشین برقی، تاب کودک، قطار، ترافیک کودک، ترن هوایی کودک، فیل پرنده، ترامپولین، شاتل باس، قو گردان، سفینه کودک و کاترپیلار هستند. یکی از بهترین آنها ترافیک کودک است که بچه‌ها علاوه بر تفریح با مسائل رانندگی و ترافیک آشنا می‌شوند. در این بخش موتورهای مختلفی وجود دارند که در مسیرهای مشخص با رعایت قوانین رانندگی می‌توان حرکت کرد.

ترامپولین نیز علاوه بر تفریح به‌عنوان یکی از رشته‌های ژیمناستیک شناخته می‌شود و برای کودکان مفید است. ناگفته نماند بخش ویژه‌ای به نام کلوپ کودک ویژه کودکان و خانواده در شهربازی قهرمانان وجود دارد. در این بخش کودکان می‌توانند از بازی‌های استخر توپ، استخر ماسه، میز بیلیارد، اتاق بازی و ماجراجویان استفاده کنند. همچنین مجهز به سالن جشن تولد است و می‌توانید در آن جا برای کودکان خود تولد برگزار کنید.

شهربازی قهرمانان مشهد
شهربازی قهرمانان مشهد

مجموعه سرپوشیده شهربازی قهرمانان مشهد

مجموعه سرپوشیده فرابازی شهربازی قهرمانان از محبوب‌ترین بخش‌ها به‌خصوص برای جوانان است. این مجموعه دارای ۵۰۰۰ متر مربع مساحت بوده و برای طراحی آن از جهان‌های موازی و متاورس الهام گرفته‌اند. رنگ و نورپردازی‌های حرفه‌ای مانند شفق‌های قطبی حس و حال هیجان‌انگیزی به این مجموعه بخشیده است. محبوب‌ترین بازی‌های آن عبارت‌اند از:

VR پارک

از محبوب‌ترین بخش‌های شهربازی قهرمانان پارک VR است که می‌توانید خودتان را به‌عنوان قهرمان بازی تصور کنید. با انتخاب اسلحه ضربه‌های آن را حس خواهید کرد و در صورت داشتن شمشیر می‌توانید آن را لمس کنید. بازی‌های این مجموعه بر اساس واقعیت مجازی ایجاد شده‌اند. از محبوب‌ترین بازی‌های آن آدم پرنده است که در این حالت می‌توانید پرواز را تجربه کنید. از جمله بازی‌های دیگر این مجموعه می‌توان به بازی مهیج زندان برای افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های جنگی هستند، پیاده‌روی فضایی برای علاقه‌مندان به فضا و کهکشان، شبیه‌ساز پرواز، موتور و ماشین مسابقه و سینمای VR اشاره کرد.

شهربازی قهرمانان مشهد
شهربازی قهرمانان مشهد

دستگاه بوکس

با این دستگاه می‌توان قدرت خود را سنجید. به این منظور به هر بازیکن ۶۰ ثانیه فرصت داده می‌شود تا به میت بوکس مشت بزند. این دستگاه در بین جوانان بسیار پرطرفدار است؛ چرا که معمولا جوانان سعی دارند قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشند.

لیزر ماز

این بازی از یک مسیر پر پیچ و خم تشکیل شده که پر از نورهای لیزری است. طبق این بازی افراد بدون برخورد به لیزرها باید به خط پایان برسند. هر زمان که به لیزرها برخورد کردید صدای آژیر پخش می‌شود. هیجان بالا، سرعت عمل و مدیریت استرس از ویژگی‌های این بازی هستند.

بازی‌های کنسولی قهرمانان

در این بخش به‌روزترین و پیشرفته‌ترین کنسول‌ها قرار دارند و شما می‌توانید با انواع بازی‌های کنسولی آشنا شوید. این مجموعه از ۲۱ متر مربع و ۳ کانتر دونفره تشکیل شده است. همچنین برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای بسیار هیجان‌انگیز است.

بولینگ قهرمانان

بولینگ از ورزش‌های مفرح شهربازی قهرمانان مشهد است. در این بازی یک توپ بزرگ و نسبتاً سنگین را بر روی صفحه مسطح به حرکت در می‌آورید و باید پین‌ها را بیندازید تا امتیاز بگیرید. بازیکنان در هر دست دو بار فرصت دارند توپ را پرتاب کنند. اگر در پرتاب اول تمام پین‌ها بیفتند امتیاز کامل را می‌گیرید. بهترین امتیاز در بازی بولینگ ۳۰۰ امتیاز است و برای کسب آن باید هدف‌گیری صحیح و حفظ تعادل داشته باشید. از دیگر بازی‌های مجموعه سرپوشیده فرازمینی می‌توان به فوتبال دستی، بیلیارد، دارت، ایرهاکی، سالن تیراندازی، ماشین کوبنده، دربی دوچرخه و صخره‌نوردی اشاره کرد که بسیار سرگرم‌کننده هستند.

شهربازی قهرمانان مشهد
شهربازی قهرمانان مشهد

امکانات رفاهی شهربازی قهرمانان مشهد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که شهربازی قهرمانان را از سایر شهربازی‌ها متمایز می‌کند وجود امکانات رفاهی و خدماتی متنوع است. این امکانات عبارت‌اند از:

  • رستوران‌های باکیفیت و متنوع مانند کنتاکی بزرگمهر، سفره‌خانه سنتی الماس، به وقت سیب‌زمینی
  • کافی‌شاپ فرابازی، فست‌فود فرابازی، فست‌فود چرخ‌وفلک، فست‌فود تاپ، ساندویچ و کباب ترکی
  • غرفه‌های نوشیدنی
  • سوپر مارکت
  • دسترسی آسان معلولین و افراد جانباز
  • سرویس بهداشتی و اتاق تعویض پوشک و شیردهی ویژه مادران
  • نمازخانه و مسجد
  • پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو

مسیر دسترسی به شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان در بلوار خیام شمالی و حاشیه میدان خیام مشهد واقع شده است. برای دسترسی به شهربازی مسیرهای متعددی وجود دارد که می‌توانید از مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید. انواع مسیرهای دسترسی به شهربازی قهرمانان عبارت‌اند از:

دسترسی از حرم امام رضا

بلوار شیرازی یکی از مسیرها در اطراف حرم امام رضا است که می‌تواند شما را به شهربازی قهرمانان برساند. با وارد شدن به بلوار شیرازی از میدان شهدا و بلوار قرنی عبور کنید تا به میدان فردوسی برسید. پس از آن از خروجی اول به سمت راست حرکت کنید و وارد بلوار خیام جنوبی شوید. همچنین مسیر دیگر بلوار طبرسی است که باید از میدان فجر عبور کنید و وارد بزرگراه بابا نظر شوید. پس از آن به میدان امام حسین می‌رسید و با عبور از آن وارد میدان خیام می‌شوید.

دسترسی از پارک وکیل‌آباد

پس از تفریح و سرگرمی در پارک وکیل‌آباد مسیر خود را به سمت بلوار نمایشگاه تغییر دهید و وارد بزرگراه امام علی شوید. در ادامه از میدان فهمیده عبور کنید و وارد میدان خیام شوید.

دسترسی با مترو

ایستگاه خیام در ابتدای بلوار خیام جنوبی، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به شهربازی است. برای رفتن به شهربازی باید سوار خط ۸۸ شوید.

دسترسی با اتوبوس

خط ۲۸ از میدان شهدا، خط ۸۸ از پایانه آزادی، خط ۹۹ از پایانه وکیل‌آباد، خط ۳ از پایان الهیه و خطوط ۸ و ۹ از میدان خیام خطوطی هستند که از طریق اتوبوس می‌توانید به شهربازی قهرمانان بروید.

بازدید از شهربازی قهرمانان مشهد

شهربازی قهرمانان شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱ بامداد و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۷ تا ۱ بامداد فعالیت خود را آغاز می‌کند. این شهربازی تا حرم امام رضا با ماشین حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد. با توجه به امکانات و بازی‌های متنوعی که در شهربازی وجود دارد از یک ساعت به بالا می‌توانید در این شهربازی مشغول تفریح شوید. علاوه بر این که برای هر دستگاه باید مبلغ جداگانه‌ای پرداخت کنید. افراد بالای ۳ سال نیز برای ورود به شهربازی باید هزینه ورودی پرداخت کنند. در اطراف شهربازی جاذبه‌های دیدنی گوناگون مانند پارک ساحلی آفتاب، باغ پرندگان، باغ پروفسور بازیما و سرزمین عجایب وجود دارند و می‌توانید از آنها نیز بازدید کنید.

شهربازی قهرمانان مشهد

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات جامع و مفیدی از امکانات و خدمات شهربازی قهرمانان مشهد ارائه شد. مسافران و گردشگران عزیز می‌توانند با تورهای مشهد به این شهر سفر کنند و پس از زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا لحظات به یاد ماندنی را در این شهربازی تجربه کنند.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا