تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

بازار گل مشهد

مشهد از شهرهای زیارتی و سیاحتی مهم کشور است که علاوه بر بارگاه امام رضا جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز در خود جای داده است. یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی این شهر بازار گل مشهد است. تنوع گل‌ها در این بازار بسیار زیاد بوده و به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گل شرق کشور شناخته می‌شود. یکی از بهترین مراکز خرید مشهد است و برای علاقه‌مندان به گل و گیاه مکان رؤیایی و فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. حتی اگر قصد خرید گل و گیاه ندارید پیشنهاد می‌شود در بین گل‌های متنوع و خوشبوی آن قدم بزنید تا روحیه‌تان تازه شود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با مجله گردشگری دوباره سفر همراه باشید.

معرفی بازار گل مشهد

بازار گل مشهد در مجتمع تجاری فتح‌آباد واقع شده و یکی از متفاوت‌ترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود. در این بازار انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی به فروش می‌رسند. علاوه بر آن انواع محصولات دکوری، ظروف سفالی و چوبی، وسایل تزیینی و خرده‌ریزهای فراوانی در این بازار عرضه می‌شوند. در این بازار تعداد بسیاری مغازه عمده‌فروشی و خرده‌فروشی وجود دارند و بسیاری از فروشندگان سطح مشهد گل و گیاه خود را از آنجا بازار تأمین می‌کنند.

تنوع گل و گیاه در این بازار بسیار بالا بوده و می‌توانید تازه‌ترین و خاص‌ترین گل‌ها را تهیه کنید. به‌صورت یک فضای مستطیل شکل بسیار بزرگ دیده می‌شود که سراسر آن عطر خوش گل‌های رنگارنگ به استشمام می‌رسند. بازار گل در تمام ایام سال شلوغ است و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. بسیاری از مردم و فروشندگان از خارج مشهد به این بازار می‌آیند و اقلام موردنیاز خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری می‌کنند.

معرفی بازار گل مشهد

غرفه‌های بازار گل مشهد

بازار گل دارای چندین غرفه مختلف بوده که به فروش عمده و جزئی گل و گیاه و دیگر اجناس می‌پردازند. رایج‌ترین محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسند شامل انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی، محصولات دکوری و لوازم مربوط به جشن تولد و عروسی هستند. اغلب غرفه‌ها مربوط به فروش گل و گیاه از جمله درختچه‌ها، گل‌های تایلندی، انواع بذر سبزیجات، درختان میوه و… هستند.

بخش دیگری از بازار متعلق به غرفه‌های لوازم قنادی و جشن تولد است. در این غرفه‌ها می‌توانید هر گونه وسایل تزیینی سفره عقد و عروسی و تولد را تهیه کنید. غرفه‌های فروش وسایل دکوری در نوع خود بی‌نظیر و جذاب هستند و به فروش زیباترین وسایل تزیینی مانند ساعت، میز و صندلی، مجسمه‌های سفالی و دیگر تزیینات کوچک و بزرگ می‌پردازند. غرفه‌ها به‌صورت منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. غرفه‌هایی که محصولات مشترک عرضه می‌کنند کنار هم هستند و به‌صورت مجموعه به فروش یک نوع محصول می‌پردازند.

انواع محصولات بازار گل مشهد

تنوع محصولات در بازار گل بسیار بالا بوده و صنف‌های مختلفی مشغول به عرضه محصولات خود هستند. از جمله محصولات ارائه شده در بازار گل مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گل‌های آپارتمانی، گل‌های زینتی، گل‌های معمولی، گل‌های باغچه، گل‌های تایلندی و چینی، کاکتوس‌های مدرن، بونسای
  • انواع گل‌های مصنوعی
  • وسایل دکوری و زینتی مانند آینه و شمعدان، انواع تابلو، مجسمه، ساعت دیواری، ساعت ایستاده، سنگ زینتی، صدف
  • مصنوعات چوبی مانند مجسمه، میز و صندلی، سفره حصیری، گلدان چوبی، قفسه چوبی
  • لوازم شادی مربوط به تولد و جشن عروسی مانند بادکنک، وسایل سفره‌آرایی
  • محصولات باغبانی مانند کود و خاک، مواد تقویتی گیاهان، انواع نهال، سموم شیمیایی، گلدان، درختان میوه، بذر سبزیجات و گیاهان مختلف
  • انواع ظروف سفالی خام و رنگ شده، ظروف شیشه‌ای

در روزهای آخر سال و نزدیک به عید نوروز محصولات دیگری مانند تنگ ماهی، ماهی عید، سفره هفت‌سین، سبزه، گل‌های بهاری و دیگر محصولات تزیینی مربوط به عید به فروش می‌رسند. محصولات علاوه بر تنوع بالا دارای کیفیت فوق‌العاده هستند و می‌توانید تازه‌ترین گل‌ها را تهیه کنید. در این غرفه‌ها هر لوازمی که مربوط به باغبانی و کشاورزی است به راحتی پیدا می‌شود. از ویژگی‌های بازار گل می‌توان به وجود محصولات متنوع و باکیفیت در تمام ایام سال اشاره کرد. در این بازار می‌توانید کمیاب‌ترین بذرها و گل‌ها را تهیه کنید.

انواع محصولات بازار گل مشهد

دسترسی به بازار گل مشهد

بازار گل مشهد به طور دقیق در شهر مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، خیام ۴۰ و مجتمع تجاری فتح‌آباد قرار دارد. بازار گل در نزدیکی مجتمع تجاری وصال و مرکز خرید الماس شرق قرار گرفته که از مدرن‌ترین بازارهای مشهد هستند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو می‌توانید از پایانه آزادی و میدان پارک ملت به سمت بازار گل حرکت کنید. اصلی‌ترین میدان رفت و آمد در مشهد میدان پارک ملت شناخته می‌شود.

با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی می‌توانید به‌صورت مستقیم به بازار گل بروید. برای استفاده از تاکسی‌های خطی باید از طریق میدان پارک ملت به سه‌راه خیام بروید و در ادامه به خیام ۴۰ برسید. همچنین برای استفاده از مترو باید در ایستگاه خیام پیاده شوید و بقیه راه را با اتوبوس یا تاکسی طی کنید. کلان‌شهر مشهد دارای خطوط اتوبوس BRT است که از ایستگاه آزادی ۱۵ می‌توانید سوار شوید و در ایستگاه سه‌راه عبدالمطلب پیاده شوید. پس از ۱۰۰ متر پیاده‌روی به بازار گل می‌رسید.

بهترین زمان بازدید از بازار گل مشهد

بازدید از بازار گل مشهد در تمام ایام سال امکان‌پذیر بوده و در هر فصل جذابیت‌های خاص خود را دارد. به گفته بسیاری از خریداران بهترین زمان بازدید از این بازار روزهای آخر اسفند ماه و عید نوروز است. بازار گل در این روزها شور و شعف خاصی دارد. انواع گل‌های بهار معطر و خوش‌رنگ به همراه تنگ‌های ماهی در اشکال مختلف عرضه می‌شوند. همچنین ظروف هفت‌سین و سبزه عید در تنوع بسیار بالا در زیبایی بازار نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند و فروش زیادی دارند. لوازم تزیینی که مخصوص عید نوروز و فصل بهار است در غرفه‌های بازار گل قرار دارند.

رنگارنگ‌ترین گل‌های بازار در فصل بهار به‌خصوص اردیبهشت دیده می‌شوند. در فصل پاییز نیز می‌توانید از وجود گل‌های تازه نرگس در بازار گل بهره‌مند شوید که حال و هوای خاصی به بازار می‌بخشند. بازار گل مشهد در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر باز است. در تعطیلات رسمی ساعات کاری بازار گل متفاوت بوده و می‌توانید از طریق شماره ۰۵۱۳۷۶۸۰۴۸۵ با روابط عمومی بازار تماس بگیرید و از باز بودن بازار مطمئن شوید.

بهترین زمان رفتن به بازار گل مشهد

قیمت اجناس در بازار گل مشهد

با توجه به تنوع محصولات در بازار گل مشهد شاهد قیمت‌های بسیار متفاوت و متغیر خواهید بود. از آنجایی که تعداد غرفه‌ها بسیار بالا هستند فضای بین فروشندگان کاملاً رقابتی بوده و برای همین قیمت اجناس مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند. مناسب بودن قیمت‌ها در این بازار یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود. اغلب فروشندگان در شهر مشهد و اطراف برای تأمین اجناس موردنیاز خود با پایین‌ترین قیمت به این بازار مراجعه می‌کنند. پیشنهاد می‌شود در صورت قصد خرید مستقیم انواع گل و گیاه به این بازار رجوع کنید چرا که در دیگر فروشگاه‌های سطح شهر هزینه گل و گیاهان بیشتر است. ناگفته نماند که برای خرید تازه‌ترین گل‌ها بهتر است زمان صبح را انتخاب کنید.

امکانات بازار گل مشهد

بازار گل مشهد یکی از مراکز خرید بسیار بزرگ و پر ازدحام در شهر مشهد محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی را همه‌روزه در خود جای می‌دهد. از این رو برای رفاه حال بازدیدکنندگان انواع امکانات و خدمات رفاهی ارائه شده که عبارت‌اند از:

  • پارکینگ اختصاصی
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • سوپرمارکت
  • بوفه
  • سرویس حمل و نقل
  • واگن برقی
  • حمل بار با گاری

پارکینگ بازار دارای فضای بسیار وسیع است و یکی از حیاتی‌ترین امکانات این مجموعه به شمار می‌رود. همچنین با ساعت‌ها گشت و گذار در بازار گل می‌توانید برای رفع خستگی و استراحت به سوپرمارکت و بوفه مراجعه کنید و از خوراکی‌های لذیذ و تازه آنها لذت ببرید. بازار گل دارای محیط کاملاً آرام و تمیز است و بهترین خدمات نظافتی در آن ارائه می‌شوند.

امکانات تفریحی نزدیک بازار گل مشهد

بازار گل مشهد به بسیاری از امکانات تفریحی متعدد مشهد نزدیک است. در واقع شما می‌توانید پس از گشت و گذار در بازار گل برای تفریح و گذراندن لحظات هیجان‌انگیز به دیگر اماکن دیدنی و تفریحی بروید. دیدنی‌ترین و بهترین مکان‌های تفریحی نزدیک به بازار گل عبارت‌اند از:

باغ پرندگان

یکی از زیباترین باغ‌های پرندگان کشور محسوب می‌شود. در این باغ می‌توانید انواع پرندگان زینتی را مشاهده کنید. حدود ۶۰ گونه مختلف پرنده در این باغ زندگی می‌کنند. باغ پرندگان مشهد در بلوار بهارستان واقع شده و با بازار گل تنها ۲ کیلومتر فاصله دارد.

باغ پرندگان مشهد

شهربازی قهرمانان

یکی از بزرگ‌ترین شهربازی‌های مشهد است که از جمله تفریحات و امکانات آن می‌توان به ترن هوایی، کلوپ کودک، چرخ‌وفلک، سالتو، بانجی جامپینگ، VR پارک، انواع بازی‌های مختلف خانوادگی و کودکان اشاره کرد. این شهربازی همچنین دارای امکانات رفاهی مانند رستوران است. شهربازی قهرمانان در بلوار خیام شمالی واقع شده و کمتر از ۲ کیلومتر با بازار گل فاصله دارد.

شهربازی قهرمانان

مراکز خرید نزدیک بازار گل مشهد

علاوه بر بازار گل مشهد که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود مراکز خرید بزرگ و محبوبی در اطراف آن واقع شده‌اند که به فروش محصولات متفاوت می‌پردازند. از جمله مراکز خرید نزدیک بازار گل می‌توان موارد زیر را نام برد:

مرکز خرید الماس شرق

این مرکز خرید یکی از مجموعه‌های تجاری و تفریحی مشهد با امکانات مختلف است. دارای فروشگاه‌ها و بوتیک‌های متنوع است که به فروش انواع پوشاک، بدلیجات، کیف و کفش می‌پردازند. جالب است بدانید که در این مجتمع یک شهربازی کوچک با هیجان‌انگیزترین وسایل وجود دارد. مجتمع الماس شرق در خیابان بهارستان واقع شده و فاصله آن با بازار گل مشهد ۲ کیلومتر است.

الماس شرق، نزدیک ترین مکان به بازار گل مشهد

مرکز خرید پروما

دارای چندین فروشگاه است که انواع پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش و بدلیجات عرضه می‌کنند. علاوه بر آن دارای یک شهربازی با انواع امکانات مانند بولینگ، بیلیارد و سینمای پنج‌بعدی است که در آخرین طبقه مجتمع واقع شده است. از دیگر امکانات مرکز خرید پروما می‌توان به وجود کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و مسجد اشاره کرد. در برخی از ایام سال شاهد تخفیف‌های ویژه‌ای در فروشگاه‌های این مرکز خرید خواهید بود. مجتمع تجاری و تفریحی پروما در میدان جانباز واقع شده و با بازار گل مشهد ۳ کیلومتر فاصله دارد.

پروما در نزدیکی بازار گل مشهد

رستوران‌های نزدیک بازار گل مشهد

یکی از دغدغه‌های مسافران و گردشگران پیدا کردن یک رستوران مناسب و باکیفیت است. در اطراف بازار گل مشهد رستوران‌های متعددی وجود دارند که پس از تفریح و خرید می‌توانید در آنجا توقف نموده و از خود پذیرایی کنید. بهترین رستوران‌های اطراف بازار گل مشهد عبارت‌اند از:

رستوران رضا

انواع غذاهای ایرانی و انواع کباب در این رستوران طبخ می‌شوند. بخشی از منوی رستوران متعلق به غذاهای سنتی مشهد است. نسبت به رستوران‌های اطراف خود قیمت مناسب‌تری دارد. رستوران رضا بین عبدالمطلب ۴۳ و ۴۵ واقع شده و با بازار گل مشهد یک کیلومتر فاصله دارد.

رستوران رضا

رستوران پسران کریم

از رستوران‌های معروف و محبوب شهر مشهد است که بسیاری با آن آشنا هستند. این رستوران در نقاط مختلف مشهد دارای چندین شعبه است و یکی از آنها در نزدیکی بازار گل مشهد واقع شده است. این رستوران در تقاطع بلوار خیام و بلوار هدایت قرار گرفته است. منوی رستوران بسیار متنوع بوده و به سرو انواع غذا و پیش‌غذا می‌پردازد. از خوشمزه‌ترین و بهترین غذاهای آن می‌توان به گردن سرخ شده، ران سرخ شده، کباب بختیاری، کباب برگ سلیمی و کباب لقمه میکس اشاره کرد. نسبت به رستوران رضا غذاهای باکیفیت‌تری دارد.

شعبه خیام نزدیکترین شعبه رستوران به بازار گل مشهد

مراکز اقامتی بازار گل مشهد

بازار گل مشهد در بلوار خیام واقع شده و در این بلوار هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های متنوع وجود دارند. از اقامتگاه‌های نزدیک بازار گل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هتل بین المللی هما ۱
  • هتل بین المللی هما ۲
  • هتل صبا
  • هتل تارا
  • هتل فرید
  • هتل ارس
  • هتل خانه سبز
  • هتل فرید

سخن پایانی

از ویژگی‌های مثبت شهر مشهد نسبت به سایر شهرها می‌توان به وجود انواع هتل‌ها در سراسر آن اشاره کرد. در واقع شما با ورود به این شهر می‌توانید در هر نقطه هتل‌های متنوعی را مشاهده کنید و به راحتی در آنها مستقر شوید. امکان رزرو هتل به‌صورت آنلاین وجود دارد و می‌توانید از طریق نظرات و تجربیات مسافران با ویژگی‌ها و خدمات هر هتل آشنا شده و در نهایت یکی از آنها را انتخاب کنید. علاوه بر آن در صورت توانایی مالی پایین در شهر مشهد مسافرخانه‌های متعددی به چشم می‌خورند که با پایین‌ترین قیمت خدمات خود را به مسافرین و زائرین شهر مشهد ارائه می دهند.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا