تور

اجاره خودرو در دبی
استان خراسان رضویایرانگردیمشهد

پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد

به جرات می‌توان گفت سرزمین موج‌ های خروشان مشهد از جمله مهیج‌ترین مکان‌ها در مشهد است و می‌تواند لحظات لذت بخش و جذابی را برای شما ایجاد کند.

به دلیل اینکه مشهد یک مکان زیارتی است و هر ساله میزبان تعداد زیادی از زائران از سراسر نقاط ایران است. لذا زمینه ایده آلی را برای گردشگری نیز ایجاد کرده است و افرادی که برای زیارت به مشهد مقدس سفر می‌کنند، می‌توانند از این مناطق تفریحی نیز برای عوض کردن حال و هوای خود کمک بگیرند.
به همین خاطر در طی این مقاله از مجله گردشگری دوباره سفر به معرفی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد می‌پردازیم و تمام امکانات و شرایط ایده‌آلی که برای گردشگران ایجاد کرده است را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

مشخصات کلی پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد

این پارک آبی را می‌توان بزرگترین پارک آبی در سراسر دنیا عنوان کرد. به دلیل اینکه بزرگترین مساحت در بین تمام پارک‌های آبی در سراسر جهان را دارد. همچنین ایمنی در چنین پارکی حرف اول را می‌زند و با توجه به اینکه کارخانه معتبر Polin تمام وسایل تفریحی این پارک را تامین می‌کند، از نظر امنیت و استاندارد بودن لوازم تفریحی نیز نگرانی وجود نخواهد داشت.

تقسیم بندی این پارک به دو قسمت خانم‌ها و آقایان، همچنین پذیرش جمعیت بسیار زیادی در چنین پارکی می‌تواند ویژگی موثر دیگری از این پارک آبی باشد. موج‌های خروشان مشهد در قسمت مردان ۱۱ هزار نفر و همچنین بانوان را می‌تواند تا ۷۰۰۰ نفر پذیرش کند. امکانات و وسایل تفریحی در دو قسمت مجزا کاملاً مشابه یکدیگر هستند و شرایط ایده‌آلی را برای تفریح گردشگران ایجاد می‌کند.

فاصله سرزمین موج‌ های خروشان تا مشهد

این پارک تفریحی تنها ۲ کیلومتر با مشهد فاصله دارد و در مسیر جاده شاندیز تاسیس شده است. به همین خاطر گردشگرانی که می‌خواهند از شاندیز بازدید کنند و از خدمات تفریحی منطقه شاندیز بهره‌مند شوند، می‌توانند بخشی از روز خود را در مج‌های خروشان مشهد که در بین راه وجود دارد بگذرانند و لحظات لذت بخشی را ثبت کنند.

مجموعه تفریحات سرزمین موج‌ های خروشان مشهد

تفریحات و سرگرمی‌هایی که در این مجتمع تفریحی طراحی شده‌اند، باعث می‌شود تا هیجان‌های کاذب شما از بین برود و احساس لذت بخشی را در این مجموعه تجربه کنید.

برخی از بازی‌هایی که می‌توان معرفی کرد عبارتند از:
فوتبال صابونی، لیزرتگ، زیپ لاین و سالن ایروبیک که البته بازی‌های دیگری نیز وجود دارند و در ادامه این مقاله به صورت کامل به همه آنها می‌پردازیم.

سرسره و رودخانه موج‌ های خروشان مشهد

رودخانه مواج موج‌ های خروشان مشهد را می‌توان بزرگترین رودخانه مواج سرپوشیده در خاورمیانه عنوان کرد. این رودخانه امکان تیوپ سواری تک نفره یا دونفره را دارد که در بخش‌های مختلف خانم‌ها و آقایان می‌توان از این رودخانه به صورت مجزا استفاده کرد.

دلیل محبوبیت رودخانه این است که این رودخانه دارای مسیرهای نسبتاً پر‌هیجان و شیب‌هایی با پیچ تند است و باعث می‌شود تا سطح هیجان و سطح آدرنالین خون بالا برود و شرایط ایده آلی را برای تجربه هیجان تجربه کنید.

این رودخانه دور تا دور مجموعه موج‌ های خروشان مشهد نصب شده است و زمانی که وارد این رودخانه می‌شوید، سرتاسر هیجان و آرامش را به صورت همزمان تجربه می‌کنید. به کمک تکنولوژی‌های روز که در طراحی این رودخانه کمک کرده‌اند در هر قسمت از رودخانه می‌توانید شرایط ایده‌آلی را تجربه کنید که کاملاً با شرایط طبیعی هماهنگ و همسان هستند.

یعنی در بخشی از رودخانه هیجان و آدرنالین بالا را تجربه می‌کنید و در بخش دیگری از رودخانه احساس آرامش و سکون را تجربه می‌کنید. این رودخانه می‌تواند لحظات لذت بخشی را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان بیاورد.

سرسره

سقوط آزاد موج‌ های خروشان مشهد

به جرات می‌توان گفت سقوط آزاد یکی از جذاب‌ترین و پر هیجان‌ترین قسمت‌های پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد است. هر کدام از سرسره‌ها و امکانات موج‌ های خروشان می‌توانند شرایط ایده‌آل و با آدرنالین بالا باشند. اما سقوط آزاد را می‌توان چیز دیگری عنوان کرد. این تجربه شما را در یک سقوط واقعی قرار می‌دهد، به نحوی که آسیبی به شما وارد نمی‌شود. ولی سطح آدرنالینی خون شما را در بالاترین حد قرار می‌دهد که احساس عجیب و لذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

آموزش استفاده از سقوط آزاد

یک سری نکات ایمنی در استفاده از هر کدام از وسایل بازی موج‌ های خروشان مشهد وجود دارد که برای استفاده از این وسایل بازی می‌بایست به این آموزش‌ها دقت داشته باشید. برای استفاده از سقوط آزاد هم باید این آموزش ‌‌ها را جدی بگیرید.
آموزش:

حتماً باید بازوهای خود را بغل کنید به نحوی که از سینه شما جدا نشده باشد. سپس پاهای خود را در هم تنیده و آماده سقوط باشید. پس از چند ثانیه زیر پای شما خالی می‌شود و به ارتفاع ۲۳ متر سقوط می‌کنید. شرایط استانداردی که در سقوط آزاد وجود دارد به هیچ عنوان به شما آسیبی وارد نمی‌کند. اما سطح آدرنالین خون شما را در حد بالایی افزایش می‌دهد و باعث ترس می‌شود اما شما آسیبی را تجربه نمی‌کنید و تنها آدرنالین خون شما بالا می‌رود. پس از اینکه تجربه سقوط آزاد به اتمام رسید مطمئنا قصد تجربه مجدد این وسیله بازی هیجان انگیز را خواهید داشت.

سقوط آزاد

چاله فضایی

برای استفاده از چاله فضایی نیز می‌بایست از تشک باریکی استفاده کنید که مخصوص سُر خوردن در روی محفظه چاله فضایی است. وقتی وارد سرسره پرهیجان چال فضایی می‌شوید از یک مسیر مشخص شده عبور می‌کنید و سپس وارد چاله فضایی می‌شوید. پس از آن داخل یک حوض بزرگ می‌افتید.

نکات ایمنی

برای حفظ ایمنی خود حتماً باید با پاها وارد حوض شوید. البته غریق نجات‌ها مراقب هستند تا اتفاقی برای شما نیفتد.

در برخی از وسایل بازی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد قد فرد می‌تواند تاثیرگذار باشد. یعنی اگر قد شما از استاندارد وسایل بازی چاله فضایی کمتر باشد، اجازه استفاده از این وسیله بازی را ندارید به همین خاطر افرادی که مسئول هدایت شما به سمت وسایل بازی هستند، قد شما را مهم‌ترین فاکتور در استفاده از آن وسایل بازی در نظر می‌گیرند.

چاله فضایی

زیپ لاین پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد

افرادی که به دنبال هیجان و سرعت می‌گردند، می‌توانند از زیپ لاین استفاده کنند این وسیله بازی را می‌توان در کوهستان و شرایط فضای باز نیز تجربه کرد.
به دلیل محبوبیت بالایی که زیپ لاین دارد سرزمین موج‌ های خروشان مشهد نیز قسمتی را برای این بازی جذاب تعبیه کرده است. شما از ارتفاع 140 متری بر روی زیپ لاین سوار می‌شوید و درا انتهای ۱۴ متری که انتهای زیپ لاین است را پیش میروید. طی زیپ لاین سرعت شما به ۵۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد که هیجان و سرعت بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

زیپ لاین

دکتر ماهی

همیشه مراجعه کنندگان به دنبال تفریح و سرگرمی نیستند. قسمتی از پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد به دکتر ماهی معروف است و بازدید کنندگانی که از این مجموعه تفریحی بازدید می‌کنند، تمایل به استفاده از خدمات درمانی این مجموعه هستند.
در قسمت دکتر ماهی یونیت‌های قرار دارد که در آنها ماهی‌هایی با نام گاراروفای اندونزیایی هستند.

این ماهی‌ها قابلیت سم‌زدایی از کف پاهای شما را دارند و هرگونه سلول‌های مرده‌ای که بر روی پا باشد یا اینکه مشکلات خواب داشته باشید و یا به استرس‌های روزانه گرفتار هستید، می‌توانید از این یونیت‌ها و ماهی‌های سم زدا استفاده کنید و مشکلات خستگی روزمره خود را از بین ببرید.

البته ماهی‌ها پس از اینکه اقدام به سمزدایی پاهای شما کردند، مطمئناً ناقل بیماری هستند به همین خاطر به مدت ۲۴ ساعت قرنطینه خواهند شد. پس از قرنطینه ۲۴ ساعته تمامی بیماری‌هایی که در بدن ماهی وجود دارد از بین می‌رود و آماده سمزدایی مجدد بر روی افراد دیگری است. در طی ۲۴ ساعتی که ماهی گاراروفای اندونزیایی در قرنطینه وجود دارد تمام اقدامات بهداشتی برای عدم انتقال بیماری‌های پوستی سلامت ماهی و تضمین سلامت آب انجام می‌شود تا هیچگونه آسیبی به افراد دیگری که از این ماهی‌ها برای درمان خود استفاده می‌کنند وجود نداشته باشد.

همین رعایت بهداشت و اقدامات ایمنی که در دکتر ماهی انجام می‌شود باعث شده تا بازدید کنندگان بیشماری از پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد صرفاً به خاطر استفاده از این یونیت‌های درمانی بازدید کنند و روند درمانی خود را پیگیری کنند.

دکتر ماهی

هالوتراپی

غار نمک یا هالوتراپی را می‌توان بخش دیگری از موارد درمانی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد عنوان کرد. این بخش نیز برای درمان مشکلات تنفسی و ریه تعبیه شده است و کسانی که از این بخش دیدن می‌کنند با تنفس ذرات نمکی که در هوا پخش شده است، بیماری‌های جوش، کهیر و برونشیت را می‌توانند درمان کنند.

زمانی که مدت طولانی در این بخش بمانید تمام مجرای تنفسی شما به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند و ذرات نمکی که به ریه‌های شما وارد می‌شوند، توانایی از بین بردن آلرژی‌هایی دارند که پزشکان با داروهای شیمیایی امکان از بین بردن آن آلرژی‌ها را ندارند.

هالوتراپی

پینت بال لیزری

تجربه بازی‌های گروهی از جمله مهیج‌ترین بازی‌ها برای خانواده‌ها است. به همین منظور لیزرتگ یا پینت بال لیزری از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند یک شرایط ایده آل برای تجربه بازی‌های گروهی را ایجاد کند و لحظات لذت بخش و خاطره انگیزی را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

سلاح‌هایی که در این جنگ لیزری می‌توانید از آنها استفاده کنید عبارتند از:

انواع بمب‌ها، نارنجک، اسلحه‌های لیزری و همچنین بیسیم که می‌توانید با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. در چنین شرایطی شما تجربه یک جنگ ایمن را دارید و می‌توانید برتری خود را نسبت به تیم مقابل نشان دهید.
جذاب‌ترین قسمت این ماجرا اینجاست که همه گروه سنی می‌توانند وارد این بازی شده و تجربه آن را لذت ببرند. پس از افراد ۶ ساله گرفته تا ۶۰ ساله می‌توانند از پینت بال لیزری بهره‌مند شوند.

پینت بال لیزری

پارک کودک موج‌ های خروشان مشهد

مطمئناً وسایل بازی که در سراسر موج‌ های خروشان مشهد برای تفریح و هیجان ساخته شده است مناسب کودکان نیستند و برخی از آنها بسیار خطرناک بوده و می‌تواند به کودکان آسیب بزند اما ممکن است کودکان نیز همراه بزرگتر بخواهند وارد موج‌ های خروشان مشهد شوند و لحظات لذت بخشی را تجربه کنند.
به همین منظور پارک کودک در قسمت ایمن و وسایل مناسب سنین خردسال تعبیه شده است تا کودکان نیز بتوانند همراه بزرگترها از وسایل آبی استفاده کنند و شرایط ایمنی را داشته باشند.

تفنگ‌های آب‌پاش، سرسره و انواع وسایل بازی مهیج و ایمن که برای تفریح کودکان در پارک آبی کودک در سرزمین موج‌ های خروشان مشهد تعبیه شده است که می‌تواند کودکان را ساعت‌ها سرگرم کند.

فوتبال صابونی

این فوتبال عجیب و غریب برای اولین بار است که در پارک آبی موج‌ های خروشان مشهد ساخته شده است و یک بازی گروهی است. زمین بازی از صابون پوشیده شده است و کاملاً لغزنده است و زمانی که این فوتبال را انجام می‌دهید، بارها و بارها به زمین می‌خورید و مجدداً باید سر پا بایستید و بازی را ادامه دهید. البته زمین بازی بر روی یک تشک بادی قرار دارد و شما نگران زمین خوردن و آسیب دیدن نیستید و شرایط کاملاً ایمنی برای این بازی در نظر گرفته شده است که می‌تواند لحظات لذت بخشی را برای شما ایجاد کند.

فوتبال صابونی

سالن ایروبیک

راه اندازی سالن ایروبیک توانسته گردشگران بسیار زیادی را به این مکان تفریحی جلب کند در کنار اینکه حس شادابی و نشاط فراوانی را می‌توانید در این سالن تجربه کنید می‌توانید، از امکانات بدنسازی و آموزش‌های ایروبیک که در این سالن ارائه می‌شود استفاده کرده و به سلامت جسم و روح خود بپردازید. همچنین در سالن ایروبیک مسابقات و جوایز متعددی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که ساعت‌ها می‌توانید در این سالن بمانید و از خدمات بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

سینما ماشین

این خدمت تفریحی سال‌هاست که در ایران و از جمله در مشهد وجود نداشته و به همین خاطر سرزمین موج‌ های خروشان مشهد تصمیم به ساخت چنین فضایی را گرفته و با استقبال بسیار زیاد بازدیدکنندگان مشهدی قرار گرفته است.

نوع چیدمان پارکینگ بدین گونه است که ماشین‌ها در کنار یکدیگر و به صورت نیم دایره قرار دارند و اشراف بسیار مناسبی به پرده نمایش دهنده خواهند داشت و می‌توانند در ماشین خود نشسته و در کنار خانواده لحظات لذت بخشی را سپری کنند و فیلم‌های جذابی را نگاه کنند.

برای اینکه بتوانید از این خدمت تفریحی بهره‌مند شوید می‌بایست به سایت موج‌ های خروشان مشهد مراجعه کرده و بلیط‌های مربوط به این سینمای جذاب را تهیه کنید.

سینما ماشین

قوانین مهم موج‌ های خروشان مشهد

1: خانم‌های باردار به هیچ عنوان نباید از مجموعه تفریحی موج‌های خروشان مشهد استفاده کنند به دلیل اینکه هیجانات بالایی را تجربه خواهند کرد و به احتمال زیاد منجر به سقط جنین خواهد شد.

2: زمانی که از وسایل بازی استفاده می‌کنید نباید زیورآلات یا وسایل تیز همراه خود داشته باشید. این زیورآلات می‌تواند به هر فردی که با شما برخورد دارد آسیب بزند. چرا که پوست زمانی که با آب برخورد دارد مطمئناً حساسیت بیشتری پیدا می‌کند. پس هرگونه زیورآلاتی که با پوست دست فرد برخورد کند، می‌تواند منجر به زخمی کردن فرد شود. پس هرگونه زیورآلاتی که همراه خود دارید را قبل از ورود به موج‌های خروشان مشهد به صندوق امانات بدهید یا اینکه همراه خود به مجموعه تفریحی نبرید.

3: استفاده از لوازم آرایشی حین استفاده از مجموعه تفریحی می‌تواند به آب و همچنین به پوست صورت شما آسیب بزند. به همین خاطر قبل از ورود به آب حتماً آرایش صورت خود را پاک کنید و هیچ نوع لوازم آرایشی را نیز به مجموعه آبی نبرید. این کار هم برای ایمنی شما و هم برای ایمنی سایر افرادی است که از این مجموعه آبی دیدن می‌کنند.

4: در مجموعه موج‌های خروشان مشهد قسمتی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. اما کودکان زیر ۴ سال اجازه ورود به این مجموعه تفریحی را ندارند. به دلیل اینکه برخی از وسایل پارک کودک نیز می‌تواند به کودکان زیر ۴ سال آسیب بزند. پس در صورتی که اطلاعات غلط به ماموران امنیتی مجموعه تفریحی بدهید و کودک زیر 4 سال را به مجموعه وارد کنید، اگر برای کودک شما اتفاقی بیفتد مطمئناً مجموعه پاسخگوی شما نخواهد بود

امکانات رفاهی

موج‌های خروشان مشهد تنها سرسره‌های آبی، سینما و قسمت‌های هیجان انگیز نیست. شما می‌توانید از سایر خدمات رفاهی این مجموعه نیز بهره مند شوید.

برخی از این خدمات را ادامه معرفی میکنیم:

1: مرکز خرید

این مرکز خرید دارای دو طبقه است که تمام طبقات می‌توانند خدماتی از جمله:
فروش کفش، پوشاک، سوپرمارکت همچنین بانک را در اختیار شما قرار بدهند و می‌توانید ساعت‌ها از خدمات بی‌شمار این مرکز خرید بهره‌مند شوید. مرکز خرید موج‌های خروشان مشهد شامل ۲۵۰ واحد است. پس اگر تمایل داشته باشید می‌توانید برای کسب و کار نیز از این مرکز خرید بهره‌مند شوید و یکی از واحدهای تجاری آن را اجاره کنید.

2: رستوران

انواع غذاهای سنتی، فست فودها در رستوران موج‌های خروشان مشهد ارائه می‌شود و البته از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند،. همچنین فاصله بسیار کمی نسبت به مجموعه‌های تفریحی دارند و می‌توانید لحظاتی را برای استراحت از این رستوران‌ها بهره‌مند شوید.

3: کارواش

زمانی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارید و از جاده و از قسمت‌های مختلف مشهد بازدید می‌کنید مطمئناً ماشین شما کثیف می‌شود و نیاز به شستشو دارد. پس اگر می‌خواهید از مجموعه موج‌های خروشان مشهد بازدید کنید، می‌توانید از بخش کارواش آن برای تمیز کردن خودروی خود استفاده کنید. لذا تمام آلودگی‌هایی که در خودرو وجود دارد را از بین ببرید. این کارواش می‌تواند ۵۰ خودرو را به صورت همزمان تمیز کند و خدماتی از جمله:
روشویی، توشویی، پولیش و سایر خدماتی که برای کارواش در نظر گرفته شده است را انجام دهد و خودروی شما را تمیز کند.
همچنین اگر وسایل با ارزش در خودروی خود داشته باشید نگران سرقت آنها نخواهید بود. چرا که تمام افرادی که در کارواش فعالیت می‌کنند آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هیچ کدام سوء پیشینه ندارند. اما در صورتی که هر نوع وسیله‌ای در ماشین شما گم شود، مجموعه موج‌های خروشان مشهد خسارت را پرداخت می‌کند و پاسخگوی این اتفاق خواهد بود.

نزدیک بودن به سایر مناطق گردشگری

مجموعه سرزمین موج‌ های خروشان مشهد به مناطق گردشگری مشهد فاصله کمی را دارد. لذا باعث شده تا گردشگران و زائران هتل‌هایی را رزرو کنند که نزدیک به این مجموعه آبی است.

پس می‌توانند از تمام خدمات این مجموعه آبی و امکانات تفریحی آن بهره‌مند شوند. همینطور می‌توانند به سایر مناطق گردشگری که در نزدیکی این مجموعه آبی است بروند و لحظات لذت بخشی را تجربه کنند.

برخی از مناطق گردشگری که فاصله کمی نسبت به موج‌های خروشان مشهد دارند عبارتند از:

چالیدره، دره ارغوان، پارک مینیاتور و غار پروانه.

نزدیک بودن هتلها

هرچه هتل‌ها به مناطق تفریحی نزدیک‌تر باشند مطمئناً محبوبیت بیشتری برای گردشگران دارند. به همین خاطر هتل‌های دو ستاره تا ۵ ستاره در این منطقه تاسیس شده است. گردشگران می‌توانند بسته به نوع خدماتی که می‌خواهند دریافت کنند از این هتل‌ها بهره‌مند شوند.

تمام هتل‌های این منطقه به خدمات رفاهی از جمله:
سرویس، حمام، توران و سایر خدمات تفریحی و رفاهی مجهز هستند و هر کدام از این هتل‌ها را که انتخاب کنید می‌توانید شرایط ایده‌آلی را تجربه کنید.

سخن پایانی

در طی این مقاله به معرفی مجموعه موج‌ های خروشان مشهد پرداختیم. همینطور تمام امکانات و خدماتی که این مجموعه در اختیار شما قرار می‌دهد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید این مجموعه تفریحی صرفاً برای به هیجان و بالا بردن آدرنالین نیست و شما می‌توانید از خدمات پزشکی این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

برخی از خدمات پزشکی که در مجموعه موج‌های خروشان می‌توانید تجربه کنید دکتر ماهی است. این مرکز می‌تواند بیماری‌های پوستی پای شما را از بین ببرد. همچنین اگر مشکل کم خواب یا استرس داشته باشید نیز می‌توانید از یونیت‌هایی که در قسمت دکتر ماهی تعبیه شده است استفاده کنید و خدمات درمانی خود را پیگیری کنید.

مجموعه پارک آبی سرزمین موج‌ های خروشان مشهد دارای قوانین و مقرراتی است که اگر این قوانین را رعایت نکنید می‌تواند سفر شما را با چالش‌هایی روبرو کند.

برخی از این قوانین عبارتند از:

  • عدم ورود زنان باردار به مجموعه موج‌های خروشان مشهد
  • عدم ورود بچه‌های زیر ۴ سال
  • همچنین عدم استفاده از زیورآلات در حین بهره‌مندی از وسایل بازی

همچنین اگر قصد اقامت برای مدت کوتاهی در این منطقه را دارید و می‌خواهید از تمام منطقه‌های گردشگری مشهد بازدید کنید اقامت در هتل‌های نزدیک به پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان مشهد می‌تواند بهترین گزینه باشد.
به دلیل اینکه این هتل‌ها راحت‌تر پذیرش می‌شوند و از نظر هزینه قیمت مناسب‌تری دارند.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات شما را در مورد موج‌های خروشان مشهد کامل کرده باشد و زمانی که به این شهر زیارتی سفر می کنید بتوانید نهایت لذت را از این سفر تجربه کنید.در انتها خوشحال می شویم نظرات خود را درباره پارک آبی سرزمین موج های خروشان با سایر خواننده های ما در میان بگذارید.

مقالات بیشتری بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا