تور

اجاره خودرو در دبی
استان فارسایرانگردیشیراز

بهترین خیابان‌ های شیراز

استان فارس به شهر علم و ادب و بهترین خیابان های شیراز معروف بوده و بسیاری از شاعران و دانشمندان از دیرباز تاکنون در آن زندگی می‌کردند. شهر زیبای شیراز با آرامش دل‌انگیز و جاذبه‌های فراوان خود همه‌روزه مورد استقبال مسافران و گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. یکی از تفریحات لذت‌بخش قدم زدن در بهترین خیابان‌ های شیراز است. این شهر دارای باغ‌های سرسبز و فضای سبز بسیار متنوع و گسترده است. از این رو پیاده‌روی و قدم زدن در خیابان‌ها و محله‌های آن تجربه متفاوتی خواهد بود. در مجله گردشگری دوباره سفر بهترین خیابان‌های شیراز برای گشت‌وگذار و مکان‌های مهمی که در آنها وجود دارد معرفی شده‌اند.

خیابان چمران، یکی از با صفاترین و بهترین خیابان های شیراز

از باصفاترین و طولانی‌ترین خیابان‌های شیراز می‌توان خیابان چمران را نام برد. این خیابان اهمیت زیادی دارد چرا که پل معالی آباد را به میدان دانشجو وصل می‌کند. بیشتر مراسم‌ها و جشن‌ها در این خیابان برگزار می‌شوند و مردمان شیراز برای برپایی رسم و رسومات و اعیاد در این خیابان دور هم جمع می‌شوند. داشتن پوشش گیاهی سرسبز و متنوع از ویژگی‌های این خیابان است. بسیاری از مردمان محلی به بساط پیک‌نیک در خیابان چمران پرداخته و عصرانه خود را در فضای سبز میل می‌کنند.

خیابان چمران از بهترین خیابان‌ های شیراز از نظر گردش و گذراندن اوقات فراغت است. در میان خیابان سازه‌های بسیار زیبا و آب‌نماهای متعددی وجود دارند. خیابان چمران از جمله خیابان‌های لوکس شهر شیراز شناخته می‌شود که دارای یک پیاده‌راه عریض با درختان بلندقامت است. در این خیابان کوچه باغ‌هایی منشعب شده و با عبور از آنها می‌توانید به دامنه کوه‌های شیراز وارد شوید و این شهر زیبا و دیدنی را از ارتفاعات تماشا کنید. خیابان چمران یکی از بزرگ‌ترین مراکز گلاب‌گیری و عرقیات گیری را در خود جای داده است.

به همین منظور هنگام قدم زدن در این خیابان رایحه گلاب به راحتی استشمام می‌شود. در سرتاسر خیابان چمران چندین رستوران و کافی‌شاپ وجود دارند و می‌توانید با مراجعه به آنجا از غذاهای خوشمزه ایرانی و خارجی لذت ببرید. یک رودخانه خشک در سمت چپ خیابان چمران وجود دارد و پرنده‌ها از جمله مرغابی‌ها در آنجا زندگی می‌کنند. از لوکس‌ترین ساختمان‌های این خیابان می‌توان هتل ۵ ستاره چمران را نام برد.

خیابان چمران بهترین خیابان شیراز

خیابان ارم شیراز

بسیاری از مردم کشور حتی کسانی که اهل شیراز نیستند با خیابان ارم شیراز آشنا هستند. خیابان ارم بین بلوار آزادی و بلوار دانشجو قرار گرفته است. این خیابان دارای درخت‌های تنومند و سرسبز است که دو طرف مسیر را مانند یک چتر در بر گرفته‌اند و منظره شگفت‌انگیزی به وجود آورده‌اند. در این خیابان باغ معروف ارم وجود دارد. در این باغ انواع گونه‌های گیاهی و گل‌های رنگارنگ در فصل بهار پدیدار می‌شوند. از مهم‌ترین شاخصه‌های این خیابان می‌توان به امکان قدم زدن و خیابان‌گردی در تمام مواقع سال اشاره کرد.

دسترسی به آن راحت بوده و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو می‌توان به سمت خیابان ارم حرکت کرد. خیابان ارم دارای نورپردازی‌های حرفه‌ای است که هنگام شب منظره چشم‌نوازی به وجود می‌آورند و یکی از بهترین خیابان‌ های شیراز به نظر می‌رسد. در سرتاسر خیابان نیمکت‌هایی تعبیه شده که برای استراحت و دیدن مناظر سرسبز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این خیابان نیز رستوران‌های متنوعی وجود دارند و پس از پیاده‌روی می‌توانید با مراجعه به آنجا از انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه بهره‌مند شوید.

خیابان ارم شیراز

خیابان ستارخان، نمونه ای از بهترین خیابان های شیراز

از دیگر خیابان‌های محبوب جهت پیاده‌روی در شیراز خیابان ستارخان را می‌توان نام برد. خیابان ستارخان بین بلوار بعثت و خیابان زرگری قرار گرفته است. این خیابان در شب‌ها شلوغ‌تر است چرا که نورپردازی‌های زیبا و متنوعی که دارد هر کسی را به خود جلب می‌کند. از خیابان‌های لوکس و شیک شیراز به حساب می‌آید. از جمله امکاناتی که در این خیابان قرار دارد می‌توان به فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد، نمایشگاه‌های خودروهای لوکس، باشگاه‌های ورزشی، کافی‌شاپ‌های متنوع و رستوران‌های باکیفیت اشاره کرد.

برای آن که به باغ عفیف‌آباد بروید می‌توانید از خیابان ستارخان عبور کنید و با پیاده‌روی در آن از هوای دل‌انگیز لذت ببرید. وجود این امکانات باعث شده تا یکی از بهترین خیابان‌ های شیراز محسوب شود. کافه‌هایی مانند کافه برکه، کافه کاوانی، کافه بال، کافه دلسه و کافه ژو در خیابان ستارخان قرار گرفته‌اند و در هر موقع از سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران عزیز هستند.

خیابان ستارخان شیراز

خیابان عفیف‌آباد شیراز

خیابان عفیف‌آباد از خیابان‌های خاطره انگیز و قدیمی شهر شیراز محسوب می‌شود. خیابان عفیف‌آباد در ایام قدیم پذیرای توریست‌های اروپایی و آمریکا بوده است. این خیابان تقریباً در مرکز شهر قرار دارد و امروزه از خیابان‌های اعیان‌نشین و لوکس به شمار می‌رود. خیابان عفیف‌آباد بین دو از بهترین خیابان‌های شیراز یعنی خیابان ستارخان و خیابان قصرالدشت قرار دارد. به دلیل وجود عمارت و باغ‌های متنوع در این خیابان امروزه با رشد جمعیت مواجه شده است.

مهم‌ترین مکان این خیابان باغ عفیف‌آباد است. همچنین مهم‌ترین ویژگی که موجب شده خیابان عفیف‌آباد از اهمیت زیادی به خصوص در بین مسافران برخوردار باشد توسعه تجاری آن است. در این خیابان انواع مراکز خرید لوکس و متنوع وجود دارند و می‌توانی متنوع‌ترین و به‌روزترین پوشاک، کفش، کیف و دیگر اجناس را تهیه کنید. برخلاف انتظار خیابان عفیف‌آباد طولانی نیست و طول آن تنها به یک کیلومتر می‌رسد. با مراجعه به رستوران‌های سنتی و همچنین فست‌فودها در مراکز خرید خیابان عفیف‌آباد می‌توانید از منوی غذایی متنوع بهره‌مند شوید.

خیابان عفیف اباد شیراز

خیابان زند شیراز

خیابان زند از بهترین خیابان‌ های شیراز با بافت تاریخی است. در این خیابان بازار معروف وکیل به چشم می‌خورد. یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر شیراز است و سر و صدای زیادی در آن به گوش می‌رسد. در جای‌جای خیابان زند می‌توانید با فرهنگ، هنر و ادبیات شهر شیراز آشنا شوید. وجود کانون فرهنگی هنری و انجمن هنرهای تجسمی و کتاب‌فروشی‌های مهم مانند کتاب‌فروشی مهرگان و بین‌الملل اهمیت این خیابان را افزایش داده‌اند.

از مکان‌های مهم و دیدنی خیابان زند می‌توان سینما آریانا را نام برد. سینما آریانا در گذشته مرکز برگزاری رویدادهای بین‌المللی و نشست‌های تخصصی بوده است. برخلاف اغلب خیابان‌های سراسر کشور خیابان زند شیراز همچنان نام خود را از گذشته حفظ نموده است. در این خیابان نیز کافه‌ها و رستوران‌های فراوان وجود دارند و پس از یک پیاده‌روی طولانی و گشت‌وگذار در مراکز خرید می‌تواند از خود پذیرایی کنید.

خیابان زند شیراز

خیابان حافظ شیراز

خیابان حافظ از سرسبزترین و بهترین خیابان‌ های شیراز است که در بین گردشگران و مسافران بیشترین محبوبیت را نسبت به سایر خیابان‌ها دارد. سراسر این خیابان پوشیده از جاذبه‌های دیدنی و باغ‌های سرسبز و پربار است. پیشنهاد می‌شود حتماً برای تماشای مناظر چشم‌نواز و مکان‌های دیدنی این خیابان پیاده‌روی کنید چرا که تماشای مناظر از خودرو لطف چندانی ندارد. هوای پاک خیابان حافظ برای مسافران به ویژه افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند فرصت فوق‌العاده‌ای به وجود آورده است تا بتوانند بدون نگرانی از آلوده بودن هوا با لذت نفس بکشند.

از مکان‌های دیدنی خیابان حافظ باغ ملی را می‌توان نام برد که در چهارراه حافظیه قرار دارد. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به سمت باغ ملی حرکت کنید باید از سمت دروازه قرآن به بلوار هفت‌تنان وارد شوید. پس از ۵۰۰ متر وارد خیابان چهل مقام شوید و تا چهارراه ادبیات مسیر خود را ادامه دهید. در باغ ملی شیراز طبیعت بکر و درختان کهن‌سال فضای دلنشینی را به وجود آورده‌اند. آرامگاه حافظ از دیگر جاذبه‌های دیدنی این خیابان است که بین چهارراه حافظیه و چهارراه ادبیات قرار دارد.

قدم زدن در محوطه حافظیه به خصوص برای علاقه‌مندان به شعر و ادبیات تجربه ارزشمندی به دنبال خواهد داشت. مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز در خیابان حافظ قرار دارد. از محبوب‌ترین و مهم‌ترین باغ‌ها در خیابان حافظ باغ جهان‌نما را می‌توان نام برد که دارای دیوارهای بلند و عمارتی باشکوه است. این عمارت به‌صورت کامل از آجر ساخته شده و خبری از کاشی‌کاری و نقاشی در آن نیست. باغ جهان‌نما دارای درختان و گل‌های متنوع است و بوی پرتقال و نارنج در سراسر آن استشمام می‌شود.

خیابان زند شیراز

خیابان معالی آباد شیراز

معالی آباد یکی از محبوب‌تری و بهترین خیابان‌ های شیراز است که خانه‌های لوکس و نوساز فراوانی در سراسر آن دیده می‌شوند. مردم محلی این خیابان را با نام مالی آباد نیز می‌شناسند. از جمله امکانات موجود در این خیابان می‌توان به دانشگاه، هتل، سینما، درمانگاه، بوستان و مجتمع‌های تجاری متعدد اشاره کرد. به دلیل امکانات فراوانی که دارد یکی از محله‌های گران و شلوغ شیراز محسوب می‌شود.

برخلاف بسیاری از خیابان‌های سنتی و قدیمی شیراز خیابان معالی آباد دارای بافت نوساز است و ساختمان‌های مسکونی اغلب به‌صورت آپارتمان دیده می‌شوند. وجود ویلا در این خیابان بسیار اندک است و قیمت ارزان‌تری نسبت به آپارتمان دارند. خیابان معالی آباد در قسمت غرب و شمال غرب شرق شیراز واقع شده است. این خیابان دارای یک پل طبقاتی است که آن را به خیابان قصر دشت متصل می‌کند.

خیابان معالی اباد شیراز

 

خیابان قصر دشت شیراز

از بهترین خیابان‌ های شیراز که در شمال غرب این شهر واقع شده می‌توان خیابان قصر دشت را نام برد. خیابان قصر دشت در گذشته دارای باغ‌های متعدد و مسجد سنگی بوده است. امروزه در این باغ‌ها به ساخت خانه پرداخته شده و انواع ویلاهای زیبا و دیدنی را در خود جای می‌دهد. خانه‌های قصر دشت دارای متراژ بالا هستند و به همین دلیل از گران‌ترین محله‌های شهر شیراز محسوب می‌شود.

خیابان قصر دشت یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه است و آب و هوای مناسب و منازل بسیار زیبایی دارد. یکی از جاذبه‌های دیدنی محله قصر دشت پیاده‌راه سلامت است. در اطراف این پیاده‌راه درختان سرسبز و بلندقامتی به چشم می‌خورند که فضای پاک و دل‌انگیزی را به وجود آورده‌اند. خیابان قصر دشت لوکس‌ترین و زیباترین هتل‌های شهر شیراز را به خود اختصاص داده است.

خیابان قصر دشت شیراز

سخن پایانی

در این مطلب ما اشاره کوتاهی به بهترین خیابان های شیراز داشتیم تا هنگام سفر به این شهر زیبا بتوانید از خیابان های آن دیدن کرده و اطلاعات کافی در این رابطه داشته باشید. در واقع شیراز در فصل تابستان و زمستان زیبایی های خاص خود را دارد. به طوری که شما با سفر به این شهر می توانید خاطرات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا